Kivel köt szerződést a biztosító önjáró autó esetén?

Alapvetően átalakíthatják az autóbiztosítási rendszert az önjáró kocsik. Csökkenhetnek a díjak is – hiszen a balesetek 90 százaléka emberi hibából származik.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az önjáró autók (mindenesetre lassú) elterjedésével a nagy biztosítók adatelemzőket és más szakembereket alkalmaznak, hogy felkészüljenek a következő évek sokrétű változásaira. A vezető nélküli autó ugyanis sokkal biztonságosabbnak ígérkezik, hiszen hiányzik belőle a sofőr, aki esetleg iszik, figyelmetlen, vagy éppen elalszik – és valamely okból a balesetek 90 százalékáért felelős.

Külön sávban az önvezetők
Kép: wired.com

Ugyanakkor a bonyolult elektronikával felszerelt kocsiknál még egy kis hiba javítása is igen költséges lehet. Nyílt kérdés egyelőre, a felelős, ha kimarad az internet, ha csődöt mond a szoftver vagy ha ellopják az autót?

A becslések szerint még 2035-re is csak vagy 23 millió önjáró autó lesz az amerikai utakon, a jelenlegi teljes állomány kevesebb, mint 10 százaléka. Így a biztosítóknak elég idejük van felkészülniük sz új korszakra.

A gyártók (és az autótulajdonosok) egyetértését megszerezve gyűjtik az adatokat arról, hogy az

Miért nem lesz Hollandia az önvezető autózás nagyhatalma?
Az egész világon Hollandia a legfelkészültebb az önvezető autók elterjedésére, de várhatóan mégsem lepik majd el a holland városokat a sofőr nélküli autók. Magyarországon a munkaerőhiány hajthatja a technológia elterjedését.
egyes márkák adott típusai milyen megbízhatósággal működnek, milyen hibák, balesetek fordulnak elő. Az előjelzések abból indulnak ki, hogy a szavatossági biztosítások átlagos díjai, az önjáró kocsik terjedésének következtében, 2035-re átlagosan 12.5 százalékkal csökkenhetnek.

A díjmérséklésnek első sorban a hagyományos autók tulajdonosai örülhetnek majd, mert az önjáróknál – legalábbis kezdetben – a bonyolult alkatrészek magas javítási költségei miatt viszonylag magasak lesznek a biztosítási díjak is.

Tisztázatlan egyúttal még sok fontos kérdés. A vezető nélküli autónál a felelősség általában nem a tulajdonost, hanem a kocsi, illetve az autót vezérlő szoftver tervezőjét, gyártóját, kidolgozóját, a szenzorok, kommunikációs rendszerek tervezőit terheli majd. Így sok biztosítási szerződést a jövőben nem az autós ír majd alá, hanem az illetékes gyártók.

(Forrás:Pocket)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo