Az egyik nagy biztosítót büntette meg a jegybank ügyfél és panaszkezelési jog megsértése miatt

Az MNB összesen 11 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt.-re, többi között a kiszervezési, egyes termék- és szerződéses felételeket érintő, ügyféltájékoztatási és panaszkezelési, IT-biztonsági, gépjármű-kárrendezési jogsértések miatt. A feltárt problémák nem hordoznak rendszerkockázatot, s nem veszélyeztetik a biztosító megbízható működését.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) rendszeres ellenőrzései keretében átfogó vizsgálatot végzett a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt.-nél (CIG EMABIT), a 2020. március 10-től a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot áttekintve. Bár az MNB néhány közepes súlyú hiányosságot is feltárt, ezek alapvetően nem érintik a biztosító jövőbeni megbízható működését.

Sok hibát találtak a CASCO szerződéseknél (Fotó: Pixabay)
Sok hibát találtak a CASCO szerződéseknél (Fotó: Pixabay)
A Felügyelet hiányosságokat tárt fel többi közt a CIG EMABIT kiszervezési szerződéseinek nyilvántartása, illetve az adott szerződések kiemelten fontossá minősítése kapcsán. Nem bizonyult minden szempontból szabályszerűnek a flotta CASCO konstrukció termékterve, s ezen belül annak díjkalkulációja. E termék szerződési feltételeinél tartalmi elemek is hiányoztak (pl. nem szerepelt az összes kárbejelentési mód, illetve a díjtöbblet visszafizetésére vonatkozó teljes körű szabályok).

A vizsgálat azonosította azt is, hogy a CIG EMABIT a gépjármű-kárrendezés területén a vizsgált időszak egy részében nem rendelkezett a jogszabályoknak megfelelő belső szabályozással, illetve a gépjárműkár-nyilvántartása sem felelt meg maradéktalanul a jogszabályi követelményeknek. Az informatikai rendszer védelmi szintje több szempontból is elmaradt a jogszabály által elvárttól. A panaszkezelés során a biztosító nem mindenkor rögzítette, tartotta nyilván tényleges panaszként és vizsgálta ki megfelelően az ügyfelek telefonos kifogásait, emellett nem minden esetben tartotta be a biztosítási szolgáltatásra jogosult személy szolgáltatási igényével kapcsolatos tájékoztatásra vonatkozó szabályokat sem.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo