Egy autó horpadásának javítása ma már 2-300 ezer forint, de megtakaríthatunk 30 százalékot

A magyarok 66 százaléka alábecsüli a gépkocsijában bekövetkezett elemi károk, kisebb balesetek javítási költségeit, a valós szervizköltségek akár több százezer forinttal magasabbak, mint amire a legtöbben számítanak – derül ki a használatalapú autós szolgáltatásairól ismert Cristo alkalmazás megbízásából készített friss reprezentatív felmérésből. A szerviz óradíjak és az alkatrészek árának jelentős emelkedése miatti kellemetlen meglepetéseket egy jól kalkulált casco biztosítás is ellensúlyozni tudja, ma pedig már létezik olyan konstrukció a piacon, amelynél kár esetén csak egy fix összegű önrészt kell az ügyfélnek fizetnie. A Cristo Cascónál ráadásul a biztosítás díja a tényleges autóhasználaton alapul – így a kevesebbet autózók kedvezőbb biztosítási díjért védhetik meg autójukat.

A kutatásból az a kép rajzolódott ki, hogy leginkább a 40-59 év közötti korosztály van tisztában a szervizelési költségekkel, és a budapestiek többnyire olcsóbbnak gondolják a javítást, mint a nem a fővárosban élők.

Szota Szabolcs, a Cristo ügyvezetője hangsúlyozta:

A Cristo saját ügyfélkörében is számos káresettel találkozunk, és az ügyfelek is gyakran alulbecsülik, hogy mennyibe kerül majd pontosan a kár javítása. Nagy könnyebbséget jelent, hogy a tényleges használat alapján árazott Cristo Casco konstrukcióban nincs százalékos önrész, az ügyfelek a szerződéskötéskor kiválasztott fix önrésszel számolhatnak, ami egy nagyobb káreseménynél kiszámíthatóbbá teszi a kárkifizetést, és több százezer forinttal magasabb kártérítést jelenthet az ügyfélnek.

A Cristo Casco biztosítás kétféle biztosítási csomaggal, használatalapú árazással indult 2023 januárjában. A gépkocsijukat gyakrabban használók számára kialakított teljes körű biztosítás díja a tényleges használathoz igazodik - attól is függ, hogy mennyit autózik az ügyfél - emellett elérhető egy csak elemi kárra és rongálásra kiterjedő módozat is.

„Számításaink szerint egy évente 8 ezer kilométert vezető autós 30 százalékos költségmegtakarítást is elérhet ezzel a konstrukcióval, a hagyományos casco biztosításokhoz képest” – említett példát Szota Szabolcs.

A felmérésről:

A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült, és a 18 év feletti, gépjárművel rendelkező magyar lakosságot reprezentálja nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint. A kutatás elemszáma: 508.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo