Már csak az inflációt követi a casco drágulása

A Netrisk.hu adatai szerint 2017 első félévében a személyautók átlagos cascódíja 77 600 forint volt, ami mindössze 2,1 százalékkal magasabb a 2016 hasonló időszakában mért 76 000 forintos szintnél. Két év alatt jelentősen, 20-ról 30 százalékra emelkedett azoknak az autósoknak az aránya, akik a casco mellé valamilyen kiegészítő biztosítást, elsősorban üvegkár önrészét kiváltó vagy autósegély biztosítást is kötöttek. További pozitív fejlemény, hogy egy év alatt 42-ről 51 százalékra nőtt a legkedvezőbb (10 százalék vagy 50 ezer forintos) önrészt választók aránya.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 2,1 százalékos díjemelkedés azt mutatja, hogy gyakorlatilag megállt a korábbi időszakok gyors díjemelkedési tendenciája: egy évvel ezelőtt a növekedés mértéke még meghaladta a 12 százalékot. Az elmúlt félév során is azok az autósok válthattak legkedvezőbb díj mellett cascót, akik az évfordulón lecserélték szerződésüket: az ő átlagdíjuk 55 600 forint volt, ami csaknem 40 százalékkal kedvezőbb, mint az új autót vásárlók 91 700 forintos átlagos éves díja.

Kép: Pixabay

Beigazolódni látszik a biztosítóknak az a stratégiája, hogy egyre kedvezőbb díjú termékekkel igyekeznek a korosabb járműveket is fedezetben tartani: a casco-szerződések több mint 37 százalékát 8 évesnél idősebb autókra kötötték. Mindez azért is fontos, mert a hazai gépjárműpark átlagéletkora mára elérte a 14 évet.

„Kedvező fejlemény, hogy tavalyhoz képest 42-ről 51 százalékra nőtt azok aránya, akik a jóval kedvezőbb, 10 százalék/50 ezer forintos önrészt választották – magyarázza Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – A magasabb önrész ugyanis káreseménykor jobban terheli a pénztárcánkat, hiszen a biztosító kártérítésére csak az önrész szintjét meghaladó károk esetén számíthatunk.”

Szintén kedvező változás, hogy míg két évvel ezelőtt még csupán a megkötött casco-szerződések ötödéhez kötöttek valamilyen kiegészítő biztosítást, 2017 első felében ez az arány már elérte a 30 százalékot.

A cascót kötő ügyfelek 13 százaléka bővítette fedezetét üvegkár-önrészbiztosítással, 9 százalékuk autósegély-biztosítást, további 4 százalékuk valamilyen élet- vagy balesetbiztosítást kötött. Ezek mellett – jóval kisebb gyakorisággal – főként az avulásmentességet, illetve a kölcsönjárművet biztosító termékeket választották a szerződők.

Kánikulában a gázra tapos a magyar
Sokkal többször lépik túl a sebességkorlátozást az autósok, ha melegebb az idő. A vezetési hibák 43 százaléka gyorshajtás, ezek 8,5 százalékánál pedig több mint 30 km/h-val lépik túl a megengedett sebességet az autósok - derül ki a K&H Biztosító telematikai projektjének legfrissebb adataiból.
Egyre többen fizetik egy összegben a cascót is

Az elérhető magasabb kedvezmény miatt a kötelező mellett immár a casco-díjakat is egyre növekvő számban fizetik ki egy összegben: az ilyen konstrukciók aránya egy év alatt 45-ről 48 százalékra emelkedett. Ez az arány ugyanakkor továbbra is jelentősen elmarad a jóval alacsonyabb átlagdíjú kgfb kapcsán tapasztalt 70 százalékos mértéktől.

Ma már a cascót mindössze 26 százaléknyian fizetik be csekken. A kötelező biztosításnál ez az arány még mindig 37 százalékos, részben annak a régi beidegződésnek is köszönhetően, hogy a díjfizetés igazolását korábban a csekk feladóvevénye jelentette.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo