Mennyire fogjuk megérezni az áru- és raktérhiányt idén húsvétkor?

A fejlett világban egy mai fogyasztó számára elképzelhetetlen, hogy valamilyen termék, amit meg tud fizetni, ne legyen. Ezt most még csak tanuljuk, nehezen értjük, de az elkövetkezendő években ezzel várhatóan együtt kell majd élnünk. Így különösképpen örülhetünk, hogy húsvétkor – ha drágábban is, de legalább – a gyerekeknek biztosítani tudjuk a húsvét varázsát a megszokott módon és minőségben.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Gyulai Krisztina, közgazdász, az Incon-Logistic Kft. alapító-ügyvezetőjének, a precíziós szállítmányozás szakértőjének véleménycikke.

A jelenlegi nehéz gazdasági környezetben mozogni már önmagában is kihívás. De mit is jelent egy közelgő ünnep ezekben a kaotikus időkben? Ünnepek előtt – a pandémiás időszakot leszámítva – a kiskereskedelmi szereplők jelentős forgalomnövekedésben bíznak. A kiskereskedelmi láncok meghatározó szereplői az idei húsvéti értékesítéseket tekintve 10 százalékos forgalomnövekedést várnak, de minimum a pandémia előtti 2019-es év forgalmának megfelelő értékesítéssel számolnak.

Gyulai Krisztina

Szűk kínálat, magasabb ár

Jelen pillanatban a fuvarozási piacra jellemző, hogy az átlagos szállítási idő a korábban megszokotthoz képest megnőtt. A tengerentúli beszerzéseknél az átlagos szállítási késedelem 20-30 nap. Egy-egy Európán belüli szállításnál is sajnos 1-2 hetes csúszással kell kalkulálni, ha nem a spot piaci áron (előre szerződött áron) szeretnénk szállítani.

Gondoljunk csak arra, hogy szeretnénk egy cipőt vásárolni. Amennyiben nagy a kínálat, bőséges a választék, úgy kedvünkre válogathatunk, megnézzük az árgépen és kiválasztjuk a legoptimálisabb terméket. Amennyiben megfeledkezünk a rendelésről, vagy nem feledkezünk meg, de szűk a kínálat, ugyanakkor nekünk azonnal kell, akkor sokkal magasabb árat vagyunk kénytelenek adni érte. Nos, ez így van most a fuvarpiacon is.

Szezonális termék nem késhet

Logisztikai szempontból nézve a szezonális termékek beszerzése és leszállítása már jóval az ünnepek előtt elkezdődik. Húsvéti terméket az év többi részében nem, vagy csak nagy kedvezménnyel lehet értékesíteni. Képzeljük el, hogy egy csokoládé nyuszi rakomány nem érkezik be időben, a logisztikai lánc nem képes a kiskereskedelmi polcokra kellő időben eljuttatni a terméket. Vevők lennénk a csokinyuszira májusban is? Hát maximum, ha jó áron adják, s magas minőséget képvisel. Ez senkinek nem éri meg, ezért egy megkésett szállítás kockázatát senki sem szeretné felvállalni.

Véleményvezér

Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest

Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest 

Sokat akart a szarka.
Róka fogta csuka helyzetbe került a kormány

Róka fogta csuka helyzetbe került a kormány 

A főpolgármester jogosan kérdezi, hogy mi lesz a mini-Dubajra szánt 320 milliárd forintos állami támogatással.
Magyarok tüntettek Orbán Viktor barátja ellen

Magyarok tüntettek Orbán Viktor barátja ellen 

Az Orbán-kormány „leigázta” a szlovákiai magyar politikai vezetőket.
Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos

Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos 

A független országgyűlési képviselő Szalkszentmárton központjában találta a nem két forintból felhúzott létesítményt.
Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás

Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás 

A kormány gyenge gazdaságpolitikája tükröződik a népességfogyásban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo