Egy váratlanul lecsapó nyári vihar vagy jégeső, egy rosszul sikerült tolatás, egy országúton elcsapott vad – az autóvezetők számtalan elemi kárral, apró figyelmetlenségből eredő káresettel kénytelenek megbirkózni. A felhasználásalapú autós szolgáltatásairól ismert Cristo alkalmazás a Pulzus kutatócég által készített online felmérésében arra volt kíváncsi, hogy a hazai autósok mennyire vannak tisztában egy hasonló jellegű káreset költségeivel.
Az EuroClaim Expert Kft. közreműködésével öt tipikus káresetet állítottak össze népszerű gépkocsimárkákra és tipikus káreseményekre, a válaszadóknak pedig a felmérésben meg kellett becsülniük, hogy milyen mélyen kellene a zsebükbe nyúlni a szervizben. A felvázolt káresemények között szerepelt leszakadó faág által betört Suzuki szélvédő, szabályosan várakozó Škodába hátulról beleszaladó másik autó, Ford Focust elverő jégeső, járdán lévő fémoszlopnak tolató Opel Astra, valamint egy vaddisznóval ütköző Kia. Az eredmények egyértelműen rámutatnak: a költséges károk kifizetése helyett kifizetődőbb lehet a casco biztosítás díja.
A kutatás legfontosabb megállapítása, hogy hajlamosak vagyunk jelentősen alábecsülni a szervizelés költségeit: a válaszadók átlagosan 66 százaléka a tényleges összeghez képest alacsonyabb javítási összegre számított. A legmarkánsabb eltérés abban a szituációban volt, amikor az autóba egy másik gépjármű ütközik, ennek következtében pedig több elem is károsul (a hátsó lökhárító, a hátfal és a két hátsó lámpatest). A saját gépjárművel rendelkező válaszadók mindössze 7 százaléka mérte fel reálisan, hogy egy ilyen javítás költsége az