A magyar gazdaság egyik legvirulensebb része a csomagautomaták terjedése

2022-ben az előző évhez képest 13 százalékkal növekedett az 1 főre jutó átlagos online vásárlások száma, ebből adódóan egyre fontosabbá válik a csomaglogisztikai szolgáltatók szerepe az e-kereskedelmi piacon. A növekvő csomagszámmal egyidejűleg a vásárlók csomagátvételi preferenciái is változnak, amely igényekre reagálva a GLS Hungary alig több mint egy év alatt létrehozta hazánk egyik legkiterjedtebb átadópont-hálózatát és már több mint 2000 átadópontot üzemeltet országszerte.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GKID (a gazdaság digitális területeinek kutatására szakosodott elemző és tanácsadó cég) legfrissebb, 2022-re vonatkozó „Online csomaglogisztikai körkép” nevű riportjából az látszik, hogy az e-kereskedelem térhódítása továbbra is töretlen a régióban, beleértve Magyarországot is. Míg hazánkban 2021-ben 1 fő átlagosan 18,6 alkalommal vásárolt online, addig 2022-re ez a szám – figyelembe véve, hogy 2022-ben nagyságrendileg 3,7 millióan vásároltak már valamilyen terméket az interneten keresztül – évi 21-re nőtt, ami közel 13 százalékos növekedésnek felel meg. 

Nincs megállás, tovább nő a csomagpontok száma (Fotó: GLS)
Nincs megállás, tovább nő a csomagpontok száma (Fotó: GLS)

Az online vásárlások gyakoriságának növekedésével egyre fontosabb szerep hárul a csomaglogisztikai szolgáltatókra, hiszen egyre több és változatos igényeknek kell megfelelniük. Nem véletlen tehát, hogy az elmúlt években a klasszikus házhoz szállítás mellett megjelentek a csomagpontok és a csomagautomaták. Ezek egyik fontos jellemzője, hogy megkönnyíti az emberek számára a csomagok átvételét és feladását, hiszen a nap végén akár hazafelé is könnyen útba ejthetik az átadópontokat.

A GKID Csomaglogisztikai körképéből egyértelműen kiolvasható, hogy a teljes 2022-es évet nézve, a rendelések megoszlása alapján még mindig a házhozszállítás a leggyakoribb kézbesítési mód a maga 72 százalékával, amit összesen 16 százalékkal a csomagpont és csomagautomata követ.

További érdekesség, hogy a legkedveltebb átvételi megoldások listáját a házhozszállítás vezeti (61 százalékkal), de a második helyen már a csomagautomata szerepel 20 százalékos kedveltségi mutatóval.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo