Online-ra vált az Ikea is

A legnagyobb svéd bútoráruház is belép az online értékesítési piacra. A tesztüzem most indul, nyárra jön a következő lépés. A nagyoknak is fel kell vennie a tempót, a vásárlók online is élményt akarnak.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

53,8 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta az Ikea a 2016-os pénzügyi évét, ami az előző évhez képest 14,5 százalékos növekedést jelent. A budapesti és a budaörsi Ikea áruházakban több mint 5 millió látogató fordult meg, közülük csaknem 3 millió vásárlót köszönthetett a lakberendezési vállalat.

Az adatok szerint tavaly 7,2 millió ember kereste fel a cég honlapját. Ez is megalapozta azt a döntést, hogy 2017-ben az Ikea a többcsatornás értékesítésének a fejlesztésén dolgozik. Marek Feltl, az Ikea Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős vezetője hangsúlyozta, a vásárlás kényelmesebbé tétele kiemelten fontos a svéd bútorcég számára is, ebbe a stratégiába illeszkedik az első lépésként tesztüzemben elindított online értékesítés.

Kép: Ikea

A vállalat budaörsi áruházában februártól lesz tesztüzemben elérhető az online rendelés áruházi átvétellel, 2017 nyarától pedig a tervek szerint elindul a házhoz szállítás is az egész országban.

Nem ellenfelek már az online és fizikai boltok
A vásárlási szokások átalakulásának eredményeként a hagyományos kereskedők fokozatosan erősítik online jelenlétüket, míg az eddig kizárólag virtuálisan működő webáruházak valódi üzleti egységeket nyitnak. A valóságos vs. virtuális boltok összevetés immár a múlté: a valóságos és virtuális boltok szimbiózisa sokkal helytállóbb.
De miért jó egy bolttulajdonosnak az online vásárlás? Itt olvashat róla részletesen.
A termékkínálat mintegy 70 százaléka lesz elérhető online (kivételt például az élő növények, a méteráru és a limitált kollekciók képeznek). A vásárlók a délután 5-ig leadott rendelések esetében már másnapra számíthatnak a kész csomagra – egyértelmű trend, hogy a fogyasztók nem hajlandók sokat várni az online beszerezni kívánt árukra sem. Az összeválogatott és online kifizetett termékek mindössze három napig várnak a vevőre a megrendelés után.

Az online vásárlás esetében a cég egy úgynevezett „összekészítési díjat” is felszámol, ami a vásárlás értékétől függetlenül 3000 forint. Kérdésünkre válaszolva Árvai Eszter, az Ikea budaörsi áruházának vezetője elmondta, ugyanez a díj érvényes az áruházi összekészítési szolgáltatás esetében is, amit tapasztalataik szerint a vásárlók szívesen választanak, ezért nem tart attól, hogy ez a plusz díj eltántorítaná az online vásárlókat.

Az online, illetve többcsatornás értékesítés Árvai véleménye szerint ma már megkerülhetetlen a lakberendezési iparágban is, ahol egyébként szükség van a fizikai áruházra, hogy igény esetén a vevők megfoghassák, kipróbálhassák a termékeket. Az online értékesítéstől 5–10 százalékos részesedést várnak. A fejlődés útja az online élmény erősítése lesz, ebben készül további fejlesztésekre a svéd cég.

Újdonság továbbá, hogy májusban megnyitja kapuit a régió egyik legnagyobb Ikea áruháza Soroksáron. Az épület már a fenntarthatóság jegyében készült, a fűtés 99, a világítás és hűtés 84 százaléka megújuló energiából származik majd. A vállalat 280 új munkatársat vesz fel, és bár érzik a munkaerőhiányt, az Ikea vonzó munkahely, emiatt nem okoz nekik komoly gondot a toborzás – mondta el Árvai Eszter.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo