Mazda: a japán mérce

Kikupálódott a Mazda6. Tavalyi modellfrissítése óta még egy kicsit jobb, formája pedig végképp ellenállhatatlan. Ez a szegmens legszebb autója, s az egyetlen, amelyik megvásárolható nagy lökettérfogatú szívó benzinmotorral. Egy ilyen, csúcsfelszereltségű szedánban ültünk.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2012-ben jelent meg a Mazda6 harmadik generációja, amelyet tavaly máris átfogó felújításnak vetettek alá, hogy fenntartsák az ügyfelek érdeklődését. Nos, a mindenre kiterjedő facelift sikeresnek bizonyult, a vonzó japán modell külseje szinte ellenállhatatlan, utasterén pedig minőségi ugrás érezhető. Nincs, aki a Mazda6-ot ne látná szépnek és esztétikusnak; a nyújtott, kecses vonalvezetésű karosszéria azonnal érzelmeket ébreszt.

A 6-ost a márka formanyelvezetének legfrissebb állomása szerint cizellálták. Lecserélték a hűtőrácsot, amely krómszárnyakkal kapcsolódik a még élesebb kialakítású, karakteres, immár LED-es fényszórókhoz, besötétítették a 19 hüvelykes könnyűfém felniket, hátulra új formájú LED-es lámpákat szereltek. A sárvédőket és az alacsony tetővonallal kihúzott kupé sziluettet nem bolygatták.

A Mazda6 Sedan már álló helyzetében is dinamizmust közvetít, mozgást fejez ki. Nem egzotikus sportkocsi, de gyönyörű.

Kép: PP

Az utastér is kellemes látványt nyújt. Javítottak a minőségén, és még inkább odafigyeltek a kidolgozásra. A nívó immár nem marad el a német konkurensekétől. Tesztautónk ráadásul csúcskivitelű volt, puha, sötétbarna perforált bőrkárpittal, s bárhová nyúltunk, puha felületekkel találkoztunk. A bőrt a műszerfal alsó részén is végigfuttatták, valódi prémium hangulatot teremtve. Máskülönben a műszerfal vadonatúj, áttervezett középkonzollal, számos polírozott alumínium kezelőszervvel és a legújabb Mazda modellekben alkalmazott, középen kiemelt, 18 centiméter átmérőjű kijelzővel. A kijelző az MZD Connect kapcsolódási rendszer lelke, a rajta megjelenő tartalmat az ülések közötti konzolról, egy tekerő/nyomógombbal tallózhatjuk. Néhány dologtól eltekintve – például rádióadók elmentése és keresése – a rendszer flottul működik, kezelése pofonegyszerű, és képes teljes mértékben integrálni okostelefonunkat.

Adatok
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4870/1840/1450/2830 mm
  • Lökettérfogat: 2488 cm3
  • Teljesítmény: 141 kW/192 LE 5700 ford./percnél
  • Nyomaték: 256 Nm 3250 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 7,8 mp
  • Csúcssebesség: 223 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 8,5/5/6,3 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 8,8 l/100 km
  • Üzemanyag: 62 liter
  • Csomagtér: 480 liter
  • Saját tömeg: 1425 kg
  • Alapár: 9 889 900 forint
  • Tesztautó ára: 10 175 800 forint
Az ergonómia is példaértékű. Az ülések fantasztikusak, kiválóan megtámasztják a testet, és párnázásuk is ideális. A vezetőhely tökéletesen beállítható, és újfent szélvédőkijelző is segíti a vezetést. Elöl bőséges a hely, hátul azonban korántsem rózsás a helyzet: ahogy például a kisebb 3-as modellben, a csaknem 4,9 méter hosszú 6-osban is rövid és nem támaszt kellőképpen az ülőlap, meredeken áll az üléstámla, és csak átlagos méretű a lábtér. A csomagtartó 480 literes, ami szintén nem kiemelkedő érték; aki sokat cuccol, válassza a praktikusabb kombit.

Menet közben lenyűgöz a Mazda6 csúcskivitele. Csendesebb és kifinomultabban rugózik, mint az előd, ugyanis javítottak a szigetelésen, és vadonatúj a felfüggesztés. A kocsi ügyesen tünteti el az úthibákat, és a nagyméretű, 19 colos kerekekkel sem rázkódik az úton. A sportosság sem áll távol tőle, kanyart kanyarra fűzve szilárdan tartja az ívet, nem billeg, nem alattomos. A kormányzás is örvendetesen pontos. Az új fejlesztésű, hatfokozatú Skyactiv-Drive automata sebeségváltó kiválóan együttműködik a 2,5 literes, új generációs négyhengeres benzinmotorral. Sport móddal is ellátták, ami gyorsabb reakcióképességet és intenzívebb nyomatékleadást eredményez. Fajtája utolsó képviselőjeként a 192 lóerős szívómotor megállja a helyét a modern turbós erőforrások mellett, jól is fogyaszt, de szerény nyomatéka miatt más vezetési stílust igényel. Ha haladni szeretnénk, pörgetni kell.

Az új Mazda6 a középkategória kétségtelenül legvonzóbb modellje, és benzinmotorral is bátran ajánlható. Ár–érték aránya remek, csúcsfelszereltséggel is milliókkal olcsóbb a prémium konkurenseknél.

Sportos lelkületű kombi
Az első Zoom-Zoom modelljével, a 6-ossal nagyot robbantott a középkategóriában a Mazda. A japán autó azóta tovább nemesedett, a legfrissebb, harmadik generáció pedig a szegmens titkos favoritjává nőtte ki magát. A Mazda6 Sportkombi CD 175 csúcsváltozatot teszteltük.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo