Drágultak a biztosítások, további emelkedés jöhet

Megállt a korábbi díjcsökkenés a biztosítási piacon. A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) átlagdíja 16,2 százalékkal nőtt az idén az első félévben. A casco-é 11, a lakásbiztosításé 5,5, az utasbiztosításé 2 százalékkal emelkedett egy év alatt a Netrisk.hu adatai szerint.

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legszembeötlőbb változás a kötelező gépjármű felelősségbiztosításának (kgfb) piacán volt. Itt az ármozgás nyomon követését segítheti az online alkusz által publikált és hetente frissülő Netrisk Kgfb-index. Eszerint az átlagdíj ezen a területen június végén 23 122 forint volt, a január elei 19900 forint után. Jelentős ugrást áprilisban lehetett megfigyelni, ezt követően inkább stagnálás jellemző - mondta el Sebestyén László vezérigazgatója a cég sajtótájékoztatóján. (A Netrisk.hu részesedése jelenleg 50 százalék körül lehet az online biztosítási piacon, így az adatok reprezentatívnak tekinthetők.)

Forrás: Netrisk

Csendesebb lehet az idei kgfb-kampány

Ráadásul a korábbi éveket jellemző év végi kampány idején Sebestyén László szerint már egyáltalán nem biztos, hogy a korábbi évekhez hasonló verseny (s ezzel együtt díjcsökkenés) következhet. Ennek oka, hogy - mint köztudott -, aki 2010 után vásárolta a kocsiját, annak a kötelező felelősségbiztosítása a vásárlásnál napjától egy évig érvényes, míg a korábbi vásárlóknak maradt a január elsejei fordulónap.

A 4,2 milliós magyar járműállományból idén 1,5 millió tartozik már az évközi váltók csoportjába, jövőre pedig már fele-fele lesz az évközi- és az év végi váltók aránya. Ha az eddigi trendek folytatódnak, az idén november-decemberben 400-450 ezren válthatnak biztosítót, ez pedig nem egy akkora piac, amelyről érdemes - alacsony díjjal - tömegesen ügyfeleket toborozni a vezérigazgató szerint.

Forrás: Netirsk

Megállt a díjcsökkenés

Hasonló elmozdulások voltak megfigyelhetők az egyéb termékeknél is. A Netrisken keresztül megrendelt szerződések adatai alapján az egy évvel ezelőtti szintet legnagyobb mértékben a casco első féléves átlagdíja haladta meg, amely 11 százalékkal nőtt egy év alatt. A lakásbiztosításoknál ez a mérték 5,5 százalék volt, ami szintén jóval az inflációs szint felett alakul. Az utasbiztosítások átlagosan 2 százalékkal drágultak.

A casconál Sebestyén László az idén januárban bevezetett biztosítási adó jelentős részének áthárításával magyarázta a díjemelkedést, jelezve, hogy e terméknél - csakúgy, mint a lakásbiztosításnál évek óta  csökkentek a díjak. Az ugyanakkor a vezérigazgató szerint egyelőre kérdés, hogy ez a törés csak az új biztosítói teher egyszeri hatása, vagy egy hosszabb távú trendforduló első jele, amit a káradatok további alakulása is alapvetően befolyásolhat.

Banki piactér
Elindult a Netrisk.hu banki piactere, egyelőre 11 pénzintézettel állapodtak meg. Az új szolgáltatás a társaság sajtóbeszélgetésén elhangzottak szerint szerves része a cég stratégiájának, amely aggregátor oldalként a biztosításokon túl az ügyfélkört érdeklő más szolgáltatásokat: pénzügyi termékeket és árucikkeket is egy helyen kíván bemutatni. Ez a piactér Pap Balázs, a Netrisk vezérigazgató-helyettesének beszámolója szerint abban tér el a piacon jelenlévő más pénzügyi összehasonlító oldalaktól, hogy nem feltételezéseken alapuló, ezért gyakran pontatlan kalkulációk alapján előállított költségszint alapján rangsorolja a kínálatot. Az oldalon működése első közel egy hetében a legnagyobb érdeklődés a kölcsönök iránt mutatkozott: az ügyfelek negyven százaléka tájékozódott erről a termékkörről. Szintén jelentős arányban (25-25%) érdeklődtek a megtakarítások, illetve a folyószámlatermékek iránt.
A Netrisk.hu - a biztosítás.hu után - a második online biztosításközvetítőként indult oldal, amely banki termékekkel bővítette szolgáltatásait. E területen lehetőség van még a tájékozódásra a BankRáció.hu, a Bankmonitor.hu, illetve az Azénpénzem.hu oldalakon is. A banki termékekről részletes áttekintés található továbbá a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének honlapján.
Bővül az online piac

Az online biztosítási piacon ugyanakkor minden termékkör esetében erősödött a forgalom a tavalyi év hasonló időszakához képest. A Netrisk az idén az első félévben 37 százalékkal több biztosítást kötött, mint egy évvel korábban.

A kgfb-kötéseket elsősorban az évközi váltók számának további bővülése növelte, ami az együttkötési akciók miatt a casco-piacra is jótékony hatással volt a tájékoztatón elhangzottak szerint.

A lakásbiztosításoknál növekedést Sebestyén László azzal magyarázta, hogy egyre több lakásbiztosítás megújítása zajlik online felületeken. Az online utasbiztosítások számát ugyanakkor az növelte, hogy egyre nagyobb a magánszervezésű külföldi utak részaránya, emiatt a szerződések egy részét most nem utazási irodák kötik, hanem közvetlenül a biztosított ügyfelek.

Véleményvezér

Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen

Vádat emeltek a new yorki polgármester ellen 

Ingyen utazásokat és hotelszámlákat vizsgálnak.
Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték

Az izraeli titkosszolgálat professzionálisan működik Iránban, mind a 180 ballisztikus rakétát leszedték 

Az izraeli miniszterelnök megígérte az irániaknak, hogy hamarosan megszabadítják elnyomóitoktól.
Az Orbán-család egy újabb „sasfészkét” fedezte fel Hadházy Ákos

Az Orbán-család egy újabb „sasfészkét” fedezte fel Hadházy Ákos 

Reméljük nem Bese Gergő szenteli fel, mint a Karmelitát.
Orbán Viktor szerint Orbán Balázs hibázott

Orbán Viktor szerint Orbán Balázs hibázott 

Orbán Balázs méretes ostobaságot mondott, de nem csak egyet.
1660 forint/gombóc fagylaltáron dorbézoltak közpénzből egészségügyi dolgozók

1660 forint/gombóc fagylaltáron dorbézoltak közpénzből egészségügyi dolgozók 

Nincs jobb egy finom fagyinál horroráron közpénzből.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo