A szervezet ennek okát az új autók piacának visszaesésében látja. A Mabisz közleményében felidézte, hogy a Magyar Nemzeti Bank adatai alapján szeptember végén mintegy 996 ezer casco szerződést tartottak nyilván.
Magyarországon a teljes gépjármű-állománynak csak a 21,3 százalékára kötöttek casco biztosítást. Ebben az alacsony arányban szerepet játszik az is, hogy a hazai személygépkocsik átlagos kora magas, 14,4 év, casco biztosításokat pedig jellemzően új, illetve fiatalabb autókra kötnek - jelezte a szövetség. A magyarországi casco állománya alig több mint egyhatoda a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) állományának, míg díjbevétele meghaladja a kgfb díjbevétel 40 százalékát.
A lecsökkent lakossági autóhasználat miatt az idei második negyedévben alacsonyabb volt a bruttó kárráfordítás a tavalyinál, az első és a harmadik negyedévben ugyanakkor magasabb, így nem várható, hogy az év egészében jelentősen alacsonyabb lesz a kárkifizetés az előző évinél - közölte a Mabisz, hozzátéve, hogy a gépjárműalkatrészek ára és a szervizek növekvő munkaerő-költségei önmagukban is növelik az autós biztosítások kárráfordításait.