A magyar gazdaság egyik legvirulensebb része a csomagautomaták terjedése

2022-ben az előző évhez képest 13 százalékkal növekedett az 1 főre jutó átlagos online vásárlások száma, ebből adódóan egyre fontosabbá válik a csomaglogisztikai szolgáltatók szerepe az e-kereskedelmi piacon. A növekvő csomagszámmal egyidejűleg a vásárlók csomagátvételi preferenciái is változnak, amely igényekre reagálva a GLS Hungary alig több mint egy év alatt létrehozta hazánk egyik legkiterjedtebb átadópont-hálózatát és már több mint 2000 átadópontot üzemeltet országszerte.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GKID (a gazdaság digitális területeinek kutatására szakosodott elemző és tanácsadó cég) legfrissebb, 2022-re vonatkozó „Online csomaglogisztikai körkép” nevű riportjából az látszik, hogy az e-kereskedelem térhódítása továbbra is töretlen a régióban, beleértve Magyarországot is. Míg hazánkban 2021-ben 1 fő átlagosan 18,6 alkalommal vásárolt online, addig 2022-re ez a szám – figyelembe véve, hogy 2022-ben nagyságrendileg 3,7 millióan vásároltak már valamilyen terméket az interneten keresztül – évi 21-re nőtt, ami közel 13 százalékos növekedésnek felel meg. 

Nincs megállás, tovább nő a csomagpontok száma (Fotó: GLS)
Nincs megállás, tovább nő a csomagpontok száma (Fotó: GLS)

Az online vásárlások gyakoriságának növekedésével egyre fontosabb szerep hárul a csomaglogisztikai szolgáltatókra, hiszen egyre több és változatos igényeknek kell megfelelniük. Nem véletlen tehát, hogy az elmúlt években a klasszikus házhoz szállítás mellett megjelentek a csomagpontok és a csomagautomaták. Ezek egyik fontos jellemzője, hogy megkönnyíti az emberek számára a csomagok átvételét és feladását, hiszen a nap végén akár hazafelé is könnyen útba ejthetik az átadópontokat.

A GKID Csomaglogisztikai körképéből egyértelműen kiolvasható, hogy a teljes 2022-es évet nézve, a rendelések megoszlása alapján még mindig a házhozszállítás a leggyakoribb kézbesítési mód a maga 72 százalékával, amit összesen 16 százalékkal a csomagpont és csomagautomata követ.

További érdekesség, hogy a legkedveltebb átvételi megoldások listáját a házhozszállítás vezeti (61 százalékkal), de a második helyen már a csomagautomata szerepel 20 százalékos kedveltségi mutatóval.

Véleményvezér

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés?

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés? 

A repülőrajt elmaradt, helyette választási pénzszórás folyik.
Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.
A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo