Drágállja a cascot a magyar

2014-ben egyaránt több új-és használt autót adtak el Magyarországon, mint 2013-ban, emellett a casco biztosítás átlagdíja évek óta csökken; 2014-ben alig haladta meg a 77.000 forintot. Mindezek ellenére, az autósok többségének még a jelenlegi árak mellett sem fér bele a költségvetésbe a casco.

Kép: Pixabay

A gépjármű tulajdonosok közel 90 százaléka kizárólag ár alapján hozza meg döntését; az elkövetkező időszakban nem is várható lényegesebb változás abban, hogy továbbra is csupán minden ötödik gépjármű-tulajdonos rendelkezzen Magyarországon cascóval. A KSH adatok alapján, Magyarországon 3, 8 millió gépjármű van forgalomban, emellett közel 812 000 casco szerződést tart nyilván a Mabisz. Ez nagyságrendileg 21 százalékos penetrációt jelent csupán, és ez az arány 2000 óta nem változik érdemben.

Pedig 2014-ben jó évet zárt az autó piac; az új és a használt autók eladása egyaránt nőtt 2013-hoz képest. Tavaly több mint 67.000 új személygépjárművet adtak el, ez 20 százalékos bővülést jelent 2013-hoz képest a Magyar Gépjárműipari Egyesület és a Jato Dynamics adatai szerint. Ugyanígy pozitív évet könyvelhetett el használtautó piac; 2014-ben 491.926 személyautót adtak el a Datahouse szerint, ami 10 százalékkal több, mint 2013-ban.

A járműértékesítés növekedése kihatott a cascora is; a Mabisz szerint a piac díjbevétele tavaly 1,8 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest (2014:64 098 190 Ft) míg a szerződések darabszáma is 800 439-ről közel 812.000-re bővült. „Tavaly minimális díjemelés is volt a casco piacon, az átlagdíj 2014-ben 77 471 Ft volt, míg 2013-ban 76 209. Manapság akár már havi 5-6 ezer forintért is találunk teljes körű cascót.”– mondta Csikós Dániel a Genertel vezérigazgatója.

A Genertel telefonos lekérdezéséből az derült ki, hogy a válaszadó autósok döntő többségének; -  közel 90 százalékuknak! -  fontos szerepet játszik az ár a döntés meghozatalnál: ezek közül a  30% mondta azt, hogy kizárólag ár alapján dönt egy-egy casco biztosítás mellett, azaz a legolcsóbbat választja, 59%- pedig ott köti meg biztosítását, ahol már meglévő egyéb biztosításai révén kedvezményt kap az árból. Csupán 12 százalék vesz figyelembe egyéb szempontot, mint például a  a biztosító ismertségét, a „brandet”, amikor döntést hoz.

Biztosítási kisokos – hogy ne tapogatózzon sötétben
Kötelező biztosítási szerződés díjfizetési és felmondási határidők, gépjármű tulajdonosváltásakor esedékes teendők, káresemény bekövetkezésekor fontos teendők– ne tapogatózzon sötétben!
Arra a kérdésre, hogy milyen típusú casco biztosítást érdemes megkötni; nem meglepően, a válaszadók 78%-a válaszolta azt, hogy kizárólag teljes körű biztonságot nyújtó cascot, csupán 12% szerint lenne elégséges csak töréskárra, míg 10% szerint kizárólag lopáskárra biztosítást kötni. Nem adott meglepetésre okot az sem, hogy a Genertel felmérésben megkérdezettek közül a válaszadók 40%-a bármilyen korú, 33% pedig 5-8 éves autóra is kötne casco biztosítást és csak 19% szerint lenne bőven elég új autók esetében erre pénzt szánni.

A kiegészítő casco termékekre vonatkozó válaszok alapján vegyes kép körvonalazódik ki az autósok között: a válaszadók 56 százaléka választ valamilyen kiegészítő biztosítást a cascoja mellé, 44 százalék azonban semmit.

Azok közül, akik kötnek kiegészítőt; a többség ( 22%) assistance-ra (a biztosított gépjármű önhiba, műszaki, vagy balesetből eredő meghibásodása, üzemzavara miatti menetképtelensége esetén nyújt segítséget) , 16% avulás mentességre (a biztosított mentesül az értékemelkedés megfizetésétől abban az esetben, ha a casco terhére javítják az autót), 12% poggyászlopásra (lezárt gépjárműből ellopott általános ingóság kártalanítása) és 6% kölcsön gépjármű szolgáltatásra (lopás vagy totálkár esetén pót autó biztosítása) ír alá.  „Ezekkel a kiegészítő szolgáltatásokkal együtt a casco biztosítás teljes körű megoldást  nyújt azokra a kockázatokra, félelmekre, amelyekkel a gépjármű-tulajdonosok nap, mint nap szembesülnek.” – tette hozzá Csikós Dániel.

Kampányban kell casco-t kötni
Az autósok 2014-ben átlagosan 71 100 forintért kötöttek teljes körű cascoszerződést, ami 9,3 százalékkal haladja meg az előző évi szintet. Érdemes lehet odafigyelni az évfordulós cascováltás lehetőségére, mivel messze a legjobb átlagdíjat az ilyen okból szerződők fizetik.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo