Elsöprő kínai fölény a tengeri szállítmányozás piacán

2024-ben a világ 10 legforgalmasabb kikötője közül kilenc Ázsiában található, ami alátámasztja, hogy a globális kereskedelmi forgalom nagy mértékben eltolódott keleti irányba.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az ellátási lánc átrendeződése és a mélyebb integráció miatt az ázsiai régión belüli kereskedelem jelentősen megnőtt. Az 1990-es években az ázsiai export több mint 70 százaléka a régión kívülre irányult, ami azt jelenti, hogy a konténereket többnyire üresen szállították vissza. Ma viszont az ázsiai export nagyjából 60 százalékát a régión belül értékesítik.

A világ legforgalmasabb kikötői

Ázsiában található a világ 10 legforgalmasabb konténerkikötője az éves TEU forgalom alapján 2023-ban. A TEU húsz láb ekvivalens egység, a rakománykapacitás általános egysége.

A TOP-10 kikötő közül hét Kínában található, ami jól mutatja az ország központi szerepét a globális gyártásban és kereskedelemben.

2009 óta Kína a világ legnagyobb áruexportőre. A kínai kikötői hálózat bővítése és korszerűsítése kulcsfontosságú. A Kína által 2013-ban elfogadott globális infrastruktúra-fejlesztési stratégia célja az összeköttetés és a kereskedelem bővítése Ázsia, Európa és Afrika között. Vasutak, energiavezetékek, autópályák és hajózási útvonalak kiterjedt hálózatát kívánják létrehozni.

A világ második legnagyobb kikötőjének számító Szingapúr 2023-ban 39 millió TEU-t regisztrált. Évente 130 000 hajó lép be a kikötőbe, ahonnan a világ több mint 120 országának 600 kikötőjébe szállítanak. Itt egy nap bármely szakában 1000 hajó tartózkodik.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo