Többletpénzhez juthatnak a kis üzletek

Noha még mindig a házhoz szállítás a legnépszerűbb szállítási mód a hazai e-kereskedelemben, de évről évre egyre többen vannak, akik inkább elmennek a megrendelt csomagért egy környékbeli üzletbe vagy csomagautomatához. De miért éri meg egy vállalkozónak átvevőhellyé válnia? Ezt a kérdést járja körül, a csomagszállítási piacon Magyarországon meghatározó szerepet játszó Packeta.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A GKI Digital és az Árukereső tavalyi e-kereskedelmi felméréséből kiderült, hogy a legtöbb vásárló továbbra is a házhozszállítást preferálja leginkább: 2021-ben 10-ből 8 csomag így került kiszállításra a webáruházakból. Folyamatosan nő azonban azoknak a száma, akik valamiért nem akarják otthonukban vagy munkahelyükön átvenni a rendelt árut, hanem csomagpontra – a szállító cégekkel együttműködő üzletekbe, lottózókba –, illetve egyre többen csomagautomatába rendelik azt.

Nőnek a számok (Fotó: IKSZ)
Nőnek a számok (Fotó: IKSZ)

Jelenleg a szállítások tizede ilyen módon történik, de ez a szám évről évre növekszik. A vásárlók a felmérés szerint alapvetően két tényező miatt kedvelik a fixpontos megoldásokat. A megkérdezettek csaknem fele (44 százalék) azt tartja legnagyobb előnyüknek, hogy nem kell a futár érkezési idejéhez alkalmazkodni, és sokan válaszolták azt is, hogy ez a megoldás számukra a legkényelmesebb (41 százalék).

„A kutatások szerint a vásárlók a rugalmasságot, kényelmességet és egyszerűséget értékelik leginkább a csomag átvétel kapcsán, ezt igazolja az is, hogy a fixpontos kiszállítás népszerűsége egyre nő. Egy jól felépített átvevőhely-hálózat segítségével megoldható, hogy a vásárlók a megszokott útvonalaik mentén, a saját környezetükben és a nekik megfelelő időpontban vehessék át az online rendelt termékeket. Ez az előny a csomagpontok és a csomagautomaták esetében egyaránt érvényesül, de mindkettő mellett szólnak külön-külön is érvek” – mondta el Szép Károly, a Magyarországon több mint 1200 átvevőhellyel és 800 csomagautomatával rendelkező Packeta értékesítési igazgatója.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo