Online-ra vált az Ikea is

A legnagyobb svéd bútoráruház is belép az online értékesítési piacra. A tesztüzem most indul, nyárra jön a következő lépés. A nagyoknak is fel kell vennie a tempót, a vásárlók online is élményt akarnak.

53,8 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta az Ikea a 2016-os pénzügyi évét, ami az előző évhez képest 14,5 százalékos növekedést jelent. A budapesti és a budaörsi Ikea áruházakban több mint 5 millió látogató fordult meg, közülük csaknem 3 millió vásárlót köszönthetett a lakberendezési vállalat.

Az adatok szerint tavaly 7,2 millió ember kereste fel a cég honlapját. Ez is megalapozta azt a döntést, hogy 2017-ben az Ikea a többcsatornás értékesítésének a fejlesztésén dolgozik. Marek Feltl, az Ikea Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős vezetője hangsúlyozta, a vásárlás kényelmesebbé tétele kiemelten fontos a svéd bútorcég számára is, ebbe a stratégiába illeszkedik az első lépésként tesztüzemben elindított online értékesítés.

Kép: Ikea

A vállalat budaörsi áruházában februártól lesz tesztüzemben elérhető az online rendelés áruházi átvétellel, 2017 nyarától pedig a tervek szerint elindul a házhoz szállítás is az egész országban.

Nem ellenfelek már az online és fizikai boltok
A vásárlási szokások átalakulásának eredményeként a hagyományos kereskedők fokozatosan erősítik online jelenlétüket, míg az eddig kizárólag virtuálisan működő webáruházak valódi üzleti egységeket nyitnak. A valóságos vs. virtuális boltok összevetés immár a múlté: a valóságos és virtuális boltok szimbiózisa sokkal helytállóbb.
De miért jó egy bolttulajdonosnak az online vásárlás? Itt olvashat róla részletesen.
A termékkínálat mintegy 70 százaléka lesz elérhető online (kivételt például az élő növények, a méteráru és a limitált kollekciók képeznek). A vásárlók a délután 5-ig leadott rendelések esetében már másnapra számíthatnak a kész csomagra – egyértelmű trend, hogy a fogyasztók nem hajlandók sokat várni az online beszerezni kívánt árukra sem. Az összeválogatott és online kifizetett termékek mindössze három napig várnak a vevőre a megrendelés után.

Az online vásárlás esetében a cég egy úgynevezett „összekészítési díjat” is felszámol, ami a vásárlás értékétől függetlenül 3000 forint. Kérdésünkre válaszolva Árvai Eszter, az Ikea budaörsi áruházának vezetője elmondta, ugyanez a díj érvényes az áruházi összekészítési szolgáltatás esetében is, amit tapasztalataik szerint a vásárlók szívesen választanak, ezért nem tart attól, hogy ez a plusz díj eltántorítaná az online vásárlókat.

Az online, illetve többcsatornás értékesítés Árvai véleménye szerint ma már megkerülhetetlen a lakberendezési iparágban is, ahol egyébként szükség van a fizikai áruházra, hogy igény esetén a vevők megfoghassák, kipróbálhassák a termékeket. Az online értékesítéstől 5–10 százalékos részesedést várnak. A fejlődés útja az online élmény erősítése lesz, ebben készül további fejlesztésekre a svéd cég.

Újdonság továbbá, hogy májusban megnyitja kapuit a régió egyik legnagyobb Ikea áruháza Soroksáron. Az épület már a fenntarthatóság jegyében készült, a fűtés 99, a világítás és hűtés 84 százaléka megújuló energiából származik majd. A vállalat 280 új munkatársat vesz fel, és bár érzik a munkaerőhiányt, az Ikea vonzó munkahely, emiatt nem okoz nekik komoly gondot a toborzás – mondta el Árvai Eszter.

Véleményvezér

Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.
Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t

Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t 

Lassan bármerre megyünk kisebb árakkal találkozunk, mint itthon.
Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort

Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort 

Reméljük lesz indiai szelfi is.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo