Átlag 60 ezer forintba kerül a kötelező biztosítás

Idén az első félévben a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) átlagdíja 1 százalékkal, a cascobiztosítások díja pedig 22 százalékkal emelkedett, miközben előbbinél a szerződések száma 19 százalékkal, utóbbinál 11 százalékkal nőtt éves szinten - közölte a Ntrisk. 

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az alkuszcégen keresztül az érintettek 2024 első hat hónapjában 326 ezer kötelező felelősségbiztosítási szerződést kötöttek, ami 19 százalékos emelkedés az előző év azonos időszakéhoz képest.

Az első félévben a kgfb-átlagdíja 1, a cascobiztosításoké 22 százalékkal nőtt
Az első félévben a kgfb-átlagdíja 1, a cascobiztosításoké 22 százalékkal nőtt
Fotó: Depositphotos

Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója a kgfb-ről elmondta, hogy az idei első félévben a Netrisknél kötött szerződéseknél az átlagdíj 58 900 forint volt, ami 1 százalékos drágulást, gyakorlatilag stagnálást jelent. A személygépkocsiknál a kgfb-átlagdíj 56 500 forint volt, idén átlagosan több mint 42 ezer darabot kötöttek havonta a Netrisknél.

A szakember a közleményben kitért a cascobiztosításokra is: az átlagdíj 22 százalékkal 170 700 forintra emelkedett a múlt év első feléhez képest. A jelentős díjemelkedés ellenére a Netrisknél 11 százalékkal több, 17 100 cascoszerződést kötöttek az első félévben.

Besnyő Márton úgy vélte, a cascónál látható szerződésszám-növekedés a drágulás ellenére azzal is magyarázható, hogy sokan a magas autóárak és szervizdíjak miatt inkább így próbálják elejét venni egy-egy nagyobb, esetleges balesetből fakadó kiadásnak.

Az online biztosításközvetítő közleményében rámutatott a legnépszerűbb márkák autóira vonatkozó féléves átlagdíjakra is.

A Suzukiknál a kötelező biztostás éves átlagdíja kevesebb mint 46 ezer forint volt, ami 5 százalékos csökkenés éves szinten. A Fordoknál 6 százalékkal 64 ezer forint alá süllyedt ez az összeg. Az Opelek, Volkswagenek esetében az átlagos díj 6 és 4 százalékkal 59 ezer, illetve 64 ezer forintra mérséklődött. A Toyotákra szóló kötelezők 55 ezer forintba kerülnek, ez 1 százalékos visszaesést jelent. Ugyanakkor a Daciáknál 9 százalékkal 47 ezer forint fölé nőtt a díj.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo