Komoly kihívásokkal néznek szembe a logisztikai szektor szereplői

A logisztika ágazat szereplői számára akkor válik egy HR stratégia sikeressé, amennyiben az összhangban van az iparági kihívásokkal és képes a munkaerő-közvetítéssel, toborzással kapcsolatos trendeket követni. Azonban „csak a megfelelés” már nem elég. Automatizálás, robotika és digitalizáció, változó fogyasztói szokások, a globális ellátási láncok folyamatos nehézségei, kiberbiztonság, fenntarthatóság, valamint a munkaerőhiány és átstrukturálódó kompetencia igények formálják szinte minden nap újra a szektort, melyre a vállalatoknak és a HR szakembereiknek választ kell adni.

„Minden a HR stratégiai célok és az iparági kihívások összhangján múlik. A logisztikai vállalatok számára kulcsfontosságú a jól strukturált HR koncepció kialakítása, amely összhangban áll az iparági trendekkel és változásokkal” – mondta Jáhny Ákos, a Get Work Trend Kft. ügyvezetője. A szakember szerint mindez magában foglalja az iparág- és trendelemzést, a vállalati célokhoz illeszkedő munkaerő gazdálkodás kialakítását, a képzés-fejlesztés stratégiájának megalkotását.

Toborzás és a munkaerő megtartása

Az iparági kihívások miatt a toborzási stratégiák kiemelkedő szerepet játszanak a logisztikai vállalatok működésében. Előtérbe került a célzott toborzási kampányok működtetése, melyek az iparágspecifikus álláscsoport portálok és fórumok használatán keresztül valósulnak meg. Az AI alkalmazások által támogatott piacelemzések segítségével pontosabban meghatározhatjuk a célcsoportokat, amely lehetővé teszi a hatékonyabb toborzást.

Nincsnek könnyű helyzetben
Nincsnek könnyű helyzetben
Fotó: Pixabay

A gyors felvételi eljárások kialakítása és működtetése, különösen a kulcspozíciók esetében, mint a tehergépjármű-vezetők és raktári dolgozók, szintén fontos elem. Az online tesztek alkalmazása lehetővé teszi a jelöltek készségeinek gyors és átfogó felmérését, míg a jelöltélmény nyomon követése és a folyamatos tájékoztatás biztosítja a jelentkezési folyamat minőségét.

A szakmai együttműködések kialakítása oktatási intézményekkel és szakmai fórumokkal, valamint a rendezvényeken való aktív részvétel hozzájárul a munkáltatói márka erősítéséhez.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo