Az önjáró autók (mindenesetre lassú) elterjedésével a nagy biztosítók adatelemzőket és más szakembereket alkalmaznak, hogy felkészüljenek a következő évek sokrétű változásaira. A vezető nélküli autó ugyanis sokkal biztonságosabbnak ígérkezik, hiszen hiányzik belőle a sofőr, aki esetleg iszik, figyelmetlen, vagy éppen elalszik – és valamely okból a balesetek 90 százalékáért felelős.
Ugyanakkor a bonyolult elektronikával felszerelt kocsiknál még egy kis hiba javítása is igen költséges lehet. Nyílt kérdés egyelőre, a felelős, ha kimarad az internet, ha csődöt mond a szoftver vagy ha ellopják az autót?
A becslések szerint még 2035-re is csak vagy 23 millió önjáró autó lesz az amerikai utakon, a jelenlegi teljes állomány kevesebb, mint 10 százaléka. Így a biztosítóknak elég idejük van felkészülniük sz új korszakra.
A gyártók (és az autótulajdonosok) egyetértését megszerezve gyűjtik az adatokat arról, hogy az
A díjmérséklésnek első sorban a hagyományos autók tulajdonosai örülhetnek majd, mert az önjáróknál – legalábbis kezdetben – a bonyolult alkatrészek magas javítási költségei miatt viszonylag magasak lesznek a biztosítási díjak is.
Tisztázatlan egyúttal még sok fontos kérdés. A vezető nélküli autónál a felelősség általában nem a tulajdonost, hanem a kocsi, illetve az autót vezérlő szoftver tervezőjét, gyártóját, kidolgozóját, a szenzorok, kommunikációs rendszerek tervezőit terheli majd. Így sok biztosítási szerződést a jövőben nem az autós ír majd alá, hanem az illetékes gyártók.
(Forrás:Pocket)