Komoly kihívásokkal néznek szembe a logisztikai szektor szereplői

A logisztika ágazat szereplői számára akkor válik egy HR stratégia sikeressé, amennyiben az összhangban van az iparági kihívásokkal és képes a munkaerő-közvetítéssel, toborzással kapcsolatos trendeket követni. Azonban „csak a megfelelés” már nem elég. Automatizálás, robotika és digitalizáció, változó fogyasztói szokások, a globális ellátási láncok folyamatos nehézségei, kiberbiztonság, fenntarthatóság, valamint a munkaerőhiány és átstrukturálódó kompetencia igények formálják szinte minden nap újra a szektort, melyre a vállalatoknak és a HR szakembereiknek választ kell adni.

„Minden a HR stratégiai célok és az iparági kihívások összhangján múlik. A logisztikai vállalatok számára kulcsfontosságú a jól strukturált HR koncepció kialakítása, amely összhangban áll az iparági trendekkel és változásokkal” – mondta Jáhny Ákos, a Get Work Trend Kft. ügyvezetője. A szakember szerint mindez magában foglalja az iparág- és trendelemzést, a vállalati célokhoz illeszkedő munkaerő gazdálkodás kialakítását, a képzés-fejlesztés stratégiájának megalkotását.

Toborzás és a munkaerő megtartása

Az iparági kihívások miatt a toborzási stratégiák kiemelkedő szerepet játszanak a logisztikai vállalatok működésében. Előtérbe került a célzott toborzási kampányok működtetése, melyek az iparágspecifikus álláscsoport portálok és fórumok használatán keresztül valósulnak meg. Az AI alkalmazások által támogatott piacelemzések segítségével pontosabban meghatározhatjuk a célcsoportokat, amely lehetővé teszi a hatékonyabb toborzást.

Nincsnek könnyű helyzetben
Nincsnek könnyű helyzetben
Fotó: Pixabay

A gyors felvételi eljárások kialakítása és működtetése, különösen a kulcspozíciók esetében, mint a tehergépjármű-vezetők és raktári dolgozók, szintén fontos elem. Az online tesztek alkalmazása lehetővé teszi a jelöltek készségeinek gyors és átfogó felmérését, míg a jelöltélmény nyomon követése és a folyamatos tájékoztatás biztosítja a jelentkezési folyamat minőségét.

A szakmai együttműködések kialakítása oktatási intézményekkel és szakmai fórumokkal, valamint a rendezvényeken való aktív részvétel hozzájárul a munkáltatói márka erősítéséhez.

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo