Akkorát nőtt az igény a szociális tűzifára, hogy meg kell duplázni a szállítási kapacitásokat

A Rail Cargo Hungaria megduplázza a szociális tűzifa fuvarozásához szükséges kapacitását, az eddigi heti 50-60 vasúti teherkocsi helyett 100-110 vagont biztosít a feladathoz - közölte a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. nemzetközi vasúti fuvarozó vállalat.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A közlemény szerint a kormányprogram kezdete, 2022 októbere és 2023 április 15. között a társaság 1347, hatósági áras tűzifával rakott teherkocsit juttatott el a rendeltetési helyére.

Kevés a vagon (Fotó: depositphotos)
Kevés a vagon (Fotó: depositphotos)

Mivel a fokozott lakossági igényekkel a kitermelési kapacitás nem tudott lépést tartani, a lekötött mennyiség teljes kiszállítása a program zárását követő hónapokban is jelentős erőforrásokat köt le - írták a közleményben.

A tűzifával rendelkező dunántúli erdőgazdaságok területén kitermelt famennyiséget a szegényebb alföldi régió és Budapest vonzáskörzetébe kell eljuttatni, amit 29 helyről 16 kelet-magyarországi állomásra szállít a vállalat. Az értékesítési pontok az erdőktől akár 300-400 kilométerre helyezkednek el, így az eddigi több mint 80 ezer köbméter fa fuvarozásával az RCH vonatai több százezer kilométert mennek - írták.

A költséges vasúti műveletekből álló tevékenység állami támogatással valósul meg, amely részben kompenzálja a mellékvonali tolatómozdonyok, a tolatószemélyzet, a műszaki, kereskedelmi és üzemeltetési szakemberek költségeit, valamint a rendező pályaudvarok működtetésével összefüggő kiadásokat - áll a közleményben.

A Rail Cargo Hungaria Zrt. - korábban MÁV Cargo Árufuvarozási Zrt. - az osztrák Rail Cargo Austria leányvállalata. A cég vasúti árufuvarozó vállalataként vasútlogisztikai megoldásokat, irányvonatokat és vasúti kocsikat kínál ügyfeleinek Európa-szerte.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a 2020-as üzleti évben 1928 dolgozót foglalkoztattak, 2021-ben 1911-et. A cég éves nettó árbevétele 2020-ban 70,799 milliárd forint volt, 2021-ben 75,456 milliárd forint. A cég vesztesége a 2020-as 5,726 milliárd forintról 2021-re 3,338 milliárd forintra csökkent. (MTI)

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo