A kutatásból az a kép rajzolódott ki, hogy leginkább a 40-59 év közötti korosztály van tisztában a szervizelési költségekkel, és a budapestiek többnyire olcsóbbnak gondolják a javítást, mint a nem a fővárosban élők.
Szota Szabolcs, a Cristo ügyvezetője hangsúlyozta:
A Cristo saját ügyfélkörében is számos káresettel találkozunk, és az ügyfelek is gyakran alulbecsülik, hogy mennyibe kerül majd pontosan a kár javítása. Nagy könnyebbséget jelent, hogy a tényleges használat alapján árazott Cristo Casco konstrukcióban nincs százalékos önrész, az ügyfelek a szerződéskötéskor kiválasztott fix önrésszel számolhatnak, ami egy nagyobb káreseménynél kiszámíthatóbbá teszi a kárkifizetést, és több százezer forinttal magasabb kártérítést jelenthet az ügyfélnek.
A Cristo Casco biztosítás kétféle biztosítási csomaggal, használatalapú árazással indult 2023 januárjában. A gépkocsijukat gyakrabban használók számára kialakított teljes körű biztosítás díja a tényleges használathoz igazodik - attól is függ, hogy mennyit autózik az ügyfél - emellett elérhető egy csak elemi kárra és rongálásra kiterjedő módozat is.
„Számításaink szerint egy évente 8 ezer kilométert vezető autós 30 százalékos költségmegtakarítást is elérhet ezzel a konstrukcióval, a hagyományos casco biztosításokhoz képest” – említett példát Szota Szabolcs.
A felmérésről:
A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült, és a 18 év feletti, gépjárművel rendelkező magyar lakosságot reprezentálja nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint. A kutatás elemszáma: 508.