Az önvezető technológia térnyerése átalakítja a mobilitást, nemcsak a vállalkozások, hanem a magánszemélyek számára is.
Kína vezet a robotaxi lefedettségben
Kína egyértelműen az élen jár, nyolc vállalattal, amelyek 16 városban működnek. Az egyik vezető vállalata az Apollo, a Baidu önvezető kezdeményezése, amely 10 városban működik, köztük Pekingben, Sanghajban és Csengtuban. A vállalat nevét a NASA Apollo holdraszállási programja ihlette, és egy nyílt forráskódú önvezető platformként kívánják megvalósítani.
2025. július 15-én a Baidu bejelentette, hogy az Apollo partnerségre lép az Uberrel, hogy több ezer önvezető taxit telepítsen Ázsiában és a Közel-Keleten.
A Waymo a vezető amerikai robotaxi szolgáltatás
Az Egyesült Államokban a Waymo Phoenixben, San Franciscóban, Los Angelesben, Austinban és Atlantában van jelen. Eredetileg 2009-ben Google Önvezető Autó Projektként indult, majd 2016-ban Waymo néven vált le.
A Waymo az amerikai robotaxi piac élharcosának számít, nagyjából 1500 járművel működtet. A vállalat 2025 elején jelentette be, hogy San Diegóba, Las Vegasba, Miamiba és Tokióba is terjeszkedik (ez lesz az első nemzetközi terjeszkedés).
Sok versenytársához hasonlóan a Waymo önvezető autói is lidar (lézer alapú távérzékelés), radar és kamerák kombinációját használják a környezetük érzékelésére.
A Tesla ebből a szempontból kivétel, mivel önvezető technológiája kamerákra támaszkodik. Bár Musk, a Tesla vezére a múltban kritikusan viszonyult a lidar érzékelőkhöz, nemrégiben kiderült, hogy a lidar érzékelőket gyártó Luminar egyik fő ügyfele a Tesla.