Multichannel marketing cikkek
![Online kétszer annyit is vásárolunk](https://piacesprofit.hu/i/e/e/4/0/c/8/1/5/d/e/5/5/4/2/b/d/3/a/c/f/online-ketszer-annyit-is-vasarolunk_md.jpg)
Online kétszer annyit is vásárolunk
Az éves forgalom tekintetében érett piaccá fejlődött a hazai e-kereskedelem. Még van növekedés, de már lassul, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján tartott előadásokból. A vásárlók közel kétharmada vidéki. Ha online vásárolunk, kétszer többet rakunk a kosarunkba, mint amikor egy fizikai áruházban válogatunk.
![Ne a tetővel kezdjük a ház építését!](https://piacesprofit.hu/i/f/2/5/8/7/0/9/c/4/5/4/4/3/2/3/c/2/5/8/2/ne-a-tetovel-kezdjuk-a-haz-epiteset_md.jpg)
Ne a tetővel kezdjük a ház építését!
Ma már több csatornán is értékesítenie kell egy cégnek ahhoz, hogy versenyben tudjon maradni. Ennek megfelelően az omnichannel értékesítés egyre több kkv működésének a része, azonban minél több csatornánk kommunikálunk, annál nehezebb a fontos információkat átláthatóan kezelni. Egerszegi Krisztián, a MiniCRM cégvezetője szerint nem kell a papírfecnik világából egyből a legmodernebb technológiákra átállni, de el kell kezdeni fokozatosan kilépni a komfortzónánkból, ha a jövőben is sikeresek akarunk lenni.
![Online-ra vált az Ikea is](https://piacesprofit.hu/i/e/a/c/9/8/1/2/a/9/d/1/5/c/e/e/a/1/4/6/4/online-ra-valt-az-ikea-is_md.jpg)
Online-ra vált az Ikea is
A legnagyobb svéd bútoráruház is belép az online értékesítési piacra. A tesztüzem most indul, nyárra jön a következő lépés. A nagyoknak is fel kell vennie a tempót, a vásárlók online is élményt akarnak.
![Nem ellenfelek már az online és fizikai boltok](https://piacesprofit.hu/i/d/b/9/8/7/0/3/1/c/3/3/2/a/0/6/3/2/7/0/c/nem-ellenfelek-mar-az-online-es-fizikai-boltok_md.jpg)
Nem ellenfelek már az online és fizikai boltok
A vásárlási szokások átalakulásának eredményeként a hagyományos kereskedők fokozatosan erősítik online jelenlétüket, míg az eddig kizárólag virtuálisan működő webáruházak valódi üzleti egységeket nyitnak. A valóságos vs. virtuális boltok összevetés immár a múlté: a valóságos és virtuális boltok szimbiózisa sokkal helytállóbb - a Nielseng globális felmérése szerint.
![Miért jó egy bolttulajdonosnak az online vásárlás?](https://piacesprofit.hu/i/d/1/0/a/5/e/9/5/4/1/8/a/f/d/a/6/2/6/1/7/miert-jo-egy-bolttulajdonosnak-az-online-vasarlas_md.jpg)
Miért jó egy bolttulajdonosnak az online vásárlás?
A digitális világ itt van a nyakunkon, a kereskedőknek fel kell készülniük azokra a vásárlókra, akik le se teszik a kezükből az okostelefont. Semmi sem lesz már olyan, mint régen. Ijesztő? Az online térhódítása veszély helyett lehetőség is lehet a fizikai boltok számára.