A carVertical autóadat-szolgáltató cég statisztikái szerint az idén Magyarországon ellenőrzött járművek 54,54 százaléka már szenvedett valamilyen sérülést. Mivel nem minden rongálódás befolyásolja az autó vezethetőségét és biztonságát, a cég szakértői kutatást végeztek, hogy megállapítsák, mekkora az esélye annak, hogy súlyosan sérült járművet vásároljunk.
Van, hogy nem éri meg megjavítani egy komoly kárt szenvedett autót
A carVertical által végzett kutatás szerint a 2020 és 2024 között Magyarországon ellenőrzött sérült autók 1,2 százaléka szenvedett súlyos közlekedési balesetet. Súlyos közlekedési balesetnek azt az eseményt tekintik, amelyben a kár a jármű értékének több mint felét teszi ki. Egy alapkategóriájú autó esetében ez az összeg elérheti a 4 millió forintot, míg egy súlyosan megrongálódott luxusautó kára akár több tízmillió forintra is rúghat.
A carVertical adatai szerint Magyarországon a baleseti nyilvántartásban szereplő autók 92 százalékánál a jármű értékének legfeljebb 20 százalékát tette ki a kár. Kicsi tehát az esélye annak, hogy súlyosan sérült autót vásároljunk, ám ha mégis ilyen járművet veszünk, komoly problémákkal szembesülhetünk. Ha a hibák megjelennek, előfordulhat, hogy az autót már nem éri meg rendbe hozni.
„Ha egy autó komoly kárt szenved, a sofőrök gyakran úgy döntenek, hogy a biztosítási összegből olcsón megjavítják, majd eladják. Sajnos egy ilyen jármű azonban jelentős anyagi veszteséget okozhat az új tulajdonosnak. Fontos megjegyezni azt is, hogy egy súlyosan megrongálódott autót esetleg már nem biztonságos vezetni” – mondja Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.