Komoly kihívásokkal néznek szembe a logisztikai szektor szereplői

A logisztika ágazat szereplői számára akkor válik egy HR stratégia sikeressé, amennyiben az összhangban van az iparági kihívásokkal és képes a munkaerő-közvetítéssel, toborzással kapcsolatos trendeket követni. Azonban „csak a megfelelés” már nem elég. Automatizálás, robotika és digitalizáció, változó fogyasztói szokások, a globális ellátási láncok folyamatos nehézségei, kiberbiztonság, fenntarthatóság, valamint a munkaerőhiány és átstrukturálódó kompetencia igények formálják szinte minden nap újra a szektort, melyre a vállalatoknak és a HR szakembereiknek választ kell adni.

„Minden a HR stratégiai célok és az iparági kihívások összhangján múlik. A logisztikai vállalatok számára kulcsfontosságú a jól strukturált HR koncepció kialakítása, amely összhangban áll az iparági trendekkel és változásokkal” – mondta Jáhny Ákos, a Get Work Trend Kft. ügyvezetője. A szakember szerint mindez magában foglalja az iparág- és trendelemzést, a vállalati célokhoz illeszkedő munkaerő gazdálkodás kialakítását, a képzés-fejlesztés stratégiájának megalkotását.

Toborzás és a munkaerő megtartása

Az iparági kihívások miatt a toborzási stratégiák kiemelkedő szerepet játszanak a logisztikai vállalatok működésében. Előtérbe került a célzott toborzási kampányok működtetése, melyek az iparágspecifikus álláscsoport portálok és fórumok használatán keresztül valósulnak meg. Az AI alkalmazások által támogatott piacelemzések segítségével pontosabban meghatározhatjuk a célcsoportokat, amely lehetővé teszi a hatékonyabb toborzást.

Nincsnek könnyű helyzetben
Nincsnek könnyű helyzetben
Fotó: Pixabay

A gyors felvételi eljárások kialakítása és működtetése, különösen a kulcspozíciók esetében, mint a tehergépjármű-vezetők és raktári dolgozók, szintén fontos elem. Az online tesztek alkalmazása lehetővé teszi a jelöltek készségeinek gyors és átfogó felmérését, míg a jelöltélmény nyomon követése és a folyamatos tájékoztatás biztosítja a jelentkezési folyamat minőségét.

A szakmai együttműködések kialakítása oktatási intézményekkel és szakmai fórumokkal, valamint a rendezvényeken való aktív részvétel hozzájárul a munkáltatói márka erősítéséhez.

Véleményvezér

Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.
Több száz pedagógust vert át a Belügyminisztérium

Több száz pedagógust vert át a Belügyminisztérium 

A pórul járt pedagógusok minden bizonnyal beperlik a Belügyminisztériumot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo