Akár az eredeti ár töredékéért is élvezheti a fogyasztó a választott szolgáltatást, míg a cég olyan réteget is meg tud szólítani, amelyet más eszközökkel nem érne el – ezért töretlen Magyarországon a kuponozás népszerűsége. Ráadásul az online vásárlók részaránya még viszonylag kicsi hazánkban, így még bőven van növekedési potenciál a piacon.
Egy LED-lámpás fogfehérítés kerek tízezer forint, de két kilencven perces alkalom már csak 15 ezer – ez csak egy példa arra, hogy miért töretlen a kuponozás népszerűsége Magyarországon. Az egyik legnagyobb piaci szereplő, a Kupon Világ az elmúlt két évben folyamatosan bővült és ma már negyvenkét dolgozót foglalkoztat. Ajánlataikra sokan kíváncsiak. „Ha felülről indulunk, akkor azt látjuk, hogy ma Magyarországon körülbelül hatmillió internethasználó van, amiből négymillió aktív emailező. A Kupon Világ tábora, akik azért iratkoztak fel, hogy értesítsük őket az ajánlatainkról, és ebbe beletartozik nemcsak a Kupon Világ, hanem az összes cég vásárlója, valahol kétmillió fő körüli lehet, a cég éves bevétele 6-8 millió euró körül alakult tavaly” – mondta a Gazdaság TV-nek Shehryar Piracha a Kupon Világ kft. alapítója és ügyvezetője.
Nem különbözik a magyar piac a cseh, vagy a német piactól, itt is ugyanazok a szegmensek népszerűek, mint ott, azaz a gasztronómia, a szépségápolási és az egészségügyi, valamint az utazási szolgáltatások. „Már két éve vagyunk a piacon és az üzlet haszna jól érzékelhető mind a vásárlók, mind az üzleti partnereink részére. A vásárlók részére vonzó árakon kínálunk szolgáltatásokat, amelyeket nem találnának meg máshol, míg az üzleti partnereink részére pedig azonnali hozzáférést biztosítunk egy hatalmas piachoz és új fogyasztókat szerzünk marketing csatornáinkon keresztül” – mondta az üzletember.
Közösségi vásárlás: Egy módszer, hogy több vevőnk legyen
Melyik Magyarország legjobb webboltja?
Ismét elindult Magyarország legnagyobb webáruház versenye. Az Ország Boltja címért már több mint 150 magyar webshop küzd. A verseny nyitott, a részvétel minden magyar internetes bolt számára ingyenes. A verseny célja, hogy az internetes közösség szavazatai és a valós fogyasztók vásárlás utáni értékelései segítségével megtalálja a legnépszerűbb, valamint a legjobb minőségű webshopokat. A hazai internetes kereskedelem versenyén a webáruházak minőségi és népszerűségi kategóriákban indulhatnak. Idén a verseny kezdetekor több mint 150 bolt indult el az Ország Boltja címért. A verseny nyitott, a részvétel minden magyar internetes bolt számára ingyenes. Az Ország Boltja versenyben résztvevő webshopokra 2012. július 16-tól október 8-ig lehet szavazni. A Minőségi kategóriában induló boltokra azok szavazhatnak, akik az adott időszakban valóban vásárolnak az adott webáruházban, majd kitöltenek egy kérdőívet, melyben értékelik a boltot, a rendelés menetét, a kiszállítást, stb. Az ő értékeléseik összesítése alapján kerülnek ki a kategória győztesei. Népszerűségi kategóriában bárki szavazhat a www.orszagboltja.hu oldalon a kedvenc webáruházára. Az internetes áruházak szintén a ugyanitt tudnak regisztrálnia versenyre.
A közösségi vásárlás egyike a hat, közeljövőben meghatározó, az új üzleti modellekre ható, piacformáló kölcsönhatásnak az Accenture nemrég kiadott tanulmánya szerint. Kialakulásának alapfeltétele volt az internetes ismeretségi hálózatok növekedése és a digitalizáció, ami lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy csoportokat alkossanak, amelyek felfokozzák alkuerejüket. Ez azt jelenti, hogy együttműködve kedvezőbb feltételekkel juthatnak hozzá mindahhoz, amit szeretnének. A cégek számára a közösségi vásárlós oldalakon való megjelenés elsősorban új és különleges marketingeszköz, amely a legkisebbek számára is elérhető. Az oldalak szakemberei elkészítik a reklámanyagot a megbeszélt feltételek szerint, és azt különböző csatornákon – többek között e-mailben és közösségi oldalakon – eljuttatják több tíz- vagy akár százezer partnerükhöz. Olyanokhoz, akik valamilyen módon hozzájárultak az ajánlatküldéshez, tehát nem utasítják el a marketingüzeneteket. A konstrukció ráadásul úgy van felépítve, hogy mindez az üzleti partnernek még egyetlen forintjába sem kerül. Az oldal az eladott kedvezménykuponok – vagyis a tényleges, akkreditált vásárlók – után számol jutalékot, egyes oldalak fix, mások változó mértékű összeget. Tehát a legrosszabb, ami történhet, hogy egyetlen vevő sem jelentkezik, de még ez esetben is számos érdeklődő – potenciális vevő – látja az ajánlatot anélkül, hogy ennek bármilyen költsége lett volna a szolgáltató számára.
Van még növekedési potenciál a fogyasztói bázisban
Felpöröghetnek a webshopok – Jön a fapados csomagküldés
300 millió eurós, egész Európát felölelő befektetési programja részeként a lengyel Integer.pl csoport 300 önműködő csomagküldő terminált helyez üzembe Magyarországon, amellyel a nap 24 órájában az év 365 napján elérhetővé válik az automatizált csomagküldő szolgáltatás. Az Integer.pl csoport a magyar csomagszállítások volumenének növekedésére számít, és partnereket keres tervezett fejlesztésének megvalósításához. A magyar postai piac éves volumene megközelíti a 8,5 milliárd forintot, amelynek 80 százaléka a vállalkozások közötti forgalomból származik.
A magyar fogyasztók 8 százaléka tervezi, hogy online vásárol élelmiszert és italt a következő fél év során, ez egyharmados növekedés két év alatt – derül ki a Nielsen piackutató vállalat egy korábbi felméréséből. Magyarországon a tavalyelőtti 66-tal szemben az idén a fogyasztók 54 százaléka tervezi, hogy online vásárol valamilyen árucikket vagy szolgáltatást a következő hat hónap során. A globális átlag 85, az európai pedig 78 százalék. Élelmiszer online vásárlását 8 százalék tervezi Magyarországon, ami egyharmados növekedés. Világszerte a fogyasztók 26 százaléka szerezne be online élelmiszert és italt, ami 44 százalékos emelkedés két év alatt. Az európai átlag 14 százalék. A felmérés szerint míg világszerte a válaszadók átlag 61 százaléka tájékozódott élelmiszer vásárlása előtt az interneten, addig Magyarországon 46 százalék.
Magyarországon egyébként az interneten vásárlók között legnépszerűbb a könyv és az újság, ugyanakkor az online beszerzést tervezők aránya e cikkeknél 40 százalékról 20-ra csökkent kétéves összehasonlításban. Tavalyelőtt utazással kapcsolatos szolgáltatásokat a megkérdezettek 15 százaléka szándékozott igénybe venni, az idén pedig 14 százalék. Szintén csökkenő trendet tapasztaltak a piackutatók a magyar fogyasztók körében az öltözködéshez szükséges cikkek tervezett online vásárlásánál, a mobiltelefon vagy a tartozékok beszerzésénél, szórakoztató rendezvényekre szóló jegyek vételénél és számítógép vásárlásánál is.