Ma már idősebb autóra is megéri cascót kötni

Az autópark is öregebb lett, a casco pedig olcsóbb, így egyre többen kötik meg hét éves autókra is. nem is csoda, hiszen éppen a 6-8 éves autóknál fordul elő a legtöbb káresemény - közölte az UNION Biztosító.

Kép: Pixabay

Az UNION Biztosító adatai szerint a jelenlegi cascokötési szokások alapvetően eltérnek a 2008-ban kezdődő gazdasági válságot megelőző időszaktól: míg 2007-ben elsősorban a néhány éves autók rendelkeztek ilyen biztosítással, mára a casco szerződések 58 százalékát legalább 7 éves autókra kötik. Ennek nem csupán az az oka, hogy a hazai személyautópark átlagos életkora 13 év fölé kúszott, hanem az a tény is, hogy a casco átlagdíjak is jelentősen, 36 százalékkal csökkentek az előző hét év során.

A MABISZ statisztikái szerint míg 2007-ben a casco biztosítások átlagdíja meghaladta a 121 ezer forintot, addig ez az összeg 2014 végére 77 500 forintra csökkent. (A kötelező ellenben drágább lett az idén.) A 36 százalékos díjcsökkenésnek köszönhetően ma már nem csupán a néhány éves autókra érdemes cascót kötni: tavaly az UNION Biztosítónál kötött casco szerződések 58 százalékát legalább 7 esztendős autóra kötötték, míg ugyanez az érték a válság előtt a 7 százalékot sem érte el. 2007-ben a 3 éves vagy annál fiatalabb autók tették ki az új állomány 72 százalékát, 2014-ben csak minden hatodik szerződés érintette ezt a csoportot.

„Érdemes leszámolni azzal a korábbi sztereotípiával, hogy a casco a fiatal, néhány éves autóknak szóló biztosítás – magyarázza Maják Viktor, az UNION Biztosító kommunikációs igazgatója. – Ha a kárgyakoriságok alakulását vizsgáljuk, kiderül, hogy még a 6-8 éves autók esetében is átlagnál magasabb a károk előfordulása, amelyekre immár kedvező díj mellett lehet casco biztosítást kötni.”

A legnagyobb kárgyakorisága a 2-5 éves autóknak van: itt közel 40 százalékkal nagyobb az esélye a káreseménynek, mint a teljes személyautó-állomány esetében. Érdekesség ugyanakkor, hogy az új és az egyéves autók adatai is jóval kedvezőbbek az átlagosnál, ami azzal magyarázható, hogy az új autóra az üzemben tartója feltehetően jobban vigyáz, mint arra, amelyet már egy ideje használ. A 8 évnél idősebb autók kedvezőbb kárgyakorisága pedig vélhetően azzal függ össze, hogy ezeket a járműveket már ritkábban használják.

A casco károk mintegy 40 százaléka töréskár. Szintén csaknem ekkora szeletet fednek le az üvegkárok. A többi kárt jórészt az elemi károk és a lopás-rablás okozta események teszik ki. Bár ez utóbbi károk gyakorisága a töréskárokénál alacsonyabb, de például lopás esetén a kárkifizetés összege általában jóval magasabb. Míg a töréskároknál átlagosan 400-500 ezer forint a kárösszeg, lopásnál ennek könnyen a 3-4-szerese is lehet (igen jelentős szórással az autó típusa, felszereltsége és életkora szerint).

Drágállja a cascot a magyar
2014-ben egyaránt több új-és használt autót adtak el Magyarországon, mint 2013-ban, emellett a casco biztosítás átlagdíja évek óta csökken; 2014-ben alig haladta meg a 77.000 forintot. Mindezek ellenére, az autósok többségének még a jelenlegi árak mellett sem fér bele a költségvetésbe a casco.

Véleményvezér

Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo