Az egyik nagy biztosítót büntette meg a jegybank ügyfél és panaszkezelési jog megsértése miatt

Az MNB összesen 11 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt.-re, többi között a kiszervezési, egyes termék- és szerződéses felételeket érintő, ügyféltájékoztatási és panaszkezelési, IT-biztonsági, gépjármű-kárrendezési jogsértések miatt. A feltárt problémák nem hordoznak rendszerkockázatot, s nem veszélyeztetik a biztosító megbízható működését.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) rendszeres ellenőrzései keretében átfogó vizsgálatot végzett a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt.-nél (CIG EMABIT), a 2020. március 10-től a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot áttekintve. Bár az MNB néhány közepes súlyú hiányosságot is feltárt, ezek alapvetően nem érintik a biztosító jövőbeni megbízható működését.

Sok hibát találtak a CASCO szerződéseknél (Fotó: Pixabay)
Sok hibát találtak a CASCO szerződéseknél (Fotó: Pixabay)
A Felügyelet hiányosságokat tárt fel többi közt a CIG EMABIT kiszervezési szerződéseinek nyilvántartása, illetve az adott szerződések kiemelten fontossá minősítése kapcsán. Nem bizonyult minden szempontból szabályszerűnek a flotta CASCO konstrukció termékterve, s ezen belül annak díjkalkulációja. E termék szerződési feltételeinél tartalmi elemek is hiányoztak (pl. nem szerepelt az összes kárbejelentési mód, illetve a díjtöbblet visszafizetésére vonatkozó teljes körű szabályok).

A vizsgálat azonosította azt is, hogy a CIG EMABIT a gépjármű-kárrendezés területén a vizsgált időszak egy részében nem rendelkezett a jogszabályoknak megfelelő belső szabályozással, illetve a gépjárműkár-nyilvántartása sem felelt meg maradéktalanul a jogszabályi követelményeknek. Az informatikai rendszer védelmi szintje több szempontból is elmaradt a jogszabály által elvárttól. A panaszkezelés során a biztosító nem mindenkor rögzítette, tartotta nyilván tényleges panaszként és vizsgálta ki megfelelően az ügyfelek telefonos kifogásait, emellett nem minden esetben tartotta be a biztosítási szolgáltatásra jogosult személy szolgáltatási igényével kapcsolatos tájékoztatásra vonatkozó szabályokat sem.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo