A közlemény szerint a kormányprogram kezdete, 2022 októbere és 2023 április 15. között a társaság 1347, hatósági áras tűzifával rakott teherkocsit juttatott el a rendeltetési helyére.
Mivel a fokozott lakossági igényekkel a kitermelési kapacitás nem tudott lépést tartani, a lekötött mennyiség teljes kiszállítása a program zárását követő hónapokban is jelentős erőforrásokat köt le - írták a közleményben.
A tűzifával rendelkező dunántúli erdőgazdaságok területén kitermelt famennyiséget a szegényebb alföldi régió és Budapest vonzáskörzetébe kell eljuttatni, amit 29 helyről 16 kelet-magyarországi állomásra szállít a vállalat. Az értékesítési pontok az erdőktől akár 300-400 kilométerre helyezkednek el, így az eddigi több mint 80 ezer köbméter fa fuvarozásával az RCH vonatai több százezer kilométert mennek - írták.
A költséges vasúti műveletekből álló tevékenység állami támogatással valósul meg, amely részben kompenzálja a mellékvonali tolatómozdonyok, a tolatószemélyzet, a műszaki, kereskedelmi és üzemeltetési szakemberek költségeit, valamint a rendező pályaudvarok működtetésével összefüggő kiadásokat - áll a közleményben.
A Rail Cargo Hungaria Zrt. - korábban MÁV Cargo Árufuvarozási Zrt. - az osztrák Rail Cargo Austria leányvállalata. A cég vasúti árufuvarozó vállalataként vasútlogisztikai megoldásokat, irányvonatokat és vasúti kocsikat kínál ügyfeleinek Európa-szerte.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a 2020-as üzleti évben 1928 dolgozót foglalkoztattak, 2021-ben 1911-et. A cég éves nettó árbevétele 2020-ban 70,799 milliárd forint volt, 2021-ben 75,456 milliárd forint. A cég vesztesége a 2020-as 5,726 milliárd forintról 2021-re 3,338 milliárd forintra csökkent. (MTI)