Multichannel marketing cikkek
Online kétszer annyit is vásárolunk
Az éves forgalom tekintetében érett piaccá fejlődött a hazai e-kereskedelem. Még van növekedés, de már lassul, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján tartott előadásokból. A vásárlók közel kétharmada vidéki. Ha online vásárolunk, kétszer többet rakunk a kosarunkba, mint amikor egy fizikai áruházban válogatunk.
Ne a tetővel kezdjük a ház építését!
Ma már több csatornán is értékesítenie kell egy cégnek ahhoz, hogy versenyben tudjon maradni. Ennek megfelelően az omnichannel értékesítés egyre több kkv működésének a része, azonban minél több csatornánk kommunikálunk, annál nehezebb a fontos információkat átláthatóan kezelni. Egerszegi Krisztián, a MiniCRM cégvezetője szerint nem kell a papírfecnik világából egyből a legmodernebb technológiákra átállni, de el kell kezdeni fokozatosan kilépni a komfortzónánkból, ha a jövőben is sikeresek akarunk lenni.
Online-ra vált az Ikea is
A legnagyobb svéd bútoráruház is belép az online értékesítési piacra. A tesztüzem most indul, nyárra jön a következő lépés. A nagyoknak is fel kell vennie a tempót, a vásárlók online is élményt akarnak.
Nem ellenfelek már az online és fizikai boltok
A vásárlási szokások átalakulásának eredményeként a hagyományos kereskedők fokozatosan erősítik online jelenlétüket, míg az eddig kizárólag virtuálisan működő webáruházak valódi üzleti egységeket nyitnak. A valóságos vs. virtuális boltok összevetés immár a múlté: a valóságos és virtuális boltok szimbiózisa sokkal helytállóbb - a Nielseng globális felmérése szerint.
Miért jó egy bolttulajdonosnak az online vásárlás?
A digitális világ itt van a nyakunkon, a kereskedőknek fel kell készülniük azokra a vásárlókra, akik le se teszik a kezükből az okostelefont. Semmi sem lesz már olyan, mint régen. Ijesztő? Az online térhódítása veszély helyett lehetőség is lehet a fizikai boltok számára.