A rendőrség hivatalos statisztikái szerint jelenleg 5731 személygépjárműre van kiadva érvényes körözés. Habár az autólopási statisztikák jelentősen javultak a ’90-es vagy a 2000-es évekhez viszonyítva, még mindig komoly kockázatot jelentenek a tulajdonosoknak.
A CIG Pannónia által biztosított autók esetében eddig 129 lopás történt. Az eltulajdonított gépjárművek 30 százaléka céges flottához tartozott.
A tolvajoknak általában azért van könnyebb dolguk a céges autókkal, mert a vállalatok a vagyonvédelmi berendezésen spórolnak, ami nagy hiba.A leggyakrabban eltulajdonított márkák listáján nincs nagy meglepetés, hiszen azok többé-kevésbé tükrözik az eladási statisztikákat. A két legnépszerűbb vállalati flotta márka a Ford és a Volkswagen, ők ketten teszik ki az ellopott autók közel felét. Rajtuk kívül még a Renault, a Skoda, az Opel, és a Toyota népszerű a bűnözők körében.
Nincs ellophatatlan autó, de a vállalatok két kézenfekvő módszerrel megnehezíthetik a tolvajok dolgát:
• szereltessenek be utólagosan vagyonvédelmi berendezést, műholdas védelmet a gyári riasztó mellé • legyen egyedi azonosítóval ellátva az autó (gravírozás, matrica) vagy valamilyen egyedi színt válasszanak
Magyarországon 870 ezer gépjárműre váltottak ki casco biztosítást (egyharmaduk céges autó) 2016-ban, így nagyjából minden ötödik gépjármű esetén számíthatnak a tulajdonosok a kötelező felelősségbiztosítás által nem fedezett károk egy részének megtérítésére. Tavaly összesen 137,5 ezer casco káreset történt a MABISZ statisztikái szerint, amelyre 42 milliárd forint kártérítést fizettek a biztosítók. Vagyis az átlagos kárkifizetés 306 ezer Ft volt.
„A magyar piacon is egyre népszerűbbek azok a kiegészítő biztosítások, amelyek a gépjármű teljes megsemmisülése (totálkár vagy lopáskár) esetén megtérítik az alapbiztosítás által fizetett kártérítés és az eredeti vételár közötti
A vételár biztosítás (GAP – Guaranteed Asset Protection) így megvédi a tulajdonost a pénzügyi veszteségtől. Ez különösen fontos lehet a finanszírozott gépjárművek esetén, mert ezzel kivédhető, hogy még több éven át kelljen a tartozást törleszteni egy olyan autó után, amit már nem is használhatnak” – mondta el Busa Zoltán, a CIG Pannónia EMABIT vezérigazgatója.