Panaszkezelés cikkek
![Újabb terhet kaptak a cégek a nyakukba - egy fontos határidő már lejárt](https://piacesprofit.hu/i/b/4/a/0/4/3/3/4/4/d/0/2/a/1/b/3/4/5/e/2/foto-depositphotos_md.jpg)
Újabb terhet kaptak a cégek a nyakukba - egy fontos határidő már lejárt
Számos kötelezettséget ró a vállalkozásokra a május végén elfogadott panaszokról, közérdekű bejelentésekről szóló törvény.
![19 millió forintos büntetés egy brókercégnek](https://piacesprofit.hu/i/4/3/e/3/7/e/b/0/d/b/a/a/c/3/6/b/c/c/2/6/19-millio-forintos-buntetes-egy-brokercegnek_md.jpg)
19 millió forintos büntetés egy brókercégnek
Interactive Brokers: nem megfelelő ügyfél-átvilágítás és panaszkezelés.
![Sokszor felületes a cégek panaszkezelési eljárása](https://piacesprofit.hu/i/f/0/3/1/6/d/8/1/6/7/4/c/a/8/b/4/b/e/f/f/sokszor-feluletes-a-cegek-panaszkezelesi-eljarasa_md.jpg)
Sokszor felületes a cégek panaszkezelési eljárása
A postai- és a távközlési szolgáltatások, valamint a közüzemi ügyek kerültek a legnagyobb arányban a Budapesti Békéltető Testület elé.
![Ezentúl ki kell tépni a bejegyzést a panaszkönyvből](https://piacesprofit.hu/i/a/5/a/6/d/e/6/7/b/8/8/4/2/2/6/a/c/a/b/5/ezentul-ki-kell-tepni-a-bejegyzest-a-panaszkonyvbol_md.jpg)
Ezentúl ki kell tépni a bejegyzést a panaszkönyvből
A kereskedelmi törvényt is hozzá kell igazítani az uniós adatvédelmi rendelethez, ezért hamarosan minden kereskedőnek ki kell tépkednie a bejegyzéseket a panaszkönyvből. De eldobnia nem szabad, minden lapot meg kell őrizni.
![Az élelmiszer és az internet a panaszlista elején](https://piacesprofit.hu/i/1/7/6/e/e/d/6/2/a/5/d/8/a/4/f/b/2/2/7/9/az-elelmiszer-es-az-internet-a-panaszlista-elejen_md.jpg)
Az élelmiszer és az internet a panaszlista elején
2018 első negyedévében általánosságban nőtt a szolgáltatásokkal szemben megfogalmazott kifogások száma, miközben gyengült a kereskedők iránti bizalom a korábbi negyedévekhez képest – derül ki a Fogyasztóvédelmi Index aktuális értékeiből.
![A jó ügyfélélmény nem a multik privilégiuma](https://piacesprofit.hu/i/5/c/4/a/0/f/c/7/6/0/4/e/a/7/f/9/5/3/6/9/a-jo-ugyfelelmeny-nem-a-multik-privilegiuma_md.jpg)
A jó ügyfélélmény nem a multik privilégiuma
A kiemelkedő ügyfélélmény nyújtása korántsem csak a nagyvállalati szektor privilégiuma, sőt éppen ez az a terület, ahol akár egy mikrovállalkozás is sikeresen fel tudja venni a versenyt a legnagyobbakkal. A Develor International Zrt. tapasztalatai alapján hazánkban is egyre nagyobb az érdeklődés a kkv-szektor részéről téma iránt.
![Panaszkezelés: a vásárlók egyötöde soha nem tér vissza](https://piacesprofit.hu/i/a/9/f/3/3/b/2/d/2/a/7/0/d/2/9/7/3/f/d/9/panaszkezeles-a-vasarlok-egyotode-soha-nem-ter-vissza_md.jpg)
Panaszkezelés: a vásárlók egyötöde soha nem tér vissza
A következő két-három hónap az ajándékok beszerzéséről, célba jutásáról és a várható reklamációkról fog szólni. A posta már októberben figyelmeztetett a karácsonyi ajándékok mielőbbi beszerzésére és feladására, hogy azok időben, az ünnepekre landoljanak a címzettnél. Mégis, a kereskedők számára a felkészülés okozza a legnagyobb gondot – persze csak a megnövekedett igények kiszolgálása után. Pedig az, hogy a kereskedők ne kerüljenek a vásárlók feketelistájára, egyszerűen megoldható, még a karácsonyi hajrában is – túlóra vagy plusz munkaerő nélkül.
![A cég helyett a vásárlók sikerére kell koncentrálni](https://piacesprofit.hu/i/8/e/1/1/f/1/d/9/e/2/5/a/4/7/4/c/9/6/3/d/a-ceg-helyett-a-vasarlok-sikerere-kell-koncentralni_md.jpg)
A cég helyett a vásárlók sikerére kell koncentrálni
Az ügyfélszolgálat – és rajta keresztül az ügyfélélmény – ma fontosabb, mint valaha. Hiszen ha jó, bevételt hoz. Fejlesztését számos cég ezért prioritásként kezeli. Szervezeti és technológiai változtatásokat finanszíroz, de jó, ha a pénzbe nem kerülő megoldásokra és emellett az ügyfélszolgálatos kollégák elismerésére is odafigyel a vezetés.
![Komoly mankó a reklamációs jegyzőkönyvek felvételéhez](https://piacesprofit.hu/i/2/6/e/7/1/3/3/1/5/b/7/0/f/b/5/b/7/d/9/c/komoly-manko-a-reklamacios-jegyzokonyvek-felvetelehez_md.jpg)
Komoly mankó a reklamációs jegyzőkönyvek felvételéhez
A fogyasztóvédelmi vizsgálatok során a kereskedelmi egységek, üzletek számára hagyományosan tipikus banánhéjnak számít a reklamációs jegyzőkönyvek kezelése: a fogyasztóvédelmi hatóság az előző évben az ügyben lefolytatott ellenőrzései során az esetek 48 százalékában talált szabálytalanságot. A fogyasztóvédelmi bírság akár egyetlen jegyzőkönyv kitöltési hibája miatt is elérheti a 100-200 ezer forintos összeget. Magyarországon elsőként egy startup, a Panaszkezelő.hu kínál átfogó, ingyenesen is elérhető támogatást a boltok számára e problémák megelőzésére.
![Miért az értékesítő ad el, ha az ügyfélszolgálat ismeri a vevőt?](https://piacesprofit.hu/i/4/1/5/8/f/8/8/b/0/e/9/8/1/a/3/1/7/5/7/8/miert-az-ertekesito-ad-el-ha-az-ugyfelszolgalat-ismeri-a-vevot_md.jpg)
Miért az értékesítő ad el, ha az ügyfélszolgálat ismeri a vevőt?
Bármilyen iparágban tevékenykedünk is, az ügyfelek igényeinek pontos megértése, problémáik megismerése is kiküszöbölése biztos, hogy jövedelmező változásokat generál a cégünkben. A legtöbbet pedig azok tudják minderről, akik nap mint nap beszélnek a vásárlókkal.
Fontos változás a netes kereskedőknek!
Február 15-től a gyakorlatban is elindult a fogyasztói panaszok hatékony, elektronikus kezelésére létrehozott online vitarendezési platform (OVR). Az Európai Bizottság által működtetett online platform a mindennapos üzleti gyakorlat szempontjából is hozott lényeges jogi változásokat”– tájékoztat Torsten Braner, a Taylor Wessing e|n|w|c ügyvédi iroda jogásza.