Ez már a gépkorszak?

Nem is volt olyan rég, amikor a teherautó-sofőrök papír alapú térképpel tájékozódtak. Telefon, GPS híján ahány országot jártak, annyi térkép volt behajtogatva a kesztyűtartóba, a nagyobb városokról külön-külön is egy. A nem túl távoli jövőben önvezető, teljesen autonóm kamionok kommunikálnak majd egymással és a termelésben szükséges adatokat folyamatosan továbbítják a gyárak felé. Nem sci-fi, ez a valóság.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Gyulai Krisztina, közgazdász, az Incon-Logistic Kft. alapító-ügyvezetőjének, a precíziós szállítmányozás szakértőjének véleménycikke.

A mesterséges intelligencia a 18-19. században az alacsonyabb szintű feladatokat volt képes kiváltani. Manapság akár a gondolkodást, kognitív képességeket, magasabb képzettséget igénylő munkafolyamatokat is helyettesíteni tudja. Ez a trend nem ágazatspecifikus, az öntanuló, automatizált rendszerek, technológiák térnyerése minden ágazatban hatással bír.

Hatékonyság, stabilitás, biztonság

A termelés és a logisztika kétségkívül az egyik legnagyobb nyertese a mesterséges intelligenciának. A termelés, gyártás során a hatékonyság, pontosság, precizitás megsokszorozható azáltal, ha automatizálással felváltunk bizonyos folyamatokat. A logisztika rengeteg adattal dolgozik. Ezekhez pedig olyan algoritmusokat lehet írni, ami alkalmas a hatékonyság növelésére. Ha egy gyárban például nincs leállás, a gyártás nincs kiszolgáltatva a fluktuációnak, betegségeknek, szabadságoknak, az sokkal nagyobb termelékenységet jelent. Ez pedig iszonyú nagy előny, ami a gyártás stabilitását hozza.

Gyulai Krisztina
Gyulai Krisztina

A raktárakban már ma is rengeteg automatizált folyamat létezik. A logisztikában ezek nagy biztonsággal közlekedő robotokat jelentenek, használatukkal kevés az üresjárat, sőt a munkahelyi balesetek is csökkentek.

Az önvezető járművek idő- és költségcsökkenést eredményeznek a logisztikában és idővel teljesen autonómmá válhatnak. Nemcsak közúton, de már vízi megoldásoknál is nagy szerepet kapnak az okos megoldások: folyamatosak a fejlesztések, hogy okoshajókat tegyenek vízre. Ezt automatizált mobilitásnak hívják. Ha ezek az okos járművek magabiztosan, közlekedési szabályok által elfogadott rendszerben működhetnek, 0-24 órában közlekedhetnek, az olyan mobilitást adhat, ami jelen pillanatban felfoghatatlan.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo