A Mercedes mára kitört a „nagypapás” imázsból, és rendre izgalmas, érzelmekre ható modellekkel rukkol elő. Egy csillagos modell vásárlásakor ma már döntő szempont a dizájn, amely téren a prémium gyártó az elmúlt években igencsak megerősödött. Remek példa erre az új E-osztály kupé, amely jellegzetes stílusjegyeinek köszönhetően azonnal felismerhetően felső-középkategóriás Mercedes, a sorozat többi tagjához képest azonban egyedi formával bír. Kupés arányokat és formajegyeket vonultat fel: hosszú motorháztető, lapos és hátrafelé keskenyedő kabin, ereszkedő tető és rövid far jellemzik.
Mindenhonnan tetszetős
A kocsi letisztult, és elegáns; az oldallemezeket nem szabdalják karaktervonalak, az ablakok keret nélküliek, és – a klasszikus kupéépítési elvek szerint – nincsen B oszlop. Az obszidiánfekete tesztautót AMG Line külső csomaggal is ellátták, ami egyedi lökhárítókat és küszöböket, valamint perforált, nagyméretű féktárcsákat foglal magában. Ezek további dinamizmust csempésztek az eleve lendületes összképbe. Emlékezetes az orr- és a farrész, előbbi a kidolgozott fényszórók és az exkluzív, krómozott „tüskékkel” kirakott gyémánt hűtőrács, utóbbi pedig a kristályos, ékszernek is beillő LED-es lámpák miatt. Bárhonnan is tekintünk az E-kupéra, tetszik, amit látunk.
Jachtfeeling
A tesztautót káprázatos, sötétkék-bézs bőrkárpitozással és nyílt pórusú, világosbarna szilfa betétekkel konfigurálták, így az remekül hozta a jachtok hangulatát. Ízléses összeállítás, nagyon magas szintű kivitelezéssel. A kategóriában ennél szebb és igényesebb belsővel még nem találkoztunk. A lábtér és a műszerfal sötétkékben pompázott, míg az elöl-hátul formázott ülések, a volán és a könyöktámaszok bézs bőrhuzatot kaptak. A műszerfalra, az ajtópanelekre és a középkonzolra felvitt világosbarna fadekoráció remekül passzolt mindehhez. A pontot az i-re a 64 színben választható hangulatvilágítás tette fel.
A műszerfal az új stílusú szellőzőrostélyokat leszámítva olyan, mint a többi E-osztályos modellben, de modern is lehet: felárért a pult két darab 31 centiméteres, egymással összekapcsolt, ragyogó digitális kijelzőből állhat, mint ebben az autóban. A főműszerek virtuálisak, a kijelző pedig háromféle stílusban jeleníthető meg. A kormányon érintésérzékeny mezőket helyeztek el, amelyekkel az információs kijelző és a multimédiás rendszer irányítható. Utóbbi a COMAND multimédiás rendszer középső érintőpadjáról is végezhető.
Az E-osztály kupé rendkívüli menetkomfortot nyújt. Nagyszerű, fűthető és szellőztethető ülésekben foglalhatnak helyet az utasok, a sofőr tökéletes vezetőhelynek örvendhet, a felfüggesztés pedig fantasztikus. A modell szériában fejlett, adaptív csillapítással ellátott, a limuzinhoz képest 15 milliméterrel leültetett futóművet kap, ami lenyűgözően képes eltűntetni az útegyenetlenségeket.
Finom és kulturált motor
A tesztautót egy 3 literes dupla turbós V6-os egység mozgatta, ami a legjobban illik az autó személyiségéhez. Finom és kulturált, ám fölényes menetteljesítményeket szavatol. Dízeles, 480 newtonméteres nyomatékkal bír, amelyet széles tartományban, már 1600-as fordulatszámtól kifejt. A remek, 9-fokozatú automata váltó pedig ezt ki is használja, ami minden körülmények között visszafogott fogyasztást eredményez.
A pilóta 333 lóerőnek parancsol, a nulla–százas gyorsulás pedig az összkerékhajtás segédlete mellett 5,3 másodperc, ami félelmetes. A rugalmasság is hasonlóan fölényes, a forgalomhoz felzárkózás vagy az előzés nem téma, pillanatok alatt kis pontokká zsugorítható a forgalom többi résztvevője. Az E 400 kupé ennek ellenére nem sarkall arra, hogy minduntalan túllépjük a megengedett sebességet. Az alap Comfort menetmódban nagyon civilizáltan viselkedik, nem ugrik különösebben a gázpedál parancsára, a váltó korán feljebb kapcsolgat, a felfüggesztés puha. Sport és Sport+ módban csalogatható elő a vadorzó a kocsiból, bár utóbbi esetben egy kellemetlen rángatás is megjelenik. Megállapítható, hogy az E-kupé nem szerpentinekre termett, elsősorban érzéketlen, visszajelzést nem adó kormányzása és nagy tömege miatt.
Az E-kupé a ma kapható legszebb és legkifejezőbb felső-középkategóriás Mercedes, és hathengeres motorral az igazi.
- Méretek (h., sz., m., ttáv): 4826/1860/1438/2873 mm
- Hengerűrtartalom: 2996 cm3
- Teljesítmény: 245 kW/333 LE 5200–6000 ford./percnél
- Nyomaték: 480 Nm 1600–4000 ford./percnél
- Gyorsulás 0–100 km/órára: 5,3 mp
- Csúcssebesség: 250 km/óra
- Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 8,1 l/100 km
- Tesztfogyasztás: 11,3 l/100 km
- Saját tömeg: 1845 kg
- Üzemanyag: 66 liter
- Csomagtér: 425 liter
- Alapár: 19 326 860 forint
- Tesztautó ára: 25 939 750 forint