„A soroksári áruház teljesen más, mint bármely más IKEA áruház a világon. A vásárlási út rövidebb, interaktívabb és automatizáltabb, miközben továbbra is teljes körű IKEA élményt kínál a teljes termékkínálattal, munkatársaink szakértelmével és természetesen az ízletes IKEA ételekkel” – mondta David McCabe, az IKEA Csehország Magyarország és Szlovákia vezérigazgatója és fenntarthatósági vezetője.
Az áruház hibrid modellje a digitális és a fizikai vásárlás ötvözésével új módokat kínál az IKEA választékának megismerésére. Az olyan funkciók, mint a szőnyegre vetítő projektor, életre keltik a termékeket, míg a digitális kioszkok és az IKEA alkalmazás megkönnyítik a nézelődést, az áruházban való eligazodást és a vásárlás utáni elköteleződést.
Fotó: IKEA
A jövőt szem előtt tartva épült
Az IKEA Soroksár jelenleg Európa legnagyobb fulfilment áruháza. A teherautós és csomagos kiszállítási kapacitásának, valamint a kezelt áruk köbméterben mért mennyiségének köszönhetően jó eséllyel 2026-ra a világ legnagyobb fulfilement áruházává válhat. Az automatizáció növeli a hatékonyságot és közel megduplázza az online rendelések feldolgozási kapacitását, amelynek köszönhetően az éves kiszállítások száma 540 ezerről 950 ezerre növekszik. Emellett hozzájárul a rövidebb szállítási útvonalak kialakításához és fenntarthatóbb működéshez. Az átalakulás részeként átfogó képzési programok is elindultak, amelyek célja a munkavállalók készségeinek fejlesztése és felkészítése a folyamatosan változó kiskereskedelmi környezetre.