Baleset lehet a vége, ha rossz helyen szervizelünk

Több mint fél millió autó közlekedik olyan engedély nélküli átalakításokkal a hazai utakon, amelyek súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek, mivel a szakszerűtlenül átalakított világítási berendezések, a minősítetlen keréktárcsák és a szaktudást nélkülöző tuningolások életveszélyesek is lehetnek, hívja fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

Iparági becslések szerint csaknem minden második gépjárműre szerelt kiegészítő ellenőrizetlen forrásból származik, ezek 20-25%-a (vagyis 50-70 ezer darab) pedig hamisítványnak minősíthető. Emellett riasztó adat, hogy a teljes hazai járműállomány 20-25%-a, vagyis hozzávetőleg egymillió autó a napi közlekedés során hibás világítási berendezésekkel közlekedik, további 15-20%-uk kisebb-nagyobb, de nem engedélyezett átalakításokkal vesz részt a forgalomban - olvasható a HENT közleményében.

Kép: SXC

A szabványos gyári világítási berendezéseken túl, bármilyen többletterhelést okozó fényforrás felszerelése tilos, amely alól csak a ködlámpával el nem látott, de a szükséges vezetékkel már gyárilag felszerelt autók jelentenek kivételt. „A nem szabványos berendezések túlterhelik az autók elektromos hálózatát, a beszerelés szakszerűtlensége pedig tovább fokozhatja a bajt, ami a járművek kigyulladását is okozhatja” – hívta fel a jelenségre a figyelmet Gablini Gábor, a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) vezetőségi tagja. A bárhol beszerezhető kék fényű xenon hatású lámpa beszerelése ugyancsak komoly veszélyforrást jelenthet a többi autósra nézve, ezért használata szintén szabálytalanságnak minősül.

Lassan nem lesz hol szervizeltetni az autónkat
A növekvő árbevétel és alkalmazotti létszám ellenére 2013 óta megállíthatatlannak tűnik az autójavítással foglalkozó vállalkozások számának csökkenése hazánkban – nyilatkozza Hantos Zoltán az Opten céginformációs szolgáltató projektmenedzsere.
A világítási berendezések mellett tilos az olyan futómű-átalakítás is, amely megváltoztatja a futóművek gyárilag tervezett terhelését, menettulajdonságait és stabilitását. Különösen gyakori a keréktárcsák, vagyis az alumínium-, illetve könnyűfém felnik nem minősítettre cserélése. Az ilyen utánzatok többsége döntően az interneten keresztül jut el a fogyasztókhoz. A gyatra minőségű másolatok akár már egy kisebb ütközés, padkázás vagy úthiba miatt eltörhetnek, ez pedig életveszélyes is lehet az utazókra és a többi közlekedőre.

„Az autóra felszerelt bármilyen engedélynélküli, vagy nem szabványos kiegészítő elem súlyos közlekedésbiztonsági és működési kockázatot jelent, mert nem illeszkedik az adott jármű gyárilag kialakított rendszereibe”– mondta Gablini Gábor. A HENT vezetőségi tagja hozzátette: fontos tudatosítani a tulajdonosok és a használók felé, hogy az autó összes műszaki felszerelése egy nemzetközileg elfogadott, egységes szabályrendszer alapján kerül kialakításra, ahol a legfontosabb szempont a biztonság garantálása.

Véleményvezér

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo