Omnichannel marketing cikkek
![Online kétszer annyit is vásárolunk](https://piacesprofit.hu/i/e/e/4/0/c/8/1/5/d/e/5/5/4/2/b/d/3/a/c/f/online-ketszer-annyit-is-vasarolunk_md.jpg)
Online kétszer annyit is vásárolunk
Az éves forgalom tekintetében érett piaccá fejlődött a hazai e-kereskedelem. Még van növekedés, de már lassul, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján tartott előadásokból. A vásárlók közel kétharmada vidéki. Ha online vásárolunk, kétszer többet rakunk a kosarunkba, mint amikor egy fizikai áruházban válogatunk.
![Így lehet versenyben maradni az online piacon](https://piacesprofit.hu/i/1/9/c/e/3/7/4/0/0/a/3/a/d/f/5/1/5/a/d/3/igy-lehet-versenyben-maradni-az-online-piacon_md.jpg)
Így lehet versenyben maradni az online piacon
Az e-kereskedelemben egyre többen látnak lehetőséget, nem is alaptalanul. Tévedés lenne azonban azt hinni, hogy könnyű terepről van szó. A hazai piacon az újak helyett a visszatérő vásárlókban lehet a pénz, de csak akkor fog menni, ha követjük a trendeket. Megmutatjuk, mit érdemes!
![Online-ra vált az Ikea is](https://piacesprofit.hu/i/e/a/c/9/8/1/2/a/9/d/1/5/c/e/e/a/1/4/6/4/online-ra-valt-az-ikea-is_md.jpg)
Online-ra vált az Ikea is
A legnagyobb svéd bútoráruház is belép az online értékesítési piacra. A tesztüzem most indul, nyárra jön a következő lépés. A nagyoknak is fel kell vennie a tempót, a vásárlók online is élményt akarnak.
![Nem ellenfelek már az online és fizikai boltok](https://piacesprofit.hu/i/d/b/9/8/7/0/3/1/c/3/3/2/a/0/6/3/2/7/0/c/nem-ellenfelek-mar-az-online-es-fizikai-boltok_md.jpg)
Nem ellenfelek már az online és fizikai boltok
A vásárlási szokások átalakulásának eredményeként a hagyományos kereskedők fokozatosan erősítik online jelenlétüket, míg az eddig kizárólag virtuálisan működő webáruházak valódi üzleti egységeket nyitnak. A valóságos vs. virtuális boltok összevetés immár a múlté: a valóságos és virtuális boltok szimbiózisa sokkal helytállóbb - a Nielseng globális felmérése szerint.
![Miért jó egy bolttulajdonosnak az online vásárlás?](https://piacesprofit.hu/i/d/1/0/a/5/e/9/5/4/1/8/a/f/d/a/6/2/6/1/7/miert-jo-egy-bolttulajdonosnak-az-online-vasarlas_md.jpg)
Miért jó egy bolttulajdonosnak az online vásárlás?
A digitális világ itt van a nyakunkon, a kereskedőknek fel kell készülniük azokra a vásárlókra, akik le se teszik a kezükből az okostelefont. Semmi sem lesz már olyan, mint régen. Ijesztő? Az online térhódítása veszély helyett lehetőség is lehet a fizikai boltok számára.