Lendületben az önvezető autók

Az Egyesült Államokban a fizetett robotaxi-utak száma augusztusban elérte a heti 100 000-es nagyságrendet. A befektetők ugrásra készen állnak további fejlesztések finanszírozására.

A teljesen autonóm vezetés álmát követő összes vállalat közül a Waymo az éllovas. A Waymo nagy taxiflottát üzemeltet Kaliforniában és Phoenixben. Az Egyesült Államokban a fizetett robotaxi-utak száma idén augusztusban elérte a heti 100 000-et. A cég anyavállalata, az Alphabet további 5 milliárd dollár befektetésére kötelezte el magát. A Waymo nagymértékben továbbfejlesztette szenzortechnológiáját: egy szenzorcsomaggal, amely képes átfogó látómezőket biztosítani a jármű körül, akár már 500 méterre is képes radarozni, nappal és éjszaka, különféle időjárási körülmények között.

Az önvezető autók terjedése megállíthatatlan
Az önvezető autók terjedése megállíthatatlan
Fotó: Pixabay
A GM's Cruise azon vállalatok közé tartozik, amelyek 2023-ban elkeserítő kudarcokat éltek át. Miután egy Cruise jármű másodlagos járműként érintett lett egy gyalogosbalesetben, a GM leállította működését. Független vizsgálatot indított, és leváltotta a Cruise vezetői csapatát. Úgy tűnik azonban, hogy a visszaesés lehetőséget adott a cégnek az újragondolásra. A GM elkötelezte magát amellett, hogy további finanszírozást biztosít, és a vállalat kiterjesztette tevékenységét Phoenixre, Dallasra és Houstonra.

A Tesla is évek óta törekszik az 5. szintű autonómiára. Az új Tesla robotaxi bemutatása, amelyet eredetileg augusztusra terveztek, októberre csúszott.

Az S&P Global Mobility autonómia-előrejelzései szerint az autonóm könnyűjárművek eladása az Egyesült Államokban 2034-re eléri a körülbelül 230 000-es számot. 2034-re Kína várhatóan 1,5 millió autonóm járművet ad el, ami az országban eladott könnyű járművek 5 százaléka lesz.

Véleményvezér

Kamu jelenléti íveket írtak alá a fideszes EP-képviselők

Kamu jelenléti íveket írtak alá a fideszes EP-képviselők 

Eddig se feszítették szét a munka istrángját a fideszes EP-képviselők.
Nagy a baj, már többet fizetünk az uniónak, mint amit kapunk

Nagy a baj, már többet fizetünk az uniónak, mint amit kapunk 

Meddig megyünk lefelé a gödörbe?
Olimpiát rendeznénk, de közben a több mint 60 éves HÉV szerelvények cseréjére sincs pénz

Olimpiát rendeznénk, de közben a több mint 60 éves HÉV szerelvények cseréjére sincs pénz 

Lassú, de legalább rázós a magyar HÉV élmény.
Magyar Péter szerint már nincs is rezsicsökkentés Magyarországon

Magyar Péter szerint már nincs is rezsicsökkentés Magyarországon 

Magyar Péter és a kormánytagok most Európa színe-java előtt vívnak egymással.
Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell

Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell 

Nem finom, de legalább nem is gusztusos.
Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el

Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el 

A logisztikai költségek tovább nőnek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo