Fotó - megnyílt az első közúti híd Oroszország és Kína között

Megindították a teherforgalmat pénteken az Oroszország és Kína között az Amur folyón átívelő első közúti hídon, Blagovescsenszk és Hejhe között.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az avatóünnepségen Jurij Trutnyev miniszterelnök-helyettes, az orosz távol-keleti szövetségi kerület elnöki megbízottja emlékeztetett rá, hogy a híd építése 2016-ban kezdődött.

Szép létesítmény készült (Fotó: travelandleisure.com)

Vitalij Szaveljev orosz közlekedési miniszter azt emelte ki, hogy a létesítmény üzembe helyezése kevesebb mint harmadára csökkenti a szomszédos régiók számára a szállítási útvonalat és ösztönzi a közös beruházási projektek fejlesztését.

Hu Csun-hua, a kínai államtanács miniszterelnök-helyettese szerint a híd megnyitása a két ország készségét mutatja a teljeskörű együttműködés elmélyítésére.

A hidat egy orosz-kínai koncessziós társaság építette Amur megye és Hejlungcsiang (Heilongjiang) tartomány kormányának részvételével. Szakértők szerint a befektetés 16 év alatt fog megtérül.

A híd 1080 méter hosszú, amelyet az oroszok és a kínaiak fele-fele arányban építettek meg. A két partról szinkronban közeledő részek 2019. május 31-én értek össze. A hídhoz Kínában hat, Oroszországban pedig 13 kilométer bekötőút vezet.

Az orosz Amur megye sajtószolgálata közölte, hogy a hídon naponta több mint 600 teherautó tud majd áthaladni. A korszerű ellenőrzőpontok a jövőben évente akár 4 millió tonna áru és 2 millió utas forgalmát is képesek lesznek kezelni.

Ez a második Amuron átívelő híd a két ország között. Az első, a Nyizsnyelenyinszkoje és Tongcsiang közötti vasúti híd építése idén április 27-én fejeződött be. A hidat úgy tervezték, hogy a vonatok felváltva haladhassanak át a kétféle nyomtávú vasúti pályán: az 1520 milliméter széles az orosz, az 1435 milliméter széles a kínai gördülőállomány számára készült. (MTI)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo