Ennek a változásnak minden bizonnyal az lehet az egyik fő oka, hogy csomagátvételkor egyre fontosabb tényezővé válik az idő és a kényelem, amire úgy reagálnak a szolgáltatók, hogy növelik a csomagpontok és csomagautomaták számát a könnyen megközelíthető, frekventált helyszíneken. Ezzel egyidejűleg csökkentik a szolgáltatások időhöz való kötöttségét, hiszen így az emberek a munkahely és a lakcím között ingázva is rugalmasan át tudják venni a csomagjaikat.
Magyarország legismertebb csomagszállító cége, a GLS Hungary korábban a megbízható házhozszállítással kapcsolatos szolgáltatásai miatt volt igazán népszerű, azonban a piaci igényekre és visszajelzésekre reagálva, alig több mint 1 év alatt létrehozta hazánk egyik legkiterjedtebb átadópont-hálózatát. A szolgáltató a napokban jelentette be, hogy már több mint 2000 átadóponttal rendelkezik országszerte.
A GLS csomagpont kereső oldalán láthatjuk, hogy ezzel a 2000 átadóponttal teljes Magyarországot lefedik, ugyanakkor nem csak frekventált helyszíneken vannak jelen, hanem olyan kis településeken is üzemeltetnek csomagpontot, mint a Zala vármegyében található Nova, vagy éppen a Pest vármegyei Galgamácsa. A szolgáltató részéről ez egy tudatos döntés, ami része a hálózatbővítési stratégiájuknak.
Szeretnénk, ha a rugalmas csomaglogisztikai szolgáltatások lakcímtől függetlenül mindenki számára elérhetők lennének, éppen ezért üzemeltetünk országszerte 426 településen GLS Automatát, 223 településen pedig GLS CsomagPontot, a kis településektől kezdve egészen a nagyvárosokig. – mondta Várszegi Péter, a GLS Hungary CsomagPont osztályának vezetője.