Bedőlt az évszázad biznisze

Olyan alacsony díjszinteken lehet konténereket Európába szállítani Kínából, amelyek a koronavírus okozta árrobbanást követően sokáig elképzelhetetlennek tűntek. Kétéves mélyponton vannak mind a tengeri-, vasúti és légi szállítási díjak. Különlegessége a helyzetnek, hogy szeptemberben általában emelkedni szoktak az árak, hiszen rengetegen ilyenkor indítják útjára a karácsonyi szezonra szánt árukat. 2022-ben viszont jelentősen alacsonyabbak a szeptemberi díjak, mint az augusztusiak.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A csökkenő tendencia nem most indult, viszont most estek be a díjak a lélektani 10.000 dolláros szint alá, így már 4 számjegyű dolláros árakkal találkozunk a full konténeres szállítások esetén tengeren" – avatott be Csépe Gábor, kínai import szakértő, a szállítmányozással foglalkozó Kimport ügyvezetője.

forrás: Kimport
forrás: Kimport

Mindezek oka a csökkenő kereslet. Az importőrök a válság kibontakozásával óvatosabbak, a szokásosnál kevesebb árut indítanak útnak, továbbá kevesebb az új belépő is, akinek most jut eszébe, hogy szeretne behozni valamit Ázsiából. Kivételek ez alól a slágertermékek, amelyek esetében a maszkok és a Covid tesztek helyét a napelem, a hőszivattyú, az inverter és a klíma négyese váltotta fel.

Mi történt pontosan a tengeri díjakkal?

A sokkolóan magas díjszintek kora a Covid-dal kezdődött 2020 első negyedévben. Az előtte 3-4-5 ezer dolláros díjakból néhány hónap alatt 6000, 8000, majd 10-12000 dolláros árakkal kellett szembesülniük az importőröknek. Ez a nagyméretű, olcsóbb termékeket kimondottan rosszul érintette, hiszen volt, hogy drágább lett a szállítási díj, mint maga a termék. 2021 második félévében érte el a csúcsot a díj, tavaly ilyenkor 15-16000 dollárba került hazahozni egy konténert a nagyobb kínai kikötőkből. Ehhez kiszámíthatatlan, több hónapos tranzitidő társult.

Csépe Gábor, kínai import szakértő (Fotó: Kimport)
Csépe Gábor, kínai import szakértő (Fotó: Kimport)

„Idén tavasszal már csökkent az összeg 12-14000 dollárra, majd nyáron 11-12000-es szinteken mozgott az ár. Ehhez képest most szeptemberben 7000-8500 dollár közötti díjakat kapunk, függően attól, hogy melyik hajótársaságtól kérünk ajánlatot. Továbbá elszoktunk tőle, hogy van szabad hely is, nem csak majd valamikor hetek, hónapok múlva fér fel a konténerünk valamelyik járatra. Mérsékelt javulást várunk a tranzitidőben is" – ismertette a szakember.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo