A balesetek elkerülésében is segít

A Bosch elemzése szerint egyre több olyan új autó van Európában, amely képes önállóan fékezni. Az automatikus vészfékrendszerek nagyarányú elterjedésében komoly szerepet játszik, hogy az autók biztonsági rendszerét értékelő fogyasztóvédelmi szervezet töréstesztjein elérhető ötcsillagos eredményhez már három éve szükséges az ilyen segédrendszer is.

Felmérések szerint az automatikus vészfékrendszerek gyors terjedése, valamint a hétköznapi közúti gyakorlatba történő beágyazódásuk egyaránt az automatizált vezetés irányába mutat. Minél jobban ismerik ugyanis az emberek az önvezető autók alapját jelentő vezetéstámogató rendszereket és az azokkal járó előnyöket, annál kevésbé idegenkednek majd az effajta technológiáktól. Így pedig még nagyobb arányban nőhet az automatizált vezetés és az önvezető autók elfogadottsága.

Kép: bosch.com

A Bosch elemzése szerint a követési távolságot is figyelő adaptív sebességszabályozó (ACC) is nagy népszerűségnek örvend az autóvásárlók körében: ez a vezetéstámogató „asszisztens” 2015-ben az új német személyautók 11 százalékában volt megtalálható. A parkolási vezetéstámogató rendszerek (az egyszerű távolságmérő szenzoroktól a kormányzás feladatát elvégző parkolóasszisztensekig) minden második Németországban újonnan forgalomba helyezett személyautóban könnyítik meg a manőverezést. Az új személyautók 16 százaléka felügyeli a sávváltást vagy tartja önállóan a választott forgalmi sávot, míg az új autók 11 százalékába integráltak a közlekedési táblákat kamera segítségével felismerő rendszert.

Nemcsak Németországban, hanem más európai országokban is teret nyernek az automatikus vészfékrendszerek:

Hollandiában és Belgiumban minden harmadik, Németországban minden negyedik, Nagy-Britanniában minden ötödik, személyautóban van automatikus vészfékrendszer.
Az Egyesült Államokban nem kevesebb, mint 20 autógyártó egyezett meg arról, hogy 2022-re alapfunkcióvá teszik járműveikben az automatizált vészfékrendszereket.
Az ilyen rendszernek köszönhetően akár 72 százalékkal kevesebb személyi sérüléssel járó ráfutásos baleset történhet.
Az automatikus vészfékrendszerek radar és/vagy kamera segítségével figyelik a jármű előtti útszakaszt. Amennyiben a jármű az adott forgalmi sávban található akadályt kritikus mértékben megközelítené, a rendszer rögtön figyelmezteti a járművezetőt – ha a vezető nem reagál időben, a jármű önműködően vészfékezést hajt végre.
Nem biztos, hogy csak a zöld autó a nyerő
Norvégia már nyolc év múlva kitiltaná a robbanómotoros járműveket útjairól, Nagy-Britannia ezt 2040-től tervezi, Franciaország és mások mellett Kalifornia is ilyen tervet mérlegel. Egy német tudós szerint azonban a robbanómotorra továbbra is szükség lesz, a környezet védelmét másként is lehet biztosítani: alig szennyező üzemanyaggal.
 

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo