Casco cikkek
A cascot sem kerülte el a drágulás
A harmadik negyedévben a személyautókra megkötött teljes körű casco biztosítások átlagdíja 212 400 forint volt.
Az autóvezető a felelős, ha elüt egy nagyvadat - mit kell tenni ilyen baleset esetén?
Az elmúlt hetekben ismét megnőtt a vadbalesetekről beszámoló hírek száma.
Átlag 60 ezer forintba kerül a kötelező biztosítás
Idén az első félévben a kgfb átlagdíja 1 százalékkal, a cascobiztosítások díja pedig 22 százalékkal emelkedett.
A hazai autók mintegy 80 százalékát nem védi casco
Az első negyedévben megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 206 900 forint volt.
Az egyik nagy biztosítót büntette meg a jegybank ügyfél és panaszkezelési jog megsértése miatt
Kiszervezés, kárrendezés, ügyféltájékoztatás: hiányosságok a CIG EMABIT-nál.
Infláció alatt drágult a casco
Az autósok közel negyven százaléka kiegészítő biztosítást is kötött a casco mellé.
A válság elérte a casco piacot
Enyhén csökkent a casco biztosítások száma az első félévben.
Az elmúlt hetek viharai után nagyot ugrott a biztosítási piac
Netrisk: figyelmeztette a vihar a lakás- és autótulajdonosokat.
Milyen autókra lehet olcsóbb kgfb-t kötni?
Netrisk: 50 ezer forint felett a kötelező biztosítások átlagdíja.
Egy autó horpadásának javítása ma már 2-300 ezer forint, de megtakaríthatunk 30 százalékot
Cristo: A magyar autósok kétharmada lényegesen alábecsüli az autókárok költségét.
Itt az olcsó Casco
2023 január 4-től már elérhető a Cristo új terméke, ami Cristo Casco néven debütál.
Casco kalkulátor 2021-re: így könnyebben számolhat
Mint tudjuk, a kötelező felelősségbiztosítás minden gépjárműre… …kötelező. Azonban ez a biztosítás nem védi meg autónkat minden kártól. Sőt, a kötelező felelősségbiztosítás sok szempontból nem is minket véd, hanem azokat, akiknek mi okozunk kárt. Mi védi tehát a mi autónkat? Sok esetben a többi autós kötelezője, míg más esetekben semmi. Hacsak nem a Casco!
Nem érdekli a magyarokat a casco
Az elmúlt évek 5-6 százalékos állománybővülése után az idei harmadik negyedév végére alig több mint 1 százalékkal emelkedett a casco szerződések száma a tavalyi azonos időszakhoz képest - közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége.
Ezért érdemes teljes casco biztosítást kötnöd
Minden autótulajdonos számára ismerős lehet az a rövidítés, hogy KGFB. Igen, ez a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás rövidítése. Annak a gépjárművünkre kötelezően kötendő biztosításnak a rövidítése, melyre egyesek szükséges rosszként, plusz adóként tekintenek. Pedig ez közel sem így van, ugyanis a célja az, hogy védjük a saját és mások tulajdonát.
Hogyan kell felmondani a cascót?
A casco szerződés megszüntetése több ok miatt is történhet: egy másik biztosító kedvezőbb díjszabása; a tény, hogy járművünk értéke az idők folyamán olyannyira lecsökken, hogy egyszerűen nem gazdaságos casco-t kötni rá, vagy a (remélhetőleg nem túlzott) optimizmus, hogy egyszerűen nem lesz rá szükségünk.
Mennyit visz az állam a biztosítások adójából?
Adóztatva van olyan tevékenység is, mely árnövelő hatása a gazdaságra káros, mert csökkenti a keresletet, holott a biztosítottság közérdek.
Halogatjuk az autóvásárlást, mert még az önrészre sem telik
A magyar járműpark átlagéletkora egyre magasabb, miközben az emberek harmada azért nem vág bele az autóvásárlásba, mert nincs elegendő önrésze. Legtöbbet a szervizelésre és a gumicserére költenek, és meglepően kevesen kötnek cascót, derül ki egy friss kutatásból.
Kötelező biztosítás: kihez fordulhatok segítségért?
Biztosítást kötni nem könnyű: számos utánajárás, adminisztráció, döntések sorozata - legalább is sokan így fogják fel. Pedig, ha megtaláljuk a számunkra megfelelő lehetőséget a biztosításkötésre, akkor egyszerűen kiválaszthatjuk a számunkra legalkalmasabb gépjármű-biztosítást is.
A legtöbb autós cascóra már nem költ
Ma éjfélig mondhatják fel kötelezőjüket azok az autósok, akik a jövőben más társasággal szerződnek. Arról, hogy a mostani kampányidőszakban érintett közel egymillió gépkocsi-tulajdonos közül hányan éltek ezzel a lehetőséggel, majd csak az új szerződések megkötése és az első díjak befizetése után lehet pontos képet kapni. Az már most is megállapítható, hogy a hazai autósoknak több mint a négyötöde megelégszik a kötelező biztosítással, cascót már nem köt.
Szeretik a céges autókat a tolvajok
A tipikus ellopott autó fehér színű, 7 éves, Ford vagy Volkswagen márkájú és jó eséllyel céges flottához tartozik – derül ki a CIG Pannónia saját statisztikáiból. Lopás esetén a casco után kapott kártérítésből sem telik új autóra, ezért felértékelődött az úgynevezett vételár-biztosítások szerepe.
Vigyázat: vadveszély!
Az őszi hónapokban különösen megnő a vaddal történő autós ütközés veszélye, évente több ezer vadelütés történik a magyarországi utakon. A vadbalesetek elkerülése érdekében ilyenkor különösen fontos az elővigyázatosság, illetve ha mégis bekövetkezne a baleset, a casco biztosítás, illetve a vadkár-kiegészítő biztosítás jelent segítséget – hívja fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).
Már csak az inflációt követi a casco drágulása
A Netrisk.hu adatai szerint 2017 első félévében a személyautók átlagos cascódíja 77 600 forint volt, ami mindössze 2,1 százalékkal magasabb a 2016 hasonló időszakában mért 76 000 forintos szintnél. Két év alatt jelentősen, 20-ról 30 százalékra emelkedett azoknak az autósoknak az aránya, akik a casco mellé valamilyen kiegészítő biztosítást, elsősorban üvegkár önrészét kiváltó vagy autósegély biztosítást is kötöttek. További pozitív fejlemény, hogy egy év alatt 42-ről 51 százalékra nőtt a legkedvezőbb (10 százalék vagy 50 ezer forintos) önrészt választók aránya.
Sokba voltak a szuperviharok az autósoknak
Minden eddiginél több autó rongálódott meg idén a nyári szuperviharokban, percek alatt keletkeztek százezres nagyságrendű károk, jelentős részük szabadban álló vagy éppen úton lévő járművekben. A káresemények összegzése során kiderült, az autóikkal mostohábban bánnak a magyarok, mint az ingatlanokkal, ugyanis míg az utóbbiak közel 80 százalékára van biztosítás, a forgalomban lévő autóknak alig több mint egyharmadára kötöttek teljes körű védelmet nyújtó cascót. Különösen a luxusautókon spórolnak a tehetősebbek, ebben a kategóriában legfeljebb minden hatodik, hetedik járműre van a kötelezőn kívül casco is.
Brutálisan drágul a casco
Csaknem 10 százalékkal, 76 500 forintra nőtt az átlagos casco díj május végéig, miután 22 százalékkal emelkedett az újautó-eladások száma, amelyekre a casco is többe kerül - közölte a netrisk.hu online alkusz.
Vidéken a pénzről is a nők döntenek
Megdőlni látszik a sztereotípia, amely szerint a pénzügyi döntéseket a férfiak hozzák; egy felmérésben a megkérdezett nők közel 80 százaléka vallotta azt, hogy felelős a biztosításokért, azaz ők döntenek arról, hogy milyen biztosítást kössenek ők vagy az egész család.
Most kell lépni az Astra ügyfeleinek
Napokon belül élniük kell az ügyfeleknek az ASTRA Biztosító által felajánlott lehetőséggel, és új biztosítót kell választaniuk, mert különben beleragadhatnak egy eredményében kétséges, román felszámolási eljárásba. A kárkifizetés ellehetetlenülését ma nyíltan elismerő biztosítót mától lehet elhagyni – áll a Biztosítás.HU közleményében.
Jobban megy a biztosítóknak
A biztosítási szektor 2015 első fél éves díjbevétele meghaladta a 453 milliárd forintot, az előző év azonos időszakához képest 9,2 milliárd forinttal, 2,1 százalékkal nőtt. A növekedés a nem életbiztosítási üzletág 7 százalékos bővülésével függ össze, miközben az élet üzletág bevételei 2,5 százalékkal csökkentek - közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz).
A szerpentinek a magyar autósok rémei
A tengerparti nyaralóhelyeket autóval megközelítő magyar turisták közül a legtöbben a nyári időszakban Olaszország északi térségében és Horvátországban szenvednek balesetet – közölte a K&H biztosítója.
Ma már idősebb autóra is megéri cascót kötni
Az autópark is öregebb lett, a casco pedig olcsóbb, így egyre többen kötik meg hét éves autókra is. nem is csoda, hiszen éppen a 6-8 éves autóknál fordul elő a legtöbb káresemény - közölte az UNION Biztosító.
Drágállja a cascot a magyar
2014-ben egyaránt több új-és használt autót adtak el Magyarországon, mint 2013-ban, emellett a casco biztosítás átlagdíja évek óta csökken; 2014-ben alig haladta meg a 77.000 forintot. Mindezek ellenére, az autósok többségének még a jelenlegi árak mellett sem fér bele a költségvetésbe a casco.
Kampányban kell casco-t kötni
Az autósok 2014-ben átlagosan 71 100 forintért kötöttek teljes körű cascoszerződést, ami 9,3 százalékkal haladja meg az előző évi szintet. Érdemes lehet odafigyelni az évfordulós cascováltás lehetőségére, mivel messze a legjobb átlagdíjat az ilyen okból szerződők fizetik.
Fellendülőben a gépjárműpiac? Tervezzük!
A magyarok 69,22 százaléka egyáltalán nem, míg további 19,49 százaléka is csak 2-3 éven belül tervez autóvásárlást, minden tízedik itthon élő tervei között azonban szerepel egy új, vagy használt autó beszerzése a következő 12 hónapban. A direktbiztosítási szolgáltatásokat kínáló Aegondirekt.hu egoMedia üzletága 68,185 fő – autótulajdonosok és gépkocsival nem rendelkezők – megkérdezésével végzett el egy online kérdőíves kutatást.
Drágultak a biztosítások, további emelkedés jöhet
Megállt a korábbi díjcsökkenés a biztosítási piacon. A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) átlagdíja 16,2 százalékkal nőtt az idén az első félévben. A casco-é 11, a lakásbiztosításé 5,5, az utasbiztosításé 2 százalékkal emelkedett egy év alatt a Netrisk.hu adatai szerint.
Nincs megállás: egyre olcsóbb a Casco
A kotelezo.hu internetes szakportál adatai szerint a tavalyi mintegy 90 ezer forintról az idei első félévben átlagosan 66 500 forintra csökkent a casco-díjak mértéke. A díjcsökkenés egyelőre nem jár együtt a casco-kötések jelentős megugrásával: továbbra is alig minden ötödik autós rendelkezik ilyen biztosítással.
Ön tudja, hogy 40 százalékot estek a Casco-díjak?
A casco nélkül autózók fele a magas díjak, 36 százaléka az autó kora miatt nem talált megfelelő casco biztosítást járművére. A casco biztosítások több mint harmada autóhitel miatt jött létre, az összes szerződés közel felét pedig eddig a kereskedőnél, az autó vásárlásakor kötötték - többek között ezek az adatok derültek ki a kotelezo.hu internetes szakportál több mint 20 ezer aktív internet-felhasználó körében elvégzett felméréséből.
A motorosoknak nem kell a Casco
A finanszírozott motorkerékpárokat leszámítva alig kötnek cascót a motortulajdonosok az Aegon Biztosító tapasztalatai szerint. Peidg miközben egy autós káreseményre - átlagosan - 300 ezer forintot fizet a cascót vállaló biztosító, addig az átlagos motoros casco kár ennek a duplája.
Az ügyfél akkor is törleszt, amikor már nincs is autója...
Egy lopás vagy totálkár minden esetben jelentősen megterheli a családi kasszát. Jó tudni, hogy a biztosítás - legyen az kötelező vagy casco - csak az autó aktuális káridőponti forgalmi értékét téríti meg. Ezért aztán a kis kezdőrészlettel, hitelbe vásárolt autók utáni kártérítés az első néhány évben nem fedezi még a fennálló hiteltartozást sem. Vagyis az ügyfélnek akkor is törlesztenie kell, amikor már nincs is meg az autója. Hacsak nem köt vételár-biztosítást.