53,8 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta az Ikea a 2016-os pénzügyi évét, ami az előző évhez képest 14,5 százalékos növekedést jelent. A budapesti és a budaörsi Ikea áruházakban több mint 5 millió látogató fordult meg, közülük csaknem 3 millió vásárlót köszönthetett a lakberendezési vállalat.
Az adatok szerint tavaly 7,2 millió ember kereste fel a cég honlapját. Ez is megalapozta azt a döntést, hogy 2017-ben az Ikea a többcsatornás értékesítésének a fejlesztésén dolgozik. Marek Feltl, az Ikea Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős vezetője hangsúlyozta, a vásárlás kényelmesebbé tétele kiemelten fontos a svéd bútorcég számára is, ebbe a stratégiába illeszkedik az első lépésként tesztüzemben elindított online értékesítés.
A vállalat budaörsi áruházában februártól lesz tesztüzemben elérhető az online rendelés áruházi átvétellel, 2017 nyarától pedig a tervek szerint elindul a házhoz szállítás is az egész országban.
Az online vásárlás esetében a cég egy úgynevezett „összekészítési díjat” is felszámol, ami a vásárlás értékétől függetlenül 3000 forint. Kérdésünkre válaszolva Árvai Eszter, az Ikea budaörsi áruházának vezetője elmondta, ugyanez a díj érvényes az áruházi összekészítési szolgáltatás esetében is, amit tapasztalataik szerint a vásárlók szívesen választanak, ezért nem tart attól, hogy ez a plusz díj eltántorítaná az online vásárlókat.
Az online, illetve többcsatornás értékesítés Árvai véleménye szerint ma már megkerülhetetlen a lakberendezési iparágban is, ahol egyébként szükség van a fizikai áruházra, hogy igény esetén a vevők megfoghassák, kipróbálhassák a termékeket. Az online értékesítéstől 5–10 százalékos részesedést várnak. A fejlődés útja az online élmény erősítése lesz, ebben készül további fejlesztésekre a svéd cég.
Újdonság továbbá, hogy májusban megnyitja kapuit a régió egyik legnagyobb Ikea áruháza Soroksáron. Az épület már a fenntarthatóság jegyében készült, a fűtés 99, a világítás és hűtés 84 százaléka megújuló energiából származik majd. A vállalat 280 új munkatársat vesz fel, és bár érzik a munkaerőhiányt, az Ikea vonzó munkahely, emiatt nem okoz nekik komoly gondot a toborzás – mondta el Árvai Eszter.