Egy autó horpadásának javítása ma már 2-300 ezer forint, de megtakaríthatunk 30 százalékot

A magyarok 66 százaléka alábecsüli a gépkocsijában bekövetkezett elemi károk, kisebb balesetek javítási költségeit, a valós szervizköltségek akár több százezer forinttal magasabbak, mint amire a legtöbben számítanak – derül ki a használatalapú autós szolgáltatásairól ismert Cristo alkalmazás megbízásából készített friss reprezentatív felmérésből. A szerviz óradíjak és az alkatrészek árának jelentős emelkedése miatti kellemetlen meglepetéseket egy jól kalkulált casco biztosítás is ellensúlyozni tudja, ma pedig már létezik olyan konstrukció a piacon, amelynél kár esetén csak egy fix összegű önrészt kell az ügyfélnek fizetnie. A Cristo Cascónál ráadásul a biztosítás díja a tényleges autóhasználaton alapul – így a kevesebbet autózók kedvezőbb biztosítási díjért védhetik meg autójukat.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy váratlanul lecsapó nyári vihar vagy jégeső, egy rosszul sikerült tolatás, egy országúton elcsapott vad – az autóvezetők számtalan elemi kárral, apró figyelmetlenségből eredő káresettel kénytelenek megbirkózni. A felhasználásalapú autós szolgáltatásairól ismert Cristo alkalmazás a Pulzus kutatócég által készített online felmérésében arra volt kíváncsi, hogy a hazai autósok mennyire vannak tisztában egy hasonló jellegű káreset költségeivel.

Az autójavítások ára csődbe viheti a tulajdonosokat (Fotó: Pixabay)
Az autójavítások ára csődbe viheti a tulajdonosokat (Fotó: Pixabay)

Az EuroClaim Expert Kft. közreműködésével öt tipikus káresetet állítottak össze népszerű gépkocsimárkákra és tipikus káreseményekre, a válaszadóknak pedig a felmérésben meg kellett becsülniük, hogy milyen mélyen kellene a zsebükbe nyúlni a szervizben. A felvázolt káresemények között szerepelt leszakadó faág által betört Suzuki szélvédő, szabályosan várakozó Škodába hátulról beleszaladó másik autó, Ford Focust elverő jégeső, járdán lévő fémoszlopnak tolató Opel Astra, valamint egy vaddisznóval ütköző Kia. Az eredmények egyértelműen rámutatnak: a költséges károk kifizetése helyett kifizetődőbb lehet a casco biztosítás díja.

A kutatás legfontosabb megállapítása, hogy hajlamosak vagyunk jelentősen alábecsülni a szervizelés költségeit: a válaszadók átlagosan 66 százaléka a tényleges összeghez képest alacsonyabb javítási összegre számított. A legmarkánsabb eltérés abban a szituációban volt, amikor az autóba egy másik gépjármű ütközik, ennek következtében pedig több elem is károsul (a hátsó lökhárító, a hátfal és a két hátsó lámpatest). A saját gépjárművel rendelkező válaszadók mindössze 7 százaléka mérte fel reálisan, hogy egy ilyen javítás költsége az

Véleményvezér

Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo