Mennyire fogjuk megérezni az áru- és raktérhiányt idén húsvétkor?

A fejlett világban egy mai fogyasztó számára elképzelhetetlen, hogy valamilyen termék, amit meg tud fizetni, ne legyen. Ezt most még csak tanuljuk, nehezen értjük, de az elkövetkezendő években ezzel várhatóan együtt kell majd élnünk. Így különösképpen örülhetünk, hogy húsvétkor – ha drágábban is, de legalább – a gyerekeknek biztosítani tudjuk a húsvét varázsát a megszokott módon és minőségben.

Gyulai Krisztina, közgazdász, az Incon-Logistic Kft. alapító-ügyvezetőjének, a precíziós szállítmányozás szakértőjének véleménycikke.

A jelenlegi nehéz gazdasági környezetben mozogni már önmagában is kihívás. De mit is jelent egy közelgő ünnep ezekben a kaotikus időkben? Ünnepek előtt – a pandémiás időszakot leszámítva – a kiskereskedelmi szereplők jelentős forgalomnövekedésben bíznak. A kiskereskedelmi láncok meghatározó szereplői az idei húsvéti értékesítéseket tekintve 10 százalékos forgalomnövekedést várnak, de minimum a pandémia előtti 2019-es év forgalmának megfelelő értékesítéssel számolnak.

Gyulai Krisztina

Szűk kínálat, magasabb ár

Jelen pillanatban a fuvarozási piacra jellemző, hogy az átlagos szállítási idő a korábban megszokotthoz képest megnőtt. A tengerentúli beszerzéseknél az átlagos szállítási késedelem 20-30 nap. Egy-egy Európán belüli szállításnál is sajnos 1-2 hetes csúszással kell kalkulálni, ha nem a spot piaci áron (előre szerződött áron) szeretnénk szállítani.

Gondoljunk csak arra, hogy szeretnénk egy cipőt vásárolni. Amennyiben nagy a kínálat, bőséges a választék, úgy kedvünkre válogathatunk, megnézzük az árgépen és kiválasztjuk a legoptimálisabb terméket. Amennyiben megfeledkezünk a rendelésről, vagy nem feledkezünk meg, de szűk a kínálat, ugyanakkor nekünk azonnal kell, akkor sokkal magasabb árat vagyunk kénytelenek adni érte. Nos, ez így van most a fuvarpiacon is.

Szezonális termék nem késhet

Logisztikai szempontból nézve a szezonális termékek beszerzése és leszállítása már jóval az ünnepek előtt elkezdődik. Húsvéti terméket az év többi részében nem, vagy csak nagy kedvezménnyel lehet értékesíteni. Képzeljük el, hogy egy csokoládé nyuszi rakomány nem érkezik be időben, a logisztikai lánc nem képes a kiskereskedelmi polcokra kellő időben eljuttatni a terméket. Vevők lennénk a csokinyuszira májusban is? Hát maximum, ha jó áron adják, s magas minőséget képvisel. Ez senkinek nem éri meg, ezért egy megkésett szállítás kockázatát senki sem szeretné felvállalni.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo