„A két különböző fixpontos átvételi mód nem feltétlenül konkurenciája egymásnak. Az üzletekben kialakított csomagpontok mellett szól, hogy sokan igénylik a személyes interakciót, amely a bolti vásárlás élményét adja vissza, és bizonyos méretű csomagokat automatába nem is lehet kézbesíteni, hiszen nem férnének be egyetlen rekeszbe sem. Az automata előnye ezzel szemben, hogy 0–24-ben elérhetők, így az átvevőhely nyitvatartási idejéhez sem kell alkalmazkodni” – tette hozzá a szakember.
De miért éri meg egy vállalkozásnak, hogy partnersége lépjen egy logisztikai szolgáltatóval, és üzlethelyiségében csomagpontot alakítson ki – és az eladó alkalmazottak azzal töltsék munkaidejük egy részét, hogy a fizető kuncsaftok kiszolgálása helyett a rendelt csomagok átadásával foglalkozzanak?
Számos érv szól amellett, hogy a vállalkozók együttműködjenek egy csomagszállító céggel – magyarázza Szép Károly.
Egy csomagpont új vásárlókat hozhat: naponta több tucat ember térhet be a boltba csak azért, hogy átvegye a rendelt árult, ez pedig alkalom arra, hogy további termékeket, szolgáltatásokat értékesítsenek számukra. Reklámértéket is jelent mindez: a webáruházak értékesítési felületén több ezer vásárló előtt jelenhet meg a bolt az átvevőhelyek listájában. A legfontosabb azonban, hogy pénzt is lehet keresni a csomagponti működéssel: a logisztikai cégek minden kiadott vagy feladott csomagért jutalékot fizetnek az átvevőhelynek, és ez a bevételkiegészítés különösen jól jöhet most, amikor a magas energiaköltségek miatt drágább a fizikai üzlethelyiségek fenntartása. Ha pedig emellett webáruházat is üzemeltet a vállalkozó, még többet spórolhat, hiszen vannak olyan szolgáltatók, amely kedvezményes csomagküldési konstrukciót kínál átvevőhely-partnereinek – tette hozzá a szakember.