Az egyik nagy biztosítót büntette meg a jegybank ügyfél és panaszkezelési jog megsértése miatt

Az MNB összesen 11 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt.-re, többi között a kiszervezési, egyes termék- és szerződéses felételeket érintő, ügyféltájékoztatási és panaszkezelési, IT-biztonsági, gépjármű-kárrendezési jogsértések miatt. A feltárt problémák nem hordoznak rendszerkockázatot, s nem veszélyeztetik a biztosító megbízható működését.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) rendszeres ellenőrzései keretében átfogó vizsgálatot végzett a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt.-nél (CIG EMABIT), a 2020. március 10-től a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot áttekintve. Bár az MNB néhány közepes súlyú hiányosságot is feltárt, ezek alapvetően nem érintik a biztosító jövőbeni megbízható működését.

Sok hibát találtak a CASCO szerződéseknél (Fotó: Pixabay)
Sok hibát találtak a CASCO szerződéseknél (Fotó: Pixabay)
A Felügyelet hiányosságokat tárt fel többi közt a CIG EMABIT kiszervezési szerződéseinek nyilvántartása, illetve az adott szerződések kiemelten fontossá minősítése kapcsán. Nem bizonyult minden szempontból szabályszerűnek a flotta CASCO konstrukció termékterve, s ezen belül annak díjkalkulációja. E termék szerződési feltételeinél tartalmi elemek is hiányoztak (pl. nem szerepelt az összes kárbejelentési mód, illetve a díjtöbblet visszafizetésére vonatkozó teljes körű szabályok).

A vizsgálat azonosította azt is, hogy a CIG EMABIT a gépjármű-kárrendezés területén a vizsgált időszak egy részében nem rendelkezett a jogszabályoknak megfelelő belső szabályozással, illetve a gépjárműkár-nyilvántartása sem felelt meg maradéktalanul a jogszabályi követelményeknek. Az informatikai rendszer védelmi szintje több szempontból is elmaradt a jogszabály által elvárttól. A panaszkezelés során a biztosító nem mindenkor rögzítette, tartotta nyilván tényleges panaszként és vizsgálta ki megfelelően az ügyfelek telefonos kifogásait, emellett nem minden esetben tartotta be a biztosítási szolgáltatásra jogosult személy szolgáltatási igényével kapcsolatos tájékoztatásra vonatkozó szabályokat sem.

Véleményvezér

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo