Mercedes E-osztály: a meseautó

Szemrevaló kocsi az új Mercedes E-osztály, a kupé változat pedig egyenesen szívdöglesztő. Lebilincselő külsejéhez csodálatos belső tér és selymesen duruzsoló hathengeres motor párosul, ami azt eredményezi, hogy a luxuskupék mezőnyében ma nem találni vonzóbbat az E-kupénál.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Mercedes mára kitört a „nagypapás” imázsból, és rendre izgalmas, érzelmekre ható modellekkel rukkol elő. Egy csillagos modell vásárlásakor ma már döntő szempont a dizájn, amely téren a prémium gyártó az elmúlt években igencsak megerősödött. Remek példa erre az új E-osztály kupé, amely jellegzetes stílusjegyeinek köszönhetően azonnal felismerhetően felső-középkategóriás Mercedes, a sorozat többi tagjához képest azonban egyedi formával bír. Kupés arányokat és formajegyeket vonultat fel: hosszú motorháztető, lapos és hátrafelé keskenyedő kabin, ereszkedő tető és rövid far jellemzik.

Kép: PP

Mindenhonnan tetszetős

A kocsi letisztult, és elegáns; az oldallemezeket nem szabdalják karaktervonalak, az ablakok keret nélküliek, és – a klasszikus kupéépítési elvek szerint – nincsen B oszlop. Az obszidiánfekete tesztautót AMG Line külső csomaggal is ellátták, ami egyedi lökhárítókat és küszöböket, valamint perforált, nagyméretű féktárcsákat foglal magában. Ezek további dinamizmust csempésztek az eleve lendületes összképbe. Emlékezetes az orr- és a farrész, előbbi a kidolgozott fényszórók és az exkluzív, krómozott „tüskékkel” kirakott gyémánt hűtőrács, utóbbi pedig a kristályos, ékszernek is beillő LED-es lámpák miatt. Bárhonnan is tekintünk az E-kupéra, tetszik, amit látunk.

Ford Tourneo: a szállító
A Ford személyszállító flottájának a feje, a Tourneo Custom kiválóan alkalmas nyolc vagy kilenc ember és csomagjaik stresszmentes fuvarozására akár több ezer kilométeren át. Ha nagy a család vagy széles a baráti kör, egyszerűen nincsen nála jobb választás.
Az E-osztály kupé több mint 10 centit nyúlt, és csaknem 8 centit szélesedett elődjéhez képest, amivel párhuzamosan a tengelytávja is bővebb lett. Ebből a bent ülők profitálnak. A hátsó lábtér nem kevesebb, mint 74 milliméterrel lett nagyobb, de az első és hátsó fej, illetve válltér is centimétereket növekedett. Valójában ennél a limuzin modell sem kínál nagyobb helyet, csupán annyival, hogy a kupé négyüléses, és a hátsó fejtere kisebb. A 186 centiméteres magasságommal bőven elfértem magam mögött – igaz, kicsit nehézkes beszállni hátra –, ami nagy szó egy kupétól. A kétajtós E-osztály teljes értékű négyszemélyes autó, tisztességes, 425 literes csomagtartóval.

Jachtfeeling

A tesztautót káprázatos, sötétkék-bézs bőrkárpitozással és nyílt pórusú, világosbarna szilfa betétekkel konfigurálták, így az remekül hozta a jachtok hangulatát. Ízléses összeállítás, nagyon magas szintű kivitelezéssel. A kategóriában ennél szebb és igényesebb belsővel még nem találkoztunk. A lábtér és a műszerfal sötétkékben pompázott, míg az elöl-hátul formázott ülések, a volán és a könyöktámaszok bézs bőrhuzatot kaptak. A műszerfalra, az ajtópanelekre és a középkonzolra felvitt világosbarna fadekoráció remekül passzolt mindehhez. A pontot az i-re a 64 színben választható hangulatvilágítás tette fel.

A műszerfal az új stílusú szellőzőrostélyokat leszámítva olyan, mint a többi E-osztályos modellben, de modern is lehet: felárért a pult két darab 31 centiméteres, egymással összekapcsolt, ragyogó digitális kijelzőből állhat, mint ebben az autóban. A főműszerek virtuálisak, a kijelző pedig háromféle stílusban jeleníthető meg. A kormányon érintésérzékeny mezőket helyeztek el, amelyekkel az információs kijelző és a multimédiás rendszer irányítható. Utóbbi a COMAND multimédiás rendszer középső érintőpadjáról is végezhető.

Az E-osztály kupé rendkívüli menetkomfortot nyújt. Nagyszerű, fűthető és szellőztethető ülésekben foglalhatnak helyet az utasok, a sofőr tökéletes vezetőhelynek örvendhet, a felfüggesztés pedig fantasztikus. A modell szériában fejlett, adaptív csillapítással ellátott, a limuzinhoz képest 15 milliméterrel leültetett futóművet kap, ami lenyűgözően képes eltűntetni az útegyenetlenségeket.

Finom és kulturált motor

A tesztautót egy 3 literes dupla turbós V6-os egység mozgatta, ami a legjobban illik az autó személyiségéhez. Finom és kulturált, ám fölényes menetteljesítményeket szavatol. Dízeles, 480 newtonméteres nyomatékkal bír, amelyet széles tartományban, már 1600-as fordulatszámtól kifejt. A remek, 9-fokozatú automata váltó pedig ezt ki is használja, ami minden körülmények között visszafogott fogyasztást eredményez.

A pilóta 333 lóerőnek parancsol, a nulla–százas gyorsulás pedig az összkerékhajtás segédlete mellett 5,3 másodperc, ami félelmetes. A rugalmasság is hasonlóan fölényes, a forgalomhoz felzárkózás vagy az előzés nem téma, pillanatok alatt kis pontokká zsugorítható a forgalom többi résztvevője. Az E 400 kupé ennek ellenére nem sarkall arra, hogy minduntalan túllépjük a megengedett sebességet. Az alap Comfort menetmódban nagyon civilizáltan viselkedik, nem ugrik különösebben a gázpedál parancsára, a váltó korán feljebb kapcsolgat, a felfüggesztés puha. Sport és Sport+ módban csalogatható elő a vadorzó a kocsiból, bár utóbbi esetben egy kellemetlen rángatás is megjelenik. Megállapítható, hogy az E-kupé nem szerpentinekre termett, elsősorban érzéketlen, visszajelzést nem adó kormányzása és nagy tömege miatt.

Az E-kupé a ma kapható legszebb és legkifejezőbb felső-középkategóriás Mercedes, és hathengeres motorral az igazi.

Mercedes-Benz E 400 4MATIC Coupé
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4826/1860/1438/2873 mm
  • Hengerűrtartalom: 2996 cm3
  • Teljesítmény: 245 kW/333 LE 5200–6000 ford./percnél
  • Nyomaték: 480 Nm 1600–4000 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 5,3 mp
  • Csúcssebesség: 250 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 8,1 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 11,3 l/100 km
  • Saját tömeg: 1845 kg
  • Üzemanyag: 66 liter
  • Csomagtér: 425 liter
  • Alapár: 19 326 860 forint
  • Tesztautó ára: 25 939 750 forint

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo