Ford Tourneo: a szállító

2018. április 30. hétfő - 07:30 / Demcsák Gergely
  •    

A Ford személyszállító flottájának a feje, a Tourneo Custom kiválóan alkalmas nyolc vagy kilenc ember és csomagjaik stresszmentes fuvarozására akár több ezer kilométeren át. Ha nagy a család vagy széles a baráti kör, egyszerűen nincsen nála jobb választás.

A Tourneo Custom a Ford személyszállító-flotta legméretesebb darabja. Kapható belőle rövid, illetve hosszú tengelytávú, valamint alacsony és magas tetős változat. Mi egy normál tetős, de hosszú tengelytávú, Titanium felszereltségű, nyolcszemélyes csúcskivitelt próbáltunk ki.

A külsejéről nem lehet túl sok mindent elmondani; a trapéz alakú hűtőrács és a nagyméretű fényszórók árulkodó részletek, a modell azonnal Fordként azonosítható. A típus éppen ráncfelvarrás előtt áll, amelynek a hozadéka egy még sportosabb kiállású jármű lesz. A modell kétféle tengelytávval kapható, 5 és 5,34 méteres hosszúsággal; a tesztautónk ez utóbbi volt. Nála még inkább érvényesül a hasábforma. A busz 2 méter széles, és majd’ 2 méter magas.

A beltér hatalmas, mindhárom sorban fejedelmi a helykínálat, ráadásul egyetlen csomagot sem kell otthon hagyni. A székek nem tologathatók sínen, mint például a Volkswagen Multivanben, de nincs is rá szükség, mert a kabin kellően hosszú. A lábtér a két hátsó sorban óriási méretű, ráadásul az üléstámlák több fokozatban reteszelhetők. Beszállni praktikusan, tolóajtókon át, leghátulra pedig – különösebb tornagyakorlat nélkül – a jobb oldalon, a szélső ülés összecsukásával és előrebuktatásával lehet bejutni. Mindkét hátsó sorban egy-egy dupla és egy-egy szimpla ülés található, amelyek némi izommunkával akár ki is emelhetők az autóból.

Fotó: Tóth László Rudolf, HIPStudio.hu

Fotó: Tóth László Rudolf, HIPStudio.hu

A Tourneo Custom rakodhatósága briliáns. A csomagtér szélessége 1752, magassága 1294, hossza pedig a harmadik sori ülések lábától mérve 1017 milliméter. A hagyományos bőröndöket az üreg elnyeli, de kerékpárok szállítása is megoldható az első kerekek kiszerelése után. Ha pedig síelni menne a társaság, a léceket, deszkákat és más felszereléseket az ülések alá lehet helyezni. Ha valami csoda folytán nem lenne elegendő az 1900 literes csomagtér, a tetőre is pakolhatunk, a zseniális integrált tetőcsomagtartóba, amely használaton kívül a tetővel egy vonalba visszahajtható, így nem fokozza a légellenállást.

Ford Tourneo Custom Titanium 2.0 TDCi
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 5340/1986/1977/3300 mm
  • Teljesítmény: 125 kW/170 LE 3500 ford./percnél
  • Nyomaték: 405 Nm 1750 ford./percnél
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,7/6,5/7,1 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 9,7 l/100 km
  • Üzemanyag: 72 liter
  • Saját tömeg: 2345 kg
  • Csomagtér: 1900 liter
  • Alapár (Titanium): 11 565 000 forint
  • Tesztautó ára: 15 946 500 forint

A nyolcszemélyes Tourneo Customban elöl karfás ülések találhatók, a sofőr oldalán négyirányú elektromos állítással és fűtéssel, jobboldalt kézi vezérléssel és fűtéssel. Az első ülések között és a műszerfalon nincsenek tárolóhelyek vagy rekeszek, a kabátot, táskát és kisebb holmikat jobb híján a padlón tárolhatjuk. Az italospalackoknak megvan a helyük, ám például a mobiltelefont már nem tudjuk hová rakni. A műszerfal még a régi Ford-dizájnt mutatja, számos volánra helyezett kezelőszervvel és középső gomberdővel. Az előbbi hamar kitanulható, az utóbbi viszont kényelmetlenséget okoz, pusztán azért is, mert nyújtózkodni kell, hogy elérjük. A maradi, 9 centiméter átlójú, árnyékoló mögé bújtatott kijelző egy vicc, és sasszem kell hozzá, hogy minden információt leolvassunk róla. A menürendszer kezelése is szokást igényel. A modellfrissítés később mindezt gyökeresen megváltoztatja majd.

A Tourneo Customban a sofőr nagyon magasan ül, és kiválóan tud tájékozódni. A kétrészes tükrök nagyszerűek, mutatják a holtteret, párhuzamos parkoláskor pedig még a járdaszegélyt is látjuk bennük. Az 5,3 méteres autóval manőverezni is megnyugtatóan könnyű. A fordulókör meglepően rövid, 12,8 méter, tolatásnál pedig nagy segítséget nyújt a dinamikus segédvonalakkal dolgozó kamera. A tesztautóban már a Ford új, Euro 6-os normájú, 2 literes, 170 lóerős és 405 newtonméter nyomatékú EcoBlue turbódízel motorja dolgozott (ezt az alsó hűtőrács krómcsíkja is jelzi), ami takarékosabb, csendesebb és tisztább üzemű a korábbi 2,2 literes egységnél, nem beszélve a hosszabb szervizintervallumáról. Az erőforrás kívülről alig, bent érdekes módon jobban hallatja a hangját, de kulturált és nagyon erős. Fürgén mozgatja a 2,4 tonnás járművet, biztonságosan lehet vele előzni, autópályán pedig könnyedén tartja a megengedett sebességet. Egyedül a fogyasztásával nem voltunk kibékülve, ami 130-as tempónál is 10 liter körül alakul, s vegyes üzemben sem igazán megy ez alá.

A Ford kisbusz rendkívül tágas és kényelmes, sokoldalú, praktikus megoldásokkal és fejlett vezetői segédrendszerekkel teli, ami ugyan nem éri el a Volkswagen Multivan vagy a Mercedes-Benz V-osztály színvonalát, de ár–érték arányban az egyik legjobb a piacon.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor