Többletpénzhez juthatnak a kis üzletek

Noha még mindig a házhoz szállítás a legnépszerűbb szállítási mód a hazai e-kereskedelemben, de évről évre egyre többen vannak, akik inkább elmennek a megrendelt csomagért egy környékbeli üzletbe vagy csomagautomatához. De miért éri meg egy vállalkozónak átvevőhellyé válnia? Ezt a kérdést járja körül, a csomagszállítási piacon Magyarországon meghatározó szerepet játszó Packeta.

A GKI Digital és az Árukereső tavalyi e-kereskedelmi felméréséből kiderült, hogy a legtöbb vásárló továbbra is a házhozszállítást preferálja leginkább: 2021-ben 10-ből 8 csomag így került kiszállításra a webáruházakból. Folyamatosan nő azonban azoknak a száma, akik valamiért nem akarják otthonukban vagy munkahelyükön átvenni a rendelt árut, hanem csomagpontra – a szállító cégekkel együttműködő üzletekbe, lottózókba –, illetve egyre többen csomagautomatába rendelik azt.

Nőnek a számok (Fotó: IKSZ)
Nőnek a számok (Fotó: IKSZ)

Jelenleg a szállítások tizede ilyen módon történik, de ez a szám évről évre növekszik. A vásárlók a felmérés szerint alapvetően két tényező miatt kedvelik a fixpontos megoldásokat. A megkérdezettek csaknem fele (44 százalék) azt tartja legnagyobb előnyüknek, hogy nem kell a futár érkezési idejéhez alkalmazkodni, és sokan válaszolták azt is, hogy ez a megoldás számukra a legkényelmesebb (41 százalék).

„A kutatások szerint a vásárlók a rugalmasságot, kényelmességet és egyszerűséget értékelik leginkább a csomag átvétel kapcsán, ezt igazolja az is, hogy a fixpontos kiszállítás népszerűsége egyre nő. Egy jól felépített átvevőhely-hálózat segítségével megoldható, hogy a vásárlók a megszokott útvonalaik mentén, a saját környezetükben és a nekik megfelelő időpontban vehessék át az online rendelt termékeket. Ez az előny a csomagpontok és a csomagautomaták esetében egyaránt érvényesül, de mindkettő mellett szólnak külön-külön is érvek” – mondta el Szép Károly, a Magyarországon több mint 1200 átvevőhellyel és 800 csomagautomatával rendelkező Packeta értékesítési igazgatója.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo