Adatot elemezni és automatizálni
De a fogyasztói viselkedés kielemzése más területeken is döntő fontosságú lehet. Ha feldolgozzuk a múltbeli adatokat, amiből következtetni tudunk, hogy milyen termékből mikor milyen mennyiségben fognak lehívni, akkor a lehető legkisebb a készletezési idővel, a lehető leggyorsabban tudjuk kiszolgálni az ügyfelet. A webáruházak között pedig az a nyerő, ahol a leggyorsabb a kiszolgálás. Ha valaki tudja biztosítani, hogy az áru a lehető leghamarabb legyen nála, óriási versenyelőnyre fog szert tenni. A feladat: az adatot kielemezni és ahhoz automatizálni.
Mint tudjuk, az utolsó mérföld kiszállítása a legdrágább a logisztikában. Ha kielemezzük a szándékadatokat, megnézzük mi a fogyasztói viselkedés, megtudjuk hova érdemes csomagpontot létesíteni, hogy a szállítási útvonal ne legyen hosszú. Ha nagyon pontos célzással helyezzük el a csomagpontokat, ahonnan hamar elviszik a csomagot, akkor fajlagosan nagyot csökkenhet a költség mellett a karbonlábnyom is.
Exponenciális változások
A mesterséges intelligencia képes összegyűjteni, kielemezni és megosztani az adatokat azokkal, akiknek az szükséges. Ez felbecsülhetetlen versenyelőnnyel jár. Már ma is nagyon magas szinten van a mesterséges intelligencia, de pár éven belül olyan szinten fejlődik, amit még el sem tudunk képzelni. A mesterséges intelligencia exponenciálisan fogja elérni a világban a változásokat. Sokakban talán még nincs meg a technológia iránti bizalom, de minden jel arra mutat, hogy meg kell tanulnunk együttélni ezekkel a szoftverekkel, és bevonni az adatokat a tervezésbe.
Gyulai Krisztina, közgazdász, az INCON-Logistic Kft. alapító-ügyvezetője, a precíziós szállítmányozás szakértője