Kitalálja, hol importálják és hol exportálják a legtöbb autót?

Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat nemrég közölt, 2016-ra vonatkozó adataiból érdekes megállapítások derülnek ki.

A gépjárműipar (személyautók, teherautók, traktorok, motorkerékpárok, gépjármű-alkatrészek gyártása) fontos része az Európai Unió gazdaságának és a globális kereskedelemnek is.

Kép: SXC

2016-ban az Európai Unió volt a világ legnagyobb gépjármű-exportőre, az EU unión kívüli gépjármű-kivitele 192 milliárd eurót ért el tavaly. Ugyanakkor az EU összesen 77 milliárd euró értékben importált gépjárműveket.

A világelső gépjármű-importőr Egyesült Államok tavaly több mint 250 milliárd euró értékben vásárolt külföldi gépjárműveket tavaly. 2016-ban a világ második legnagyobb gépjármű-exportőre Japán volt, 127 milliárd euróval, harmadik pedig az Egyesült Államok összesen 109 millió euró tavalyi exportértékkel.

Az Európai Unióból exportált gépjárművek legnagyobb felvevőpiaca az Egyesült Államok volt, ahova az uniós összexport 25 százaléka érkezett. Ezt követte Kína (16 százalék), Törökország (7 százalék), majd pedig Svájc és Japán, egyaránt 5 százalék részaránnyal. Az EU gépjármű-kivitelének legnagyobb hányadát, 53 százalékát Németország értékesítette, utána az Egyesült Királyság következett, 13 százalékkal. Olaszország 6 százalékkal, Spanyolország 5 százalékkal, Franciaország pedig 4 százalékos arányban járult hozzá tavaly az EU gépjármű-kiviteléhez. Magyarország felelt az EU gépjármű-kivitelének 1 százalékáért 2016-ban.

Jól megy a lízingpiac – egyre több magánszemély is lízingel
Lendületesen kezdte az évet a lízingpiac: a finanszírozott összeg 127,5 milliárd forintot tett ki az első negyedévben, ami a tervezett 5 százalékos növekedéssel szemben 23 százalékos bővülést jelent - közölte a Magyar Lízingszövetség. A legtöbb szegmensben növekedés volt, kiugró bővülést ért el többek között az termelőeszköz-, a gép- és a flottafinanszírozás. A Lízingszövetség az idén további fejlődésre számít, elsősorban a kis- és középvállalkozások eszközfinanszírozási igényei miatt.
Az EU-ban 83 milliárd euróval Németország zárta a legnagyobb kereskedelmi többlettel a gépjármű-kereskedelmet. Az unión kívülről származó gépjármű-import értékének legnagyobb hányada, 20 százaléka Törökországból került behozatalra, míg Japánból 19 százaléka, az Egyesült Államokból 14 százaléka, Dél-Koreából 10 százaléka, Kínából pedig 8 százaléka származott tavaly.

Az uniós tagállamok közül 2016-ban legnagyobb értékben Németország importált gépjárműveket, az EU-import 25 százalékát. Belgium az EU behozatalának 14 százalékáért,az Egyesült Királyság 12 százalékáért, Olaszország 10 százalékáért, Franciaország 8 százalékáért, míg Spanyolország 7 százalékáért felelt tavaly. Magyarország az EU gépjármű-behozatalának összesen 1 százalékát importálta 2016-ban.

Az Eurostat közleménye megjegyzi, hogy az export és import számításánál a gyártás helyét, nem a gyártó vállalat országát vették figyelembe.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo