A GKID (a gazdaság digitális területeinek kutatására szakosodott elemző és tanácsadó cég) legfrissebb, 2022-re vonatkozó „Online csomaglogisztikai körkép” nevű riportjából az látszik, hogy az e-kereskedelem térhódítása továbbra is töretlen a régióban, beleértve Magyarországot is. Míg hazánkban 2021-ben 1 fő átlagosan 18,6 alkalommal vásárolt online, addig 2022-re ez a szám – figyelembe véve, hogy 2022-ben nagyságrendileg 3,7 millióan vásároltak már valamilyen terméket az interneten keresztül – évi 21-re nőtt, ami közel 13 százalékos növekedésnek felel meg.
Az online vásárlások gyakoriságának növekedésével egyre fontosabb szerep hárul a csomaglogisztikai szolgáltatókra, hiszen egyre több és változatos igényeknek kell megfelelniük. Nem véletlen tehát, hogy az elmúlt években a klasszikus házhoz szállítás mellett megjelentek a csomagpontok és a csomagautomaták. Ezek egyik fontos jellemzője, hogy megkönnyíti az emberek számára a csomagok átvételét és feladását, hiszen a nap végén akár hazafelé is könnyen útba ejthetik az átadópontokat.
A GKID Csomaglogisztikai körképéből egyértelműen kiolvasható, hogy a teljes 2022-es évet nézve, a rendelések megoszlása alapján még mindig a házhozszállítás a leggyakoribb kézbesítési mód a maga 72 százalékával, amit összesen 16 százalékkal a csomagpont és csomagautomata követ.
További érdekesség, hogy a legkedveltebb átvételi megoldások listáját a házhozszállítás vezeti (61 százalékkal), de a második helyen már a csomagautomata szerepel 20 százalékos kedveltségi mutatóval.