A légi szállítás a leggyorsabb szállítási mód, és amikor a cél az, hogy minél hamarabb célba érjen a termék vagy az áru, akkor az egyik legköltséghatékonyabb megoldás is.
„Ha valahol gyártási késedelem van, az akár sorleállást is okozhat. Ha nem érkezik meg időben az alapanyag, az sokkal nagyobb költséggel jár, mint a légi szállítás díja. Különösen azoknál a cégeknél, amelyek olyan modell alapján működnek, mely szerint mindennek rendelkezésre kell állnia a megfelelő időben” – hozott példát Majoros Ferenc, a Airmax Cargo Budapest Zrt. légi import vezetője.
Arról is beszélt, hogy karácsony előtt – például gyakran a divattermékek esetében – nemzetközi szinten minden évben előfordulnak logisztikai zavarok, ha a vasúti vagy tengeri úton torlódások keletkeznek.
A szuezi válság, kapacitáshiány, kikötői sztrájk, vasúti problémák, mind-mind okozhatnak logisztikai problémákat, melyekre megoldást jelent a légi szállítás. Így gyakran kis-, középvállalkozások és multinacionális cégek is élnek ezzel a lehetőséggel.
Kínából érkezik a legtöbb csomag
Az Airmax Cargo Budapest Zrt. statisztikái szerint az importált áru 80-90 százaléka Ázsiából, azon belül is Kínából érkezik, és az előrejelzésük szerint ez még sokáig így is lesz. Innen autóipari termékek, elektronikai eszközök és alkatrészek érkeznek leggyakrabban. Bár kisebb mértékű, de jelentős az indiai gyógyszeripari termékek importja, valamint az amerikai kontinensről érkező küldemények is számottevőek. Azok a cégek, melyek az importárura számítanak, tisztában vannak vele, hogy a repülő landolása után még számolni kell egy bizonyos várakozási idővel, mire kézhez kapják a várt árut.