Drágultak a biztosítások, további emelkedés jöhet

Megállt a korábbi díjcsökkenés a biztosítási piacon. A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) átlagdíja 16,2 százalékkal nőtt az idén az első félévben. A casco-é 11, a lakásbiztosításé 5,5, az utasbiztosításé 2 százalékkal emelkedett egy év alatt a Netrisk.hu adatai szerint.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgadászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legszembeötlőbb változás a kötelező gépjármű felelősségbiztosításának (kgfb) piacán volt. Itt az ármozgás nyomon követését segítheti az online alkusz által publikált és hetente frissülő Netrisk Kgfb-index. Eszerint az átlagdíj ezen a területen június végén 23 122 forint volt, a január elei 19900 forint után. Jelentős ugrást áprilisban lehetett megfigyelni, ezt követően inkább stagnálás jellemző - mondta el Sebestyén László vezérigazgatója a cég sajtótájékoztatóján. (A Netrisk.hu részesedése jelenleg 50 százalék körül lehet az online biztosítási piacon, így az adatok reprezentatívnak tekinthetők.)

Forrás: Netrisk

Csendesebb lehet az idei kgfb-kampány

Ráadásul a korábbi éveket jellemző év végi kampány idején Sebestyén László szerint már egyáltalán nem biztos, hogy a korábbi évekhez hasonló verseny (s ezzel együtt díjcsökkenés) következhet. Ennek oka, hogy - mint köztudott -, aki 2010 után vásárolta a kocsiját, annak a kötelező felelősségbiztosítása a vásárlásnál napjától egy évig érvényes, míg a korábbi vásárlóknak maradt a január elsejei fordulónap.

A 4,2 milliós magyar járműállományból idén 1,5 millió tartozik már az évközi váltók csoportjába, jövőre pedig már fele-fele lesz az évközi- és az év végi váltók aránya. Ha az eddigi trendek folytatódnak, az idén november-decemberben 400-450 ezren válthatnak biztosítót, ez pedig nem egy akkora piac, amelyről érdemes - alacsony díjjal - tömegesen ügyfeleket toborozni a vezérigazgató szerint.

Forrás: Netirsk

Megállt a díjcsökkenés

Hasonló elmozdulások voltak megfigyelhetők az egyéb termékeknél is. A Netrisken keresztül megrendelt szerződések adatai alapján az egy évvel ezelőtti szintet legnagyobb mértékben a casco első féléves átlagdíja haladta meg, amely 11 százalékkal nőtt egy év alatt. A lakásbiztosításoknál ez a mérték 5,5 százalék volt, ami szintén jóval az inflációs szint felett alakul. Az utasbiztosítások átlagosan 2 százalékkal drágultak.

A casconál Sebestyén László az idén januárban bevezetett biztosítási adó jelentős részének áthárításával magyarázta a díjemelkedést, jelezve, hogy e terméknél - csakúgy, mint a lakásbiztosításnál évek óta  csökkentek a díjak. Az ugyanakkor a vezérigazgató szerint egyelőre kérdés, hogy ez a törés csak az új biztosítói teher egyszeri hatása, vagy egy hosszabb távú trendforduló első jele, amit a káradatok további alakulása is alapvetően befolyásolhat.

Banki piactér
Elindult a Netrisk.hu banki piactere, egyelőre 11 pénzintézettel állapodtak meg. Az új szolgáltatás a társaság sajtóbeszélgetésén elhangzottak szerint szerves része a cég stratégiájának, amely aggregátor oldalként a biztosításokon túl az ügyfélkört érdeklő más szolgáltatásokat: pénzügyi termékeket és árucikkeket is egy helyen kíván bemutatni. Ez a piactér Pap Balázs, a Netrisk vezérigazgató-helyettesének beszámolója szerint abban tér el a piacon jelenlévő más pénzügyi összehasonlító oldalaktól, hogy nem feltételezéseken alapuló, ezért gyakran pontatlan kalkulációk alapján előállított költségszint alapján rangsorolja a kínálatot. Az oldalon működése első közel egy hetében a legnagyobb érdeklődés a kölcsönök iránt mutatkozott: az ügyfelek negyven százaléka tájékozódott erről a termékkörről. Szintén jelentős arányban (25-25%) érdeklődtek a megtakarítások, illetve a folyószámlatermékek iránt.
A Netrisk.hu - a biztosítás.hu után - a második online biztosításközvetítőként indult oldal, amely banki termékekkel bővítette szolgáltatásait. E területen lehetőség van még a tájékozódásra a BankRáció.hu, a Bankmonitor.hu, illetve az Azénpénzem.hu oldalakon is. A banki termékekről részletes áttekintés található továbbá a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének honlapján.
Bővül az online piac

Az online biztosítási piacon ugyanakkor minden termékkör esetében erősödött a forgalom a tavalyi év hasonló időszakához képest. A Netrisk az idén az első félévben 37 százalékkal több biztosítást kötött, mint egy évvel korábban.

A kgfb-kötéseket elsősorban az évközi váltók számának további bővülése növelte, ami az együttkötési akciók miatt a casco-piacra is jótékony hatással volt a tájékoztatón elhangzottak szerint.

A lakásbiztosításoknál növekedést Sebestyén László azzal magyarázta, hogy egyre több lakásbiztosítás megújítása zajlik online felületeken. Az online utasbiztosítások számát ugyanakkor az növelte, hogy egyre nagyobb a magánszervezésű külföldi utak részaránya, emiatt a szerződések egy részét most nem utazási irodák kötik, hanem közvetlenül a biztosított ügyfelek.

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo