2012-ben jelent meg a Mazda6 harmadik generációja, amelyet tavaly máris átfogó felújításnak vetettek alá, hogy fenntartsák az ügyfelek érdeklődését. Nos, a mindenre kiterjedő facelift sikeresnek bizonyult, a vonzó japán modell külseje szinte ellenállhatatlan, utasterén pedig minőségi ugrás érezhető. Nincs, aki a Mazda6-ot ne látná szépnek és esztétikusnak; a nyújtott, kecses vonalvezetésű karosszéria azonnal érzelmeket ébreszt.
A 6-ost a márka formanyelvezetének legfrissebb állomása szerint cizellálták. Lecserélték a hűtőrácsot, amely krómszárnyakkal kapcsolódik a még élesebb kialakítású, karakteres, immár LED-es fényszórókhoz, besötétítették a 19 hüvelykes könnyűfém felniket, hátulra új formájú LED-es lámpákat szereltek. A sárvédőket és az alacsony tetővonallal kihúzott kupé sziluettet nem bolygatták.
A Mazda6 Sedan már álló helyzetében is dinamizmust közvetít, mozgást fejez ki. Nem egzotikus sportkocsi, de gyönyörű.
Az utastér is kellemes látványt nyújt. Javítottak a minőségén, és még inkább odafigyeltek a kidolgozásra. A nívó immár nem marad el a német konkurensekétől. Tesztautónk ráadásul csúcskivitelű volt, puha, sötétbarna perforált bőrkárpittal, s bárhová nyúltunk, puha felületekkel találkoztunk. A bőrt a műszerfal alsó részén is végigfuttatták, valódi prémium hangulatot teremtve. Máskülönben a műszerfal vadonatúj, áttervezett középkonzollal, számos polírozott alumínium kezelőszervvel és a legújabb Mazda modellekben alkalmazott, középen kiemelt, 18 centiméter átmérőjű kijelzővel. A kijelző az MZD Connect kapcsolódási rendszer lelke, a rajta megjelenő tartalmat az ülések közötti konzolról, egy tekerő/nyomógombbal tallózhatjuk. Néhány dologtól eltekintve – például rádióadók elmentése és keresése – a rendszer flottul működik, kezelése pofonegyszerű, és képes teljes mértékben integrálni okostelefonunkat.
- Méretek (h., sz., m., ttáv): 4870/1840/1450/2830 mm
- Lökettérfogat: 2488 cm3
- Teljesítmény: 141 kW/192 LE 5700 ford./percnél
- Nyomaték: 256 Nm 3250 ford./percnél
- Gyorsulás 0–100 km/órára: 7,8 mp
- Csúcssebesség: 223 km/óra
- Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 8,5/5/6,3 l/100 km
- Tesztfogyasztás: 8,8 l/100 km
- Üzemanyag: 62 liter
- Csomagtér: 480 liter
- Saját tömeg: 1425 kg
- Alapár: 9 889 900 forint
- Tesztautó ára: 10 175 800 forint
Menet közben lenyűgöz a Mazda6 csúcskivitele. Csendesebb és kifinomultabban rugózik, mint az előd, ugyanis javítottak a szigetelésen, és vadonatúj a felfüggesztés. A kocsi ügyesen tünteti el az úthibákat, és a nagyméretű, 19 colos kerekekkel sem rázkódik az úton. A sportosság sem áll távol tőle, kanyart kanyarra fűzve szilárdan tartja az ívet, nem billeg, nem alattomos. A kormányzás is örvendetesen pontos. Az új fejlesztésű, hatfokozatú Skyactiv-Drive automata sebeségváltó kiválóan együttműködik a 2,5 literes, új generációs négyhengeres benzinmotorral. Sport móddal is ellátták, ami gyorsabb reakcióképességet és intenzívebb nyomatékleadást eredményez. Fajtája utolsó képviselőjeként a 192 lóerős szívómotor megállja a helyét a modern turbós erőforrások mellett, jól is fogyaszt, de szerény nyomatéka miatt más vezetési stílust igényel. Ha haladni szeretnénk, pörgetni kell.
Az új Mazda6 a középkategória kétségtelenül legvonzóbb modellje, és benzinmotorral is bátran ajánlható. Ár–érték aránya remek, csúcsfelszereltséggel is milliókkal olcsóbb a prémium konkurenseknél.