Többletpénzhez juthatnak a kis üzletek

Noha még mindig a házhoz szállítás a legnépszerűbb szállítási mód a hazai e-kereskedelemben, de évről évre egyre többen vannak, akik inkább elmennek a megrendelt csomagért egy környékbeli üzletbe vagy csomagautomatához. De miért éri meg egy vállalkozónak átvevőhellyé válnia? Ezt a kérdést járja körül, a csomagszállítási piacon Magyarországon meghatározó szerepet játszó Packeta.

A GKI Digital és az Árukereső tavalyi e-kereskedelmi felméréséből kiderült, hogy a legtöbb vásárló továbbra is a házhozszállítást preferálja leginkább: 2021-ben 10-ből 8 csomag így került kiszállításra a webáruházakból. Folyamatosan nő azonban azoknak a száma, akik valamiért nem akarják otthonukban vagy munkahelyükön átvenni a rendelt árut, hanem csomagpontra – a szállító cégekkel együttműködő üzletekbe, lottózókba –, illetve egyre többen csomagautomatába rendelik azt.

Nőnek a számok (Fotó: IKSZ)
Nőnek a számok (Fotó: IKSZ)

Jelenleg a szállítások tizede ilyen módon történik, de ez a szám évről évre növekszik. A vásárlók a felmérés szerint alapvetően két tényező miatt kedvelik a fixpontos megoldásokat. A megkérdezettek csaknem fele (44 százalék) azt tartja legnagyobb előnyüknek, hogy nem kell a futár érkezési idejéhez alkalmazkodni, és sokan válaszolták azt is, hogy ez a megoldás számukra a legkényelmesebb (41 százalék).

„A kutatások szerint a vásárlók a rugalmasságot, kényelmességet és egyszerűséget értékelik leginkább a csomag átvétel kapcsán, ezt igazolja az is, hogy a fixpontos kiszállítás népszerűsége egyre nő. Egy jól felépített átvevőhely-hálózat segítségével megoldható, hogy a vásárlók a megszokott útvonalaik mentén, a saját környezetükben és a nekik megfelelő időpontban vehessék át az online rendelt termékeket. Ez az előny a csomagpontok és a csomagautomaták esetében egyaránt érvényesül, de mindkettő mellett szólnak külön-külön is érvek” – mondta el Szép Károly, a Magyarországon több mint 1200 átvevőhellyel és 800 csomagautomatával rendelkező Packeta értékesítési igazgatója.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo