Bedőlt az évszázad biznisze

Olyan alacsony díjszinteken lehet konténereket Európába szállítani Kínából, amelyek a koronavírus okozta árrobbanást követően sokáig elképzelhetetlennek tűntek. Kétéves mélyponton vannak mind a tengeri-, vasúti és légi szállítási díjak. Különlegessége a helyzetnek, hogy szeptemberben általában emelkedni szoktak az árak, hiszen rengetegen ilyenkor indítják útjára a karácsonyi szezonra szánt árukat. 2022-ben viszont jelentősen alacsonyabbak a szeptemberi díjak, mint az augusztusiak.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vasút még mindig formában

Az előző évek új "sztárja", a Kínából-Európába történő vasúti szállítás (divatosan selyemút) térnyerését bár veszélyeztette, de nem tudta tartósan letörni az orosz-ukrán háború. A harcok kitörésekor nagy volt az izgalom, hogy mi lesz a kötöttpályás útvonalak sorsa, főként Magyarország vonatkozásában, hiszen a vonatok Ukrajnán keresztül érkeztek hazánkba. Ez az útvonal kiesett, helyette létesült egy új: Kína-Kazahsztán-Oroszország-Fehéroroszország-Lengyelország, majd Magyarország.

„Szerencsére nem okozott jelentősen hosszabb tranzitidőt a kerülő, és az új útvonal stabilnak mondható. A háború kitörésekor rengeteg szállítmányozó szüntette meg a vasút használatát, és az ügyfelek egy része is ódzkodott tőle. Emiatt tavasszal volt egy komolyabb 20-30 százalékos áresés, ami szép lassan, hónapok alatt visszakúszott, és ismét hasonló árszinteken mozog a vasúti szállítás, mint a tengeri, sőt már 5-10 százalékkal drágább is. Cserébe a tranzitidő jóval kedvezőbb, emiatt továbbra is népszerű választás az importőrök körében" – tudtuk meg a kínai import szakértőtől.

Földre szállt légi díjak

A Covid előtt 2-4 dollár közötti kilogrammonkénti díjakkal találkozhattunk a Kínából Budapestre történő repülős szállítás piacán. Hasonlóan a tengeri/vasúti díjak robbanásszerű növekedéséhez, a légi szállítási díjak is 2020 első hónapjaiban 10-12 dolláros kilogrammonkénti szinteken voltak elérhetőek, természetesen a hatalmas mennyiségű maszk és védőruha import miatt. Majd a 2020-as év második felére valamelyest mérséklődtek a díjak, 6-10 dolláros sávban mozogtak 2021 év végéig.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo