A teljesen autonóm vezetés álmát követő összes vállalat közül a Waymo az éllovas. A Waymo nagy taxiflottát üzemeltet Kaliforniában és Phoenixben. Az Egyesült Államokban a fizetett robotaxi-utak száma idén augusztusban elérte a heti 100 000-et. A cég anyavállalata, az Alphabet további 5 milliárd dollár befektetésére kötelezte el magát. A Waymo nagymértékben továbbfejlesztette szenzortechnológiáját: egy szenzorcsomaggal, amely képes átfogó látómezőket biztosítani a jármű körül, akár már 500 méterre is képes radarozni, nappal és éjszaka, különféle időjárási körülmények között.
A GM's Cruise azon vállalatok közé tartozik, amelyek 2023-ban elkeserítő kudarcokat éltek át. Miután egy Cruise jármű másodlagos járműként érintett lett egy gyalogosbalesetben, a GM leállította működését. Független vizsgálatot indított, és leváltotta a Cruise vezetői csapatát. Úgy tűnik azonban, hogy a visszaesés lehetőséget adott a cégnek az újragondolásra. A GM elkötelezte magát amellett, hogy további finanszírozást biztosít, és a vállalat kiterjesztette tevékenységét Phoenixre, Dallasra és Houstonra.
A Tesla is évek óta törekszik az 5. szintű autonómiára. Az új Tesla robotaxi bemutatása, amelyet eredetileg augusztusra terveztek, októberre csúszott.
Az S&P Global Mobility autonómia-előrejelzései szerint az autonóm könnyűjárművek eladása az Egyesült Államokban 2034-re eléri a körülbelül 230 000-es számot. 2034-re Kína várhatóan 1,5 millió autonóm járművet ad el, ami az országban eladott könnyű járművek 5 százaléka lesz.