Egy autó horpadásának javítása ma már 2-300 ezer forint, de megtakaríthatunk 30 százalékot

A magyarok 66 százaléka alábecsüli a gépkocsijában bekövetkezett elemi károk, kisebb balesetek javítási költségeit, a valós szervizköltségek akár több százezer forinttal magasabbak, mint amire a legtöbben számítanak – derül ki a használatalapú autós szolgáltatásairól ismert Cristo alkalmazás megbízásából készített friss reprezentatív felmérésből. A szerviz óradíjak és az alkatrészek árának jelentős emelkedése miatti kellemetlen meglepetéseket egy jól kalkulált casco biztosítás is ellensúlyozni tudja, ma pedig már létezik olyan konstrukció a piacon, amelynél kár esetén csak egy fix összegű önrészt kell az ügyfélnek fizetnie. A Cristo Cascónál ráadásul a biztosítás díja a tényleges autóhasználaton alapul – így a kevesebbet autózók kedvezőbb biztosítási díjért védhetik meg autójukat.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kutatásból az a kép rajzolódott ki, hogy leginkább a 40-59 év közötti korosztály van tisztában a szervizelési költségekkel, és a budapestiek többnyire olcsóbbnak gondolják a javítást, mint a nem a fővárosban élők.

Szota Szabolcs, a Cristo ügyvezetője hangsúlyozta:

A Cristo saját ügyfélkörében is számos káresettel találkozunk, és az ügyfelek is gyakran alulbecsülik, hogy mennyibe kerül majd pontosan a kár javítása. Nagy könnyebbséget jelent, hogy a tényleges használat alapján árazott Cristo Casco konstrukcióban nincs százalékos önrész, az ügyfelek a szerződéskötéskor kiválasztott fix önrésszel számolhatnak, ami egy nagyobb káreseménynél kiszámíthatóbbá teszi a kárkifizetést, és több százezer forinttal magasabb kártérítést jelenthet az ügyfélnek.

A Cristo Casco biztosítás kétféle biztosítási csomaggal, használatalapú árazással indult 2023 januárjában. A gépkocsijukat gyakrabban használók számára kialakított teljes körű biztosítás díja a tényleges használathoz igazodik - attól is függ, hogy mennyit autózik az ügyfél - emellett elérhető egy csak elemi kárra és rongálásra kiterjedő módozat is.

„Számításaink szerint egy évente 8 ezer kilométert vezető autós 30 százalékos költségmegtakarítást is elérhet ezzel a konstrukcióval, a hagyományos casco biztosításokhoz képest” – említett példát Szota Szabolcs.

A felmérésről:

A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült, és a 18 év feletti, gépjárművel rendelkező magyar lakosságot reprezentálja nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint. A kutatás elemszáma: 508.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo