Ön tudja, hogy 40 százalékot estek a Casco-díjak?

A casco nélkül autózók fele a magas díjak, 36 százaléka az autó kora miatt nem talált megfelelő casco biztosítást járművére. A casco biztosítások több mint harmada autóhitel miatt jött létre, az összes szerződés közel felét pedig eddig a kereskedőnél, az autó vásárlásakor kötötték - többek között ezek az adatok derültek ki a kotelezo.hu internetes szakportál több mint 20 ezer aktív internet-felhasználó körében elvégzett felméréséből.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Az aktív internethasználó autósok körében 30,8 százalékos a casco-kötések aránya, ami csaknem másfélszerese a teljes hazai átlagnak. Azok közül, akik nem kötöttek cascót, elsősorban a magas díjakra, illetve az autójuk korára hivatkoztak.

„A klasszikus casco az autó aktuális piaci értékéig téríti meg a kárt, ezért az idősebb autók számára is kedvezően köthető casco-termékekből ma még valóban hiány van. A legnagyobb százalékban említett kifogás, a magas díj azonban fenntartásokkal kezelendő - magyarázza Lantos Lóránt, a kotelezo.hu portál vezetője. - A cascót nem kötő autósok körében ugyanis rákérdeztünk és kiderült, hogy 59 százalékuk nem tud arról, hogy az elmúlt három évben a casco átlagdíja jelentősen csökkent."

A cascóval rendelkezők között is sokan vannak, akik tájékozatlanok az aktuális ajánlatokat illetően: a jelenlegi cascójukat több mint három éve fenntartó autósok 34 százaléka a kötés óta nem ellenőrizte, érdemes volna-e váltania. Pedig ez idő alatt az átlagdíjak szintje legalább 40 százalékkal esett.

A cascót kötő autósok aránya különösen annak fényében tűnik alacsonynak, hogy a megkérdezettek 35 százaléka a hitelből vásárolt autóra, kényszerből kötött ilyen biztosítást. Mivel a hitelesek több mint 50 százaléka 3 évnél régebben vásárolta autóját, a hamarosan bekövetkező végtörlesztések nyomán jelentős részük várhatóan nem fizeti majd tovább a cascó-díjat, ez pedig tovább csökkentheti a termék penetrációját.

„A casco felfutását ugyanakkor jelentősen erősítheti az egyre élesebb árverseny, illetve speciális, de jóval szélesebb rétegek által elérhető újítások bevezetése is. Az autósok közel ötöde nyitott például a saját hibás karambol esetén limitált, egy átlagos kárt térítő mini casco megoldás iránt, amely bármilyen korú autóra köthető, és alacsony ára mellett további előnye az önrész elhagyása is (ám ma még ilyen terméket a biztosítók csak saját kötelező mellé kínálnak). A díjak csökkentésével párhuzamosan új fedezetek beemelése is növelheti a casco iránt érdeklődők körét" - folytatta Lantos Lóránt.

A fenti preferencia-sorrendet természetesen az árak alapvetően befolyásolják. Egyértelmű, hogy az autósok a minél teljesebb körű fedezet megteremtésére törekszenek. Ugyanakkor az árérzékenységükre jellemző, hogy amikor a válaszadóknak dönteniük kellett, hogy olcsó, de csak a legfontosabb és legvalószínűbb károkra fedezetet nyújtó, illetve extra szolgáltatásokkal járó, de magasabb díjakat tartalmazó biztosításokat részesítik-e előnyben, az utóbbi kategóriát mindössze 28 százalékuk választotta.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo