Akkorát nőtt az igény a szociális tűzifára, hogy meg kell duplázni a szállítási kapacitásokat

A Rail Cargo Hungaria megduplázza a szociális tűzifa fuvarozásához szükséges kapacitását, az eddigi heti 50-60 vasúti teherkocsi helyett 100-110 vagont biztosít a feladathoz - közölte a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. nemzetközi vasúti fuvarozó vállalat.

A közlemény szerint a kormányprogram kezdete, 2022 októbere és 2023 április 15. között a társaság 1347, hatósági áras tűzifával rakott teherkocsit juttatott el a rendeltetési helyére.

Kevés a vagon (Fotó: depositphotos)
Kevés a vagon (Fotó: depositphotos)

Mivel a fokozott lakossági igényekkel a kitermelési kapacitás nem tudott lépést tartani, a lekötött mennyiség teljes kiszállítása a program zárását követő hónapokban is jelentős erőforrásokat köt le - írták a közleményben.

A tűzifával rendelkező dunántúli erdőgazdaságok területén kitermelt famennyiséget a szegényebb alföldi régió és Budapest vonzáskörzetébe kell eljuttatni, amit 29 helyről 16 kelet-magyarországi állomásra szállít a vállalat. Az értékesítési pontok az erdőktől akár 300-400 kilométerre helyezkednek el, így az eddigi több mint 80 ezer köbméter fa fuvarozásával az RCH vonatai több százezer kilométert mennek - írták.

A költséges vasúti műveletekből álló tevékenység állami támogatással valósul meg, amely részben kompenzálja a mellékvonali tolatómozdonyok, a tolatószemélyzet, a műszaki, kereskedelmi és üzemeltetési szakemberek költségeit, valamint a rendező pályaudvarok működtetésével összefüggő kiadásokat - áll a közleményben.

A Rail Cargo Hungaria Zrt. - korábban MÁV Cargo Árufuvarozási Zrt. - az osztrák Rail Cargo Austria leányvállalata. A cég vasúti árufuvarozó vállalataként vasútlogisztikai megoldásokat, irányvonatokat és vasúti kocsikat kínál ügyfeleinek Európa-szerte.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a 2020-as üzleti évben 1928 dolgozót foglalkoztattak, 2021-ben 1911-et. A cég éves nettó árbevétele 2020-ban 70,799 milliárd forint volt, 2021-ben 75,456 milliárd forint. A cég vesztesége a 2020-as 5,726 milliárd forintról 2021-re 3,338 milliárd forintra csökkent. (MTI)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo