Mazda: a japán mérce

Kikupálódott a Mazda6. Tavalyi modellfrissítése óta még egy kicsit jobb, formája pedig végképp ellenállhatatlan. Ez a szegmens legszebb autója, s az egyetlen, amelyik megvásárolható nagy lökettérfogatú szívó benzinmotorral. Egy ilyen, csúcsfelszereltségű szedánban ültünk.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

2012-ben jelent meg a Mazda6 harmadik generációja, amelyet tavaly máris átfogó felújításnak vetettek alá, hogy fenntartsák az ügyfelek érdeklődését. Nos, a mindenre kiterjedő facelift sikeresnek bizonyult, a vonzó japán modell külseje szinte ellenállhatatlan, utasterén pedig minőségi ugrás érezhető. Nincs, aki a Mazda6-ot ne látná szépnek és esztétikusnak; a nyújtott, kecses vonalvezetésű karosszéria azonnal érzelmeket ébreszt.

A 6-ost a márka formanyelvezetének legfrissebb állomása szerint cizellálták. Lecserélték a hűtőrácsot, amely krómszárnyakkal kapcsolódik a még élesebb kialakítású, karakteres, immár LED-es fényszórókhoz, besötétítették a 19 hüvelykes könnyűfém felniket, hátulra új formájú LED-es lámpákat szereltek. A sárvédőket és az alacsony tetővonallal kihúzott kupé sziluettet nem bolygatták.

A Mazda6 Sedan már álló helyzetében is dinamizmust közvetít, mozgást fejez ki. Nem egzotikus sportkocsi, de gyönyörű.

Kép: PP

Az utastér is kellemes látványt nyújt. Javítottak a minőségén, és még inkább odafigyeltek a kidolgozásra. A nívó immár nem marad el a német konkurensekétől. Tesztautónk ráadásul csúcskivitelű volt, puha, sötétbarna perforált bőrkárpittal, s bárhová nyúltunk, puha felületekkel találkoztunk. A bőrt a műszerfal alsó részén is végigfuttatták, valódi prémium hangulatot teremtve. Máskülönben a műszerfal vadonatúj, áttervezett középkonzollal, számos polírozott alumínium kezelőszervvel és a legújabb Mazda modellekben alkalmazott, középen kiemelt, 18 centiméter átmérőjű kijelzővel. A kijelző az MZD Connect kapcsolódási rendszer lelke, a rajta megjelenő tartalmat az ülések közötti konzolról, egy tekerő/nyomógombbal tallózhatjuk. Néhány dologtól eltekintve – például rádióadók elmentése és keresése – a rendszer flottul működik, kezelése pofonegyszerű, és képes teljes mértékben integrálni okostelefonunkat.

Adatok
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4870/1840/1450/2830 mm
  • Lökettérfogat: 2488 cm3
  • Teljesítmény: 141 kW/192 LE 5700 ford./percnél
  • Nyomaték: 256 Nm 3250 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 7,8 mp
  • Csúcssebesség: 223 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 8,5/5/6,3 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 8,8 l/100 km
  • Üzemanyag: 62 liter
  • Csomagtér: 480 liter
  • Saját tömeg: 1425 kg
  • Alapár: 9 889 900 forint
  • Tesztautó ára: 10 175 800 forint
Az ergonómia is példaértékű. Az ülések fantasztikusak, kiválóan megtámasztják a testet, és párnázásuk is ideális. A vezetőhely tökéletesen beállítható, és újfent szélvédőkijelző is segíti a vezetést. Elöl bőséges a hely, hátul azonban korántsem rózsás a helyzet: ahogy például a kisebb 3-as modellben, a csaknem 4,9 méter hosszú 6-osban is rövid és nem támaszt kellőképpen az ülőlap, meredeken áll az üléstámla, és csak átlagos méretű a lábtér. A csomagtartó 480 literes, ami szintén nem kiemelkedő érték; aki sokat cuccol, válassza a praktikusabb kombit.

Menet közben lenyűgöz a Mazda6 csúcskivitele. Csendesebb és kifinomultabban rugózik, mint az előd, ugyanis javítottak a szigetelésen, és vadonatúj a felfüggesztés. A kocsi ügyesen tünteti el az úthibákat, és a nagyméretű, 19 colos kerekekkel sem rázkódik az úton. A sportosság sem áll távol tőle, kanyart kanyarra fűzve szilárdan tartja az ívet, nem billeg, nem alattomos. A kormányzás is örvendetesen pontos. Az új fejlesztésű, hatfokozatú Skyactiv-Drive automata sebeségváltó kiválóan együttműködik a 2,5 literes, új generációs négyhengeres benzinmotorral. Sport móddal is ellátták, ami gyorsabb reakcióképességet és intenzívebb nyomatékleadást eredményez. Fajtája utolsó képviselőjeként a 192 lóerős szívómotor megállja a helyét a modern turbós erőforrások mellett, jól is fogyaszt, de szerény nyomatéka miatt más vezetési stílust igényel. Ha haladni szeretnénk, pörgetni kell.

Az új Mazda6 a középkategória kétségtelenül legvonzóbb modellje, és benzinmotorral is bátran ajánlható. Ár–érték aránya remek, csúcsfelszereltséggel is milliókkal olcsóbb a prémium konkurenseknél.

Sportos lelkületű kombi
Az első Zoom-Zoom modelljével, a 6-ossal nagyot robbantott a középkategóriában a Mazda. A japán autó azóta tovább nemesedett, a legfrissebb, harmadik generáció pedig a szegmens titkos favoritjává nőtte ki magát. A Mazda6 Sportkombi CD 175 csúcsváltozatot teszteltük.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo