Egy autó horpadásának javítása ma már 2-300 ezer forint, de megtakaríthatunk 30 százalékot

A magyarok 66 százaléka alábecsüli a gépkocsijában bekövetkezett elemi károk, kisebb balesetek javítási költségeit, a valós szervizköltségek akár több százezer forinttal magasabbak, mint amire a legtöbben számítanak – derül ki a használatalapú autós szolgáltatásairól ismert Cristo alkalmazás megbízásából készített friss reprezentatív felmérésből. A szerviz óradíjak és az alkatrészek árának jelentős emelkedése miatti kellemetlen meglepetéseket egy jól kalkulált casco biztosítás is ellensúlyozni tudja, ma pedig már létezik olyan konstrukció a piacon, amelynél kár esetén csak egy fix összegű önrészt kell az ügyfélnek fizetnie. A Cristo Cascónál ráadásul a biztosítás díja a tényleges autóhasználaton alapul – így a kevesebbet autózók kedvezőbb biztosítási díjért védhetik meg autójukat.

A kutatásból az a kép rajzolódott ki, hogy leginkább a 40-59 év közötti korosztály van tisztában a szervizelési költségekkel, és a budapestiek többnyire olcsóbbnak gondolják a javítást, mint a nem a fővárosban élők.

Szota Szabolcs, a Cristo ügyvezetője hangsúlyozta:

A Cristo saját ügyfélkörében is számos káresettel találkozunk, és az ügyfelek is gyakran alulbecsülik, hogy mennyibe kerül majd pontosan a kár javítása. Nagy könnyebbséget jelent, hogy a tényleges használat alapján árazott Cristo Casco konstrukcióban nincs százalékos önrész, az ügyfelek a szerződéskötéskor kiválasztott fix önrésszel számolhatnak, ami egy nagyobb káreseménynél kiszámíthatóbbá teszi a kárkifizetést, és több százezer forinttal magasabb kártérítést jelenthet az ügyfélnek.

A Cristo Casco biztosítás kétféle biztosítási csomaggal, használatalapú árazással indult 2023 januárjában. A gépkocsijukat gyakrabban használók számára kialakított teljes körű biztosítás díja a tényleges használathoz igazodik - attól is függ, hogy mennyit autózik az ügyfél - emellett elérhető egy csak elemi kárra és rongálásra kiterjedő módozat is.

„Számításaink szerint egy évente 8 ezer kilométert vezető autós 30 százalékos költségmegtakarítást is elérhet ezzel a konstrukcióval, a hagyományos casco biztosításokhoz képest” – említett példát Szota Szabolcs.

A felmérésről:

A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült, és a 18 év feletti, gépjárművel rendelkező magyar lakosságot reprezentálja nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint. A kutatás elemszáma: 508.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo