Ettől drágul a kötelező

Több szakértő nyilatkozott a napokban arról, mitől emelkedik a kötelező biztosítások díja. Az okok között az autók korát, a szakmunkáshiányt és a megnövekedett műszaki tartalmat említették. Mindez azonban csak az érem egyik oldala. A biztosítás.hu megírta a díjemelkedések valódi okát.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Mindannyian tapasztaljuk, hogy 2010 óta folyamatosan emelkedik a kötelező biztosítások díja. Az akkori 23 ezer forintos átlagdíjak mára elérték az évi 35 ezer forintot. Az emelkedési tendencia valószínűleg a jövőben is megmarad, mivel jó hivatkozási alapot teremt a biztosítók részére, hogy az öregedő járművek műszaki állapota miatt egyre gyakoribbak a balesetek, illetve az autószervizek óradíjai az egekbe szöknek a szakmunkáshiány miatt.

Kép: Pixabay

Az is nyilvánvaló, hogy a járműveket érő károk mértéke nő, hiszen a modernebb típusokban ma már egy 30 km/órás ütközés is biztosan hazavágja a légzsákokat, a méregdrága fényszórókat és az egyéb érzékelőket.

Mindez igaz, de nem szabad elmenni egy másik fontos tényező mellett sem, ami rajtunk, autósokon múlik. A díjemelkedések fontos oka, hogy mára nagyban csökkent az autósok biztosítási évfordulóhoz kapcsolódó aktivitása. Az elmúlt években ugyanis sokan díjaik ellenőrzése nélkül fogadták el a számukra küldött díjemeléseket, ami csökkentette a biztosítók közti versenyt. Pedig nemcsak a díjemelések mellett szólnak érvek.

A biztosítás.hu szerint az autók növekvő műszaki tartalma ugyanis jelentősen javítja is a közlekedésbiztonságot. A tolatóradar, a sávelhagyás-gátló, az automata követési távolság szoftveres kontrollja, de akár a hangjelzést adó biztonsági öv-ellenőrző is komoly mértékben csökkenti a károkat és azok mértékét.

Egyre csendesebb kgfb-kampány
Évről évre csendesebb az őszi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány: ma már csupán az összes, a segédmotoros-kerékpárok nélkül számított, 4,7 millió gépjármű 32 százaléka rendelkezik év végi évfordulós szerződéssel. A személygépkocsik esetében még alacsonyabb az arány: kevesebb, mint 967 ezer jármű szerződése fordul az év végén – tette közzé a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) az adatokat pénteken.
További adalék, hogy az adatok szerint azoknak az autósoknak, akik évről-évre rendszeresen ellenőrzik, van-e számukra kedvezőbb biztosítási ajánlat és élnek a váltások adta lehetőségekkel, kisebb a díjemelkedése, mint azoknak, akik a díjértesítést megkapva csak tudomásul veszik díjuk emelkedését.

A napokban induló kampányban a biztosítók újra hirdetnek, a díjak pedig újra összehasonlításra kerülnek. November tizedikéig több mint egymillió autós kapja meg az értesítést arról, hogy ismét közeledik biztosításának évfordulója. A díjak várhatóan 8-20% között emelkednek, ami a kárösszegek növekedése miatt valószínűleg nem állítható meg, de az ügyfelek aktivitása lassíthatja a díjemelkedés folyamatát.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo