Kivel köt szerződést a biztosító önjáró autó esetén?

Alapvetően átalakíthatják az autóbiztosítási rendszert az önjáró kocsik. Csökkenhetnek a díjak is – hiszen a balesetek 90 százaléka emberi hibából származik.

Az önjáró autók (mindenesetre lassú) elterjedésével a nagy biztosítók adatelemzőket és más szakembereket alkalmaznak, hogy felkészüljenek a következő évek sokrétű változásaira. A vezető nélküli autó ugyanis sokkal biztonságosabbnak ígérkezik, hiszen hiányzik belőle a sofőr, aki esetleg iszik, figyelmetlen, vagy éppen elalszik – és valamely okból a balesetek 90 százalékáért felelős.

Külön sávban az önvezetők
Kép: wired.com

Ugyanakkor a bonyolult elektronikával felszerelt kocsiknál még egy kis hiba javítása is igen költséges lehet. Nyílt kérdés egyelőre, a felelős, ha kimarad az internet, ha csődöt mond a szoftver vagy ha ellopják az autót?

A becslések szerint még 2035-re is csak vagy 23 millió önjáró autó lesz az amerikai utakon, a jelenlegi teljes állomány kevesebb, mint 10 százaléka. Így a biztosítóknak elég idejük van felkészülniük sz új korszakra.

A gyártók (és az autótulajdonosok) egyetértését megszerezve gyűjtik az adatokat arról, hogy az

Miért nem lesz Hollandia az önvezető autózás nagyhatalma?
Az egész világon Hollandia a legfelkészültebb az önvezető autók elterjedésére, de várhatóan mégsem lepik majd el a holland városokat a sofőr nélküli autók. Magyarországon a munkaerőhiány hajthatja a technológia elterjedését.
egyes márkák adott típusai milyen megbízhatósággal működnek, milyen hibák, balesetek fordulnak elő. Az előjelzések abból indulnak ki, hogy a szavatossági biztosítások átlagos díjai, az önjáró kocsik terjedésének következtében, 2035-re átlagosan 12.5 százalékkal csökkenhetnek.

A díjmérséklésnek első sorban a hagyományos autók tulajdonosai örülhetnek majd, mert az önjáróknál – legalábbis kezdetben – a bonyolult alkatrészek magas javítási költségei miatt viszonylag magasak lesznek a biztosítási díjak is.

Tisztázatlan egyúttal még sok fontos kérdés. A vezető nélküli autónál a felelősség általában nem a tulajdonost, hanem a kocsi, illetve az autót vezérlő szoftver tervezőjét, gyártóját, kidolgozóját, a szenzorok, kommunikációs rendszerek tervezőit terheli majd. Így sok biztosítási szerződést a jövőben nem az autós ír majd alá, hanem az illetékes gyártók.

(Forrás:Pocket)

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo