1 millió forintot is meghaladja, döntő többségük azonban jelentősen alábecsülte a várható kiadásokat: 60 százalék gondolta azt, hogy a valós javítási költségnek csak a fele vagy még annál is kevesebb lesz a végösszeg. Egy casco biztosítás éves díja a legtöbb esetben egy ilyen komolyabb kár költségének 10-20 százalékát nem haladja meg.
Egy kisebb horpadás javítása is 200-300 ezer Ft-ba kerülhet
Egy összetett káreset együttes javítási költségét valóban nehéz megbecsülni, de érdemes tudni, hogy ebben a példában a legnagyobb költségnövelő tétel a lámpatest, amelynek cseréje, típustól függően önmagában több százezer forint napjainkban – mutatott rá az EuroClaim kárelemzője.
„Az elmúlt évben az óradíjak jelentős mértékben megnőttek, gyakorlatilag szinte kétszeres áron dolgoznak a szervizekben, az ár azonban nagy mértékben függ az autó típusától is – tette hozzá Kocsis István, az EuroClaim Expert Kft. ügyvezetője. A cserealkatrészek árát sok tényező befolyásolja, érthető, hogy az autósok nincsenek tisztában vele, hogy egy esetleges káreset mennyiben terhelné meg a pénztárcájukat.”
A megkérdezettek akkor jártak a legközelebb a valós árakhoz, amikor jégverés tett kárt a gépkocsiban. Az autó felületén több mint 200 horpadást okozó káreset javítási költsége félmillió forintnál is többe kerülhet a példában szereplő Ford Focus esetében, és ezt a válaszadók 44 százaléka helyesen becsülte meg. Minden második megkérdezett azonban ebben az esetben is olcsóbbnak gondolta a szervizköltségeket.