Fontos változás a netes kereskedőknek!

Február 15-től a gyakorlatban is elindult a fogyasztói panaszok hatékony, elektronikus kezelésére létrehozott online vitarendezési platform (OVR). Az Európai Bizottság által működtetett online platform a mindennapos üzleti gyakorlat szempontjából is hozott lényeges jogi változásokat”– tájékoztat Torsten Braner, a Taylor Wessing e|n|w|c ügyvédi iroda jogásza.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az új rendszerben többletkötelezettsége az elektronikus - webshopon keresztüli, vagy más elektronikus módon, pl. e-mailben - kereskedelmet folytató kereskedőknek keletkezett. Az érintett szerződések köre pedig az általuk a fogyasztókkal kötött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződések.

A kereskedők kötelesek az OVR létéről tájékoztatni a velük a fenti módon szerződést kötő fogyasztókat. Emellett meg kell jeleníteniük honlapjukon az OVR-re mutató linket, méghozzá a fogyasztó számára könnyen elérhető módon, meg kell adniuk továbbá saját e-mail címüket is. Az OVR az alábbi linken érhető el: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Kép: Mastercard

„Azoknak a kereskedőknek, akik kötelesek egy vagy több alternatív vitarendezési fórumot igénybe venni a fogyasztókkal való viták rendezése érdekében, vagy magukat kötelezik erre, tájékoztatniuk kell online felületükön a fogyasztókat az OVR létéről és arról, hogy az vitarendezéshez igénybe vehető. E-mailben történő ajánlattétel esetén mindezt az e-mailnek kell tartalmaznia” – hívja fel a figyelmet Torsten Braner. Kiemeli: a fenti információkat a kereskedőnek be kell építenie az adott szerződésre érvényes ÁSZF-be is.

A jó webshop olyan, mint egy sakkozó
A webes értékesítés hihetetlen tempóban nő. De merre fejlődik majd tovább? Hogyan lesz majd a bolt egyszerre minimál és élményszerű? A várható webáruházi trendekről beszélt a Piac & Profit KKV-Akadémiáján Kulcsár István Róbert, a Webshop Experts szakértője. Itt találja a részleteket.
Súlyos szankciók

Fontos tudni, hogy a fenti kötelezettségek nem teljesítése esetén az érintett kereskedő szankcionálható. A rendelet a tagállamok hatáskörébe utalja a megfelelő szankciókra vonatkozó szabályok megállapítását. Ez a szankció nálunk, Magyarországon a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései szerint, az ügy súlyától és egyéb körülményektől függően 15 ezer forinttól akár 500 millió forintig terjedő fogyasztóvédelmi bírság.

Tehát akit érintenek az OVR-rel kapcsolatos új szabályok, azok mindenképpen tegyék meg a szükséges lépéseket, javasolja a szakjogász. Ezzel egyrészt elkerülhetőek a szankciók, másrészt a várakozások szerint ez a kezdeményezés ténylegesen elő fogja segíteni az Európai Unión belüli online kereskedelemmel kapcsolatos fogyasztói jogviták gyors, hatékony és békés elrendezését.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo