VW E-Golf: a környezetbarát ingázó

Európa legkedveltebb autója, a Volkswagen Golf 2014 óta elektromos változatban is rendelkezésre áll. Most megérkezett a második generációja, jelentősen megnövelt hatótávval és teljesítménnyel, valamint új megjelenéssel és digitalizált utastérrel. Az e-Golf abszolút meggyőző, sőt, műfaja legjobbja, ráadásul most az ára is jó.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nincs még egy olyan autó, mint a Volkswagen Golf. 1974 óta velünk van, s egyetlen más európai autó sem talált nála nagyobb számban gazdára. Sikerének egyik kulcsa, hogy minden mobilitási igényre a megfelelő megoldást kínálja. Minden jelentős hajtáslánccal kapható, hagyományos benzin- és dízel-, földgázüzemű, továbbá elektromos és hálózatról tölthető hibrid változata is van. 2014-ben mutatkozott be a tisztán elektromos hajtású kivitele, az e-Golf, amely most, a Volkswagen nagyszabású modellfrissítése alkalmával alapjaiban megújult.

A Volkswagen idén, két lépcsőben teljes Golf modellcsaládját megújította. Ennek során a modellek modernebb megjelenést és digitalizált műszerfalat kaptak, rengeteg új funkcióval és biztonsági segédrendszerrel. Új lökhárítók, továbbá teljes LED-es fényszórók és LED-es hátsó lámpák jelentek meg az autókon. A hűtőrács alsó szegélyén húzódó, krómozott díszléc immár a fényszórók szárnymotívumot formázó krómszegélyéhez csatlakozik. Az e-Golf esetében ezt kék csík egészíti ki, s az egyéni rajzolatú első lökhárítón C alakú menetfények világítanak. További modellspecifikus jellemzők a sajátos kialakítású könnyűfém felnik és az e-Golf feliratok; más nem utal arra, hogy egy elektromos hajtású Golf áll előttünk.

Kép: PP

Az új koncepció szerint berendezett utastérben az infotainment rendszerek 23 centiméter képátlójú monitorral szerelt Discover Pro csúcsmodelljét látjuk, amely a kategóriában először gesztusokkal is irányítható. Ezt digitális fő műszeregység egészíti ki, amivel a Golf a kompakt kategória legprogresszívebb képviselőjévé vált amellett, hogy osztályelső kezelhetőségét és ergonómiáját megőrizte. A digitális műszeregység ragyogó grafikájú, rendkívül informatív, és a sofőr egyéni preferenciáinak megfelelően kalibrálható. Az e-Golf esetében a bal oldalon a „power meter” jelenik meg, amely egyebek mellett a motor menetkész állapotáról, az akkumulátor energia-visszatáplálásos töltéséről és a pillanatnyi energiafelvételről tájékoztat. A megjelenés és az ábrázolt adatok a kormánykerék gombjaival változtathatók, a rendszer logikus, hamar kiismerhető.

Volkswagen e-Golf
Méretek (h., sz., m., ttáv): 4270/1799/1482/2629 mm

Erőforrás: állandó mágneses szinkronmotor

Teljesítmény: 100 kW/136 LE 3000–12 000 ford./percnél

Nyomaték: 290 Nm 0–3000 ford./percnél

Gyorsulás (0–80, 0–100 km/órára): 6,9, 9,6 mp

Csúcssebesség: 150 km/óra

Fogyasztás: 12,7 kWh/100 km

Csomagtér: 341/1231 liter

Menetkész tömeg: 1615 kg

Alapár (támogatással): 8 990 000 forint

A technika iránt fogékonyak értékelni fogják, hogy az online szolgáltatások és az alkalmazások palettája is kibővült. A Golf könnyen hálózati kapcsolatba lép az aktuális iOS és Android operációs rendszerű okostelefonokkal, de a Car-Net e-Remote App segítségével különböző járműfunkciók távvezérléssel is elérhetők. Okostelefonról vagy táblagépről is kezelhető például a légkondicionáló berendezés, vagy elindítható, illetve leállítható az akkumulátor töltése. Az alkalmazás még az e-Golf legutóbbi parkolási pozícióját is megjelenítheti a térképen. Az extra Security & Service szolgáltatáscsomag különlegességei pedig a segélyhívás, az automatikus balesetjelentés és a műszaki segélyhívás, de táveléréssel ellenőrizhető a gépkocsi ajtóinak zárt, illetve világításának kikapcsolt állapota is.

Az e-Golf-ban kifinomult és hatékony elektromos hajtáslánc dolgozik. A villanymotor teljesítménye 85 kW-ról 100 kW-ra (136 LE) nőtt, de ezzel együtt a forgatónyomaték is növekedett, 270-ről 290 Nm-re. Az elektromos járműveknél megszokott módon a maximális érték már indulástól rendelkezésre áll, az e-Golf bármikor képes késlekedés nélkül a kerekekre továbbítani az erőt, döbbenetesen jó agilitást nyújtva. Álló helyzetből 9,6 másodperc alatt gyorsít százra, a végsebessége pedig 150 kilométer/óra, de olyan bámulatos a rugalmassága, hogy ennél is gyorsabbnak érezzük. Váltóműve egyfokozatú, így tetszőleges sebességről nagy vehemenciával képes megindulni.

Az előzések pillanatok alatt kivitelezhetők, autópályán pedig erőlködés nélkül tartható a forgalom tempója. 100-110 km/órás sebesség fölött az energiafogyasztás megugrik, de tapasztalatom szerint az e-Golf vegyes üzemben így is képes 200 kilométert megtenni egy feltöltéssel. Az új európai menetciklus szerint 300 kilométer az elérhető hatótávolsága; döntően városi-elővárosi viszonylatban ezt nem lehetetlen teljesíteni vagy megközelíteni. Az elődé 190 kilométer volt, tehát jelentős a különbség az új modell javára. A 200 kilométeres hatótáv valóban hozható; s ez többnapi ingázáshoz elegendő.

Kép: PP

Az e-Golf vezetése nem különbözik egy hagyományos benzines modelljétől, csupán teljesen hangtalanul suhan az úton és kanyarokban még stabilabbnak érződik a tökéletes súlyelosztás és az alacsony tömegközéppont miatt. Nagyon magas színvonalú az összeszerelési és anyagminősége, tágas négy felnőttnek és csomagjaiknak, felszereltsége pedig minden igényt kielégít. Pihentető élmény a fedélzetén tartózkodni. Villanyhajtással is a kategória etalonja.

A Volkswagen tavaly 70 darab elektromos autót adott el Magyarországon, melyek harminc százaléka e-Golf volt. Az új modell feltornászhatja a számokat, különösen miután meghosszabbították az elektromos autók vásárlásának támogatását. Importőri kedvezménnyel és állami támogatással az új e-Golf már 8 990 000 forintért elvihető, ami versenyképes árnak számít.

“Nép”-TESLA, kérdőjelekkel
A napjainkban talán leghíresebb kaliforniai start up, az elekromos autókat gyártó Tesla a napokban mutatta be első “népautójának” modelljét San Francisco-ban. A Modell3 első 20 példányát a vállalat alkalmazottai vehették birtokba, hogy közvetlenül beszámolhassanak tapasztalataikról.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo