A magyar gazdaság egyik legvirulensebb része a csomagautomaták terjedése

2022-ben az előző évhez képest 13 százalékkal növekedett az 1 főre jutó átlagos online vásárlások száma, ebből adódóan egyre fontosabbá válik a csomaglogisztikai szolgáltatók szerepe az e-kereskedelmi piacon. A növekvő csomagszámmal egyidejűleg a vásárlók csomagátvételi preferenciái is változnak, amely igényekre reagálva a GLS Hungary alig több mint egy év alatt létrehozta hazánk egyik legkiterjedtebb átadópont-hálózatát és már több mint 2000 átadópontot üzemeltet országszerte.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GKID (a gazdaság digitális területeinek kutatására szakosodott elemző és tanácsadó cég) legfrissebb, 2022-re vonatkozó „Online csomaglogisztikai körkép” nevű riportjából az látszik, hogy az e-kereskedelem térhódítása továbbra is töretlen a régióban, beleértve Magyarországot is. Míg hazánkban 2021-ben 1 fő átlagosan 18,6 alkalommal vásárolt online, addig 2022-re ez a szám – figyelembe véve, hogy 2022-ben nagyságrendileg 3,7 millióan vásároltak már valamilyen terméket az interneten keresztül – évi 21-re nőtt, ami közel 13 százalékos növekedésnek felel meg. 

Nincs megállás, tovább nő a csomagpontok száma (Fotó: GLS)
Nincs megállás, tovább nő a csomagpontok száma (Fotó: GLS)

Az online vásárlások gyakoriságának növekedésével egyre fontosabb szerep hárul a csomaglogisztikai szolgáltatókra, hiszen egyre több és változatos igényeknek kell megfelelniük. Nem véletlen tehát, hogy az elmúlt években a klasszikus házhoz szállítás mellett megjelentek a csomagpontok és a csomagautomaták. Ezek egyik fontos jellemzője, hogy megkönnyíti az emberek számára a csomagok átvételét és feladását, hiszen a nap végén akár hazafelé is könnyen útba ejthetik az átadópontokat.

A GKID Csomaglogisztikai körképéből egyértelműen kiolvasható, hogy a teljes 2022-es évet nézve, a rendelések megoszlása alapján még mindig a házhozszállítás a leggyakoribb kézbesítési mód a maga 72 százalékával, amit összesen 16 százalékkal a csomagpont és csomagautomata követ.

További érdekesség, hogy a legkedveltebb átvételi megoldások listáját a házhozszállítás vezeti (61 százalékkal), de a második helyen már a csomagautomata szerepel 20 százalékos kedveltségi mutatóval.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo