A PayPal Kisvállalkozások növekedése Európában című fehér könyve az Európai Unió 28 tagállamában bejegyzett 157.636 olyan kisvállalkozás adatait elemzi, amelyek a cégen keresztül fogadnak digitális fizetéseket.
Magyarországon – miközben az e-kereskedelem globálisan évente 27%-kal bővül, és a várakozások szerint 2020-ra összértéke meghaladja majd az 1 billió dollárt – 13%-kal a 28 EU tagállam 17%-os átlaga alatt marad azoknak a kis- és középvállalkozásoknak az aránya, amelyek élnek a termékek és szolgáltatások online értékesítésének lehetőségével.
A digitális kereskedelem lehetővé teszi a helyi vállalkozások számára, hogy kiterjesszék tevékenységüket az Európai Unió országaira, vagy akár további piacokra is. Azok a cégek, amelyek élnek a lehetőséggekkel, jelentős bővüléssel számolhatnak. A kis- és középvállalkozások sikere fontos a gazdaság számára hiszen mind Magyarországon, mind az EU-ban ezek teszik ki az összes vállalkozás 99%-át, és a munkaerő kétharmadát foglalkoztatják.
Az elmúlt öt évben az európai kis- és középvállalkozások hozták létre az új munkahelyek mintegy 85%-át.Az online eszközök alkalmazásával a globális terjeszkedés minden üzleti vállalkozás számára elérhető, ennek megfelelően a magyar kis- és középvállalkozások is folyamatosan terjeszkednek: a magyar KKV szektor az európai országok középmezőnyéhez tartozik: bár megelőzzük Franciaországot (36,2%), vagy Németországot (34,4%), még távol vagyunk attól, hogy utolérjük az EU-n kívüli export három vezető országát, az Egyesült Királyságot (59%), Norvégiát (57,1%) vagy Csehországot (53%).
„A kisvállalkozások mindig a magyar és az európai gazdaság szíve és motorja voltak. Az EU-ban a
A mikrovállalkozások hajtják a makrogazdaságot
Az internet lehetővé teszi, hogy minden KKV elérhesse a világ hozzávetőleg 4,1 milliárd fogyasztóját, ami jelentős növekedési potenciált jelent, hiszen a statisztikák szerint az EU-ban a határon túli kereskedelmet folytató kis- és középvállalkozások kétszer olyan gyorsan nőnek, mint azok, amelyek kizárólag belföldi piacra értékesítenek.
„A konnektivitás korában a technológiai eszközök megtöbbszörözik a vállalkozások kezében lévő lehetőségeket, és már a világ bármely pontján elérhetik leendő ügyfeleiket” – mondja Marcin Glogowski.