VW E-Golf: a környezetbarát ingázó

Európa legkedveltebb autója, a Volkswagen Golf 2014 óta elektromos változatban is rendelkezésre áll. Most megérkezett a második generációja, jelentősen megnövelt hatótávval és teljesítménnyel, valamint új megjelenéssel és digitalizált utastérrel. Az e-Golf abszolút meggyőző, sőt, műfaja legjobbja, ráadásul most az ára is jó.

Nincs még egy olyan autó, mint a Volkswagen Golf. 1974 óta velünk van, s egyetlen más európai autó sem talált nála nagyobb számban gazdára. Sikerének egyik kulcsa, hogy minden mobilitási igényre a megfelelő megoldást kínálja. Minden jelentős hajtáslánccal kapható, hagyományos benzin- és dízel-, földgázüzemű, továbbá elektromos és hálózatról tölthető hibrid változata is van. 2014-ben mutatkozott be a tisztán elektromos hajtású kivitele, az e-Golf, amely most, a Volkswagen nagyszabású modellfrissítése alkalmával alapjaiban megújult.

A Volkswagen idén, két lépcsőben teljes Golf modellcsaládját megújította. Ennek során a modellek modernebb megjelenést és digitalizált műszerfalat kaptak, rengeteg új funkcióval és biztonsági segédrendszerrel. Új lökhárítók, továbbá teljes LED-es fényszórók és LED-es hátsó lámpák jelentek meg az autókon. A hűtőrács alsó szegélyén húzódó, krómozott díszléc immár a fényszórók szárnymotívumot formázó krómszegélyéhez csatlakozik. Az e-Golf esetében ezt kék csík egészíti ki, s az egyéni rajzolatú első lökhárítón C alakú menetfények világítanak. További modellspecifikus jellemzők a sajátos kialakítású könnyűfém felnik és az e-Golf feliratok; más nem utal arra, hogy egy elektromos hajtású Golf áll előttünk.

Kép: PP

Az új koncepció szerint berendezett utastérben az infotainment rendszerek 23 centiméter képátlójú monitorral szerelt Discover Pro csúcsmodelljét látjuk, amely a kategóriában először gesztusokkal is irányítható. Ezt digitális fő műszeregység egészíti ki, amivel a Golf a kompakt kategória legprogresszívebb képviselőjévé vált amellett, hogy osztályelső kezelhetőségét és ergonómiáját megőrizte. A digitális műszeregység ragyogó grafikájú, rendkívül informatív, és a sofőr egyéni preferenciáinak megfelelően kalibrálható. Az e-Golf esetében a bal oldalon a „power meter” jelenik meg, amely egyebek mellett a motor menetkész állapotáról, az akkumulátor energia-visszatáplálásos töltéséről és a pillanatnyi energiafelvételről tájékoztat. A megjelenés és az ábrázolt adatok a kormánykerék gombjaival változtathatók, a rendszer logikus, hamar kiismerhető.

Volkswagen e-Golf
Méretek (h., sz., m., ttáv): 4270/1799/1482/2629 mm

Erőforrás: állandó mágneses szinkronmotor

Teljesítmény: 100 kW/136 LE 3000–12 000 ford./percnél

Nyomaték: 290 Nm 0–3000 ford./percnél

Gyorsulás (0–80, 0–100 km/órára): 6,9, 9,6 mp

Csúcssebesség: 150 km/óra

Fogyasztás: 12,7 kWh/100 km

Csomagtér: 341/1231 liter

Menetkész tömeg: 1615 kg

Alapár (támogatással): 8 990 000 forint

A technika iránt fogékonyak értékelni fogják, hogy az online szolgáltatások és az alkalmazások palettája is kibővült. A Golf könnyen hálózati kapcsolatba lép az aktuális iOS és Android operációs rendszerű okostelefonokkal, de a Car-Net e-Remote App segítségével különböző járműfunkciók távvezérléssel is elérhetők. Okostelefonról vagy táblagépről is kezelhető például a légkondicionáló berendezés, vagy elindítható, illetve leállítható az akkumulátor töltése. Az alkalmazás még az e-Golf legutóbbi parkolási pozícióját is megjelenítheti a térképen. Az extra Security & Service szolgáltatáscsomag különlegességei pedig a segélyhívás, az automatikus balesetjelentés és a műszaki segélyhívás, de táveléréssel ellenőrizhető a gépkocsi ajtóinak zárt, illetve világításának kikapcsolt állapota is.

Az e-Golf-ban kifinomult és hatékony elektromos hajtáslánc dolgozik. A villanymotor teljesítménye 85 kW-ról 100 kW-ra (136 LE) nőtt, de ezzel együtt a forgatónyomaték is növekedett, 270-ről 290 Nm-re. Az elektromos járműveknél megszokott módon a maximális érték már indulástól rendelkezésre áll, az e-Golf bármikor képes késlekedés nélkül a kerekekre továbbítani az erőt, döbbenetesen jó agilitást nyújtva. Álló helyzetből 9,6 másodperc alatt gyorsít százra, a végsebessége pedig 150 kilométer/óra, de olyan bámulatos a rugalmassága, hogy ennél is gyorsabbnak érezzük. Váltóműve egyfokozatú, így tetszőleges sebességről nagy vehemenciával képes megindulni.

Az előzések pillanatok alatt kivitelezhetők, autópályán pedig erőlködés nélkül tartható a forgalom tempója. 100-110 km/órás sebesség fölött az energiafogyasztás megugrik, de tapasztalatom szerint az e-Golf vegyes üzemben így is képes 200 kilométert megtenni egy feltöltéssel. Az új európai menetciklus szerint 300 kilométer az elérhető hatótávolsága; döntően városi-elővárosi viszonylatban ezt nem lehetetlen teljesíteni vagy megközelíteni. Az elődé 190 kilométer volt, tehát jelentős a különbség az új modell javára. A 200 kilométeres hatótáv valóban hozható; s ez többnapi ingázáshoz elegendő.

Kép: PP

Az e-Golf vezetése nem különbözik egy hagyományos benzines modelljétől, csupán teljesen hangtalanul suhan az úton és kanyarokban még stabilabbnak érződik a tökéletes súlyelosztás és az alacsony tömegközéppont miatt. Nagyon magas színvonalú az összeszerelési és anyagminősége, tágas négy felnőttnek és csomagjaiknak, felszereltsége pedig minden igényt kielégít. Pihentető élmény a fedélzetén tartózkodni. Villanyhajtással is a kategória etalonja.

A Volkswagen tavaly 70 darab elektromos autót adott el Magyarországon, melyek harminc százaléka e-Golf volt. Az új modell feltornászhatja a számokat, különösen miután meghosszabbították az elektromos autók vásárlásának támogatását. Importőri kedvezménnyel és állami támogatással az új e-Golf már 8 990 000 forintért elvihető, ami versenyképes árnak számít.

“Nép”-TESLA, kérdőjelekkel
A napjainkban talán leghíresebb kaliforniai start up, az elekromos autókat gyártó Tesla a napokban mutatta be első “népautójának” modelljét San Francisco-ban. A Modell3 első 20 példányát a vállalat alkalmazottai vehették birtokba, hogy közvetlenül beszámolhassanak tapasztalataikról.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo