Székely Sarolta - Valkai Nikoletta cikkei


Székely Sarolta - Valkai Nikoletta cikkei

Az egyik legkívánatosabb kisautó

Az egyik legkívánatosabb kisautó 

Ráfért már a vérfrissítés a Renault népszerű kisautójára, a Clióra. A negyedik generációs modell mindenben újat hoz. Háromhengeres motorral teszteltük.
Volvo V40: A nemes fém

Volvo V40: A nemes fém 

Az új Volvo V40 külsőleg szép, belső tere igényes, kiválóan vezethető, és szuperbiztonságos. Sőt, jelenleg ez a legbiztonságosabb autó a piacon. Mindennek azonban alaposan megkérik az árát.
BMW 320d Touring – Mindenkit meggyőz

BMW 320d Touring – Mindenkit meggyőz 

Márkafanatikusokat és a csupán családi autót keresőket egyaránt meggyőzheti a vadonatúj F31 kódjelű BMW 3-as. A kombi modell eddig csak apró szeletet hasított ki a gyártó eladásaiból, az új verzió azonban felülírhatja az eddigi trendet.
Ebbe könnyen bele lehet bolondulni

Ebbe könnyen bele lehet bolondulni 

A Subaru XV nem más, mint az Impreza modell megemelt, városi terepjárós fizimiskával felruházott kivitele. Könnyen bele lehet bolondulni, pláne így télvíz idején.
Spórolós, de csinos

Spórolós, de csinos 

Látványával és szimpatikus vonásaival a Škoda Citigo menet közben is belopja magát a szívünkbe. A mindössze 3,5 méter hosszú Škoda fürge, mindenhová befér, tele van ügyes megoldásokkal és feltűnő. Az erősebbik motorral teszteltük.
Autóteszt: felvillanyozó Nissan

Autóteszt: felvillanyozó Nissan 

A Nissan Leaf az első valóban jól használható elektromos hajtású családi autó a planétán. Pofonegyszerűen vezethető, tágas és kényelmes, nem követel kompromisszumot tulajdonosától. Városi és elővárosi közlekedésre tökéletesen alkalmas, 175 kilométert megy egy feltöltéssel.
Autóteszt: Városi vagány

Autóteszt: Városi vagány 

Szerintünk még vonzóbb lett a Nissan Qashqai külseje, motorterében pedig megjelent a vadi új erőforrás, az 1,6 literes, 130 lóerős dízelmotor. Az új Nissan Qashqai 1,6 dCi Teknát teszteltük.
Dél-Korea elérte a német kocsik színvonalát

Dél-Korea elérte a német kocsik színvonalát 

Van alapja annak, amit mindenfelől hallani: a dél-koreai Hyundai konszern autói elérték a német kocsik színvonalát, sőt egyes területeken új mércét állítanak. A nálunk járt új, négyajtós i40 is ilyen volt.
Autóteszt: Kombinációs készség

Autóteszt: Kombinációs készség 

Megszaporodtak a közös fejlesztésű modellek, amelyek a lehető legkisebb anyagi ráfordítás mellett nagyobb sikert hozhatnak a feleknek a piacon. Ilyen az új Opel Combo is, amely az utolsó csavarig megegyezik a Fiat Doblóval. 3,8 köbméteres rakterével ez a szegmens legjobbja.
Az egyik legjobb vétel a kompakt autó kategóriában

Az egyik legjobb vétel a kompakt autó kategóriában 

Két évvel a négyajtós szedán után került piacra az ötajtós ferde hátú Cruze, pedig kettejük közül ez a praktikusabb modell, így családi autónak is megfelelőbb. Amíg meg nem érkezik a kombi változat, ez marad az egyik legjobb vétel a kompakt kategóriában.

Teszteltük az új Opelt 

A sajtóorgánumok közül elsőként teszteltük a vadonatúj Opel Zafira Tourert, amely az előd erősségeire épít, de minden tekintetben frissebb, korszerűbb autó. Külseje vonzó, utastere pedig bizonyára a legtágasabb és a legjobban variálható a kategóriában.

Pénztárca- és környezetbarát limuzin 

Tavaly, szinte észrevétlenül, új japán, hibrid hajtású prémium limuzin lépett piacra, az Infiniti M35h. Méretét meghazudtoló, káprázatos menetteljesítményre képes, miközben kíméli a pénztárcát és a környezetet. Mutatja, milyen jó is lehet egy hibrid autó. A műfaj ásza.

Az egyik legjobb benzinmotoros autó 

A botrányosan magas gázolajárak miatt mostanában a figyelmem még inkább a benzinmotorok felé fordult. A műfaj egyik legjobbja a Ford Focusban szolgáló 1,6 literes, 180 lovas EcoBoost aggregát, amely bátran ajánlható a turbódízelek alternatívájaként.

"Amerikás" családi autó, jó áron 

A Chevrolet a Daewoo 2004-es felvásárlása óta egészen a közelmúltig nem tudta a vásárlókban megváltoztatni azt a beidegződést, hogy a csokornyakkendős embléma alatt nem Daewoo lapul. Az új arculat formálásához olyan új termékek kellenek, mint a Németországban tervezett és Koreában gyártott Orlando.

Ez az Opel már nem az az Opel 

Nemcsak az Insigniák, hanem az új Astrák mögött is megfordulnak az emberek az utcán, és a többi közlekedő is elismerően méri végig őket. Nem csoda, a hazánkban tavaly óta kapható J Astra immár komoly és vonzó szereplője a kompakt mezőnynek.

Volkswagen passat: Ami jó, az jó 

A Volkswagen Passat a hetedik generációnál és több mint 15 millió eladott példánynál jár, népszerűsége pedig töretlen. Titka az, hogy „tökéletes". A közkedvelt kétliteres dízelmotorral és dupla kuplungos váltóval teszteltük. 

Opel, a megmentő 

A budapesti forgalomban nem sok autó ragadja meg a tekintetet, a kivételek egyike azonban már két éve a Vectra helyére lépett újdonság, az Opel Insignia. Nem véletlenül lett az Év Autója 2009-ben. Kombi karosszériás, dízel automata kivitelű volt nálunk.

Zöldülnek: Merre tovább Porsche, VW? 

A kőolaj kifogyóban van, de tíz éven belül még nem kell jelentős változásra készülnünk, a szénhidrogének maradnak az elsődleges üzemanyagfajták. Az új technológiák még túl drágák, a vevők nem tudják vagy nem hajlandók megfizetni az új fejlesztéseket, még nem bíznak bennük.

Teszteltük a megváltozott Subarut 

A Subaru „globalizálódásának" áldozatául esett a Legacy is. Megtartotta hagyományos subarus erényeit - a bokszermotort és a szimmetrikus négykerék-hajtást -, de szélesebb rétegeket szólít meg. Tágas és csendes családi autó, a bokszerdízellel pedig nagyon jól fogyaszt.

Kia c'eed: tisztességesen összerakták 

Az új Kia cee'd kombi is megkapta az új márkaarculatot, ami jót tett a megjelenésének. Egyébként maradt olyan, amilyen volt: tágas és praktikus családi autó, ami még szemtelenül olcsó is. Szándékosan szerényebb kivitelt kértünk a forgalmazótól, de maradéktalanul elégedettek voltunk vele.

VW Polo: Egyszerűen nagyszerű 

A Volkswagen Polót az utóbbi időben lekicsinyített Golfként emlegetik, s bizony nem alap nélkül. Kategóriájában megbecsült modell mindkettő. Az ok elsősorban talán a kiváló összerakottságban, a minőségi kivitelben keresendő. Ezúttal a csomagolás is sportosabb.

Forradalmat indíthat el a Toyota 

Nyugodtan nevezhetjük forradalminak a Toyota kisautóját, az iQ-t, amely frappáns választ ad korunk kihívásaira. A kocsi három méternél éppen rövidebb, azonban négyszemélyes és biztonságos is. Városban élmény vele lavírozni, és autópályán sem vall szégyent.

Teszteltük: Honda Insight, a "megfontoltan haladó" 

A hibrid Honda Insight igaz, nem képes kizárólag elektromos hajtással haladni, viszont környezettudatos vezetésre tanít. Próbálja rászoktatni a sofőrt a finom tempóra, és teljesítményét virágokkal pontozza. Akinek fontos, mekkora ökolábnyomot hagy maga után, értékelni fogja az Insight rendszerét.

Nissan Qashqai: A szükség teremtette 

A crossover szegmens egyik favoritja, a Nissan Qashqai hétüléses változatát teszteltük, amely nagyobb belső méretekkel és gazdagabb alapfelszereltséggel kínálja magát. A Qashqai+2 két padlóba süllyeszthető hátsó ülésével bátran ajánlható nagycsaládosoknak is.

Ablak a világra 

A Peugeot 308 SW a 308 kombi luxuskivitele, hatalmas, második sor mögé nyúló üvegtetővel és akár hét üléssel. Aki stílusos, kiváló variálhatóságú kompakt egyterűt keres, nézze meg magának. A franciás kényelem megvan, s a HDi dízelek ebben a típusban is bizonyítanak.

A lényeg: a boxer 

A mostani nehéz gazdasági helyzetben nagyon kevés márka képes növelni eladási számait, de a Subaru köztük van. A diadalmenet egyértelműen a boxer dízelmotornak köszönhető. Az új Forestert is ezzel a különleges erőforrással teszteltük. Ami az autót illeti, nem sok köze van az elődhöz.

VW Golf 1,4 TSI: a csendes elegancia 

A Volkswagen Golf az évek során megmaradt kissé hűvösnek, konzervatívnak, így is Európa legkedveltebb modelljévé vált. Jó együtt élni vele, minden területen kiválóan teljesít. Az új modell sportosabb vonulatú elődjénél, noha csupán ráncfelvarráson esett át. Vezetéskor viszont kiderül, ennél többről van szó.

Mercedes GLK: Szex és New York után 

Szembemegy az aktuális trendekkel az új, kompakt méretű Mercedes-Benz szabadidő-terepjáró, a GLK. Szögletes formájával szinte sokkolja a lekerekített, kecses fémtestekhez szokott közönséget. Masszívnak tűnik, és az is; off-road csomaggal felvértezve a keményebb tereptől sem riad vissza.

Mazda6: bárhonnan nézzük, gyönyörű 

Az első generációs Mazda6-ból a kombiváltozatot vitték a legjobban, az értékesített autók negyven százaléka ilyen volt. Egy ideje már nálunk is kapható az új Sportkombi, melyet a leggyakoribb kétliteres dízelmotorral és TE felszereltséggel teszteltünk. A dinamikus formát ezúttal is sikerült tágas beltérrel párosítani.

Csak a feneke gömbölyű 

Szemben megy az aktuális trendekkel az új, kompakt méretű Mercedes-Benz szabadidő-terepjáró, a GLK. Szögletes formájával szinte sokkolja a lekerekített, kecses fémtestekhez szokott közönséget. Masszívnak tűnik, és az is; off-road csomaggal felvértezve a keményebb tereptől sem riad vissza.

A franciák megalkották a levegő urát 

A Citroen rengeteg pénzt és energiát fektetett bele az új C5 modellcsalád megalkotásába, mellyel végre szakíthatott a múlttal, lerázhatta magáról az elődért kapott rengeteg negatív kritikát. Olyan utód született, mely kijelöli az új csapásirányt a márka számára. Az utastér is metamorfózison ment keresztül, ég és föld a különbség az előző generációs modell és e között.

A legszebb olasz fenék 

Megfordult már nálunk néhány csajozós járgány, de ez a tűzpiros Alfa Brera túltett az összesen: klasszikus stíluselemekkel vegyített olasz granturismo, jelentős mértékű szexuális kisugárzással. Képzeletben nyugodtan átadhatnánk neki például a legszebb olasz fenék díjat.

Fiat 500: Amore mio 

A világnak szüksége van olyan kisautókra, mint a Fiat 500-as. Apró, lélekkel teli, imádnivaló. Az eredeti 500-asból 4 milliót adtak el, és ma is bámulatos kultusz övezi. 2005-ben már tudtuk, hogy lesz új, s amint megjelent a piacon, hódítani is kezdett. Az Év Autója, és a női (csak a női?) szívek elrablója.

Kizöldült autóipar 

A klímaváltozásra válaszként az autóiparban felelősségről tanúskodó fejlesztések indultak be. Most feltárjuk a zöld autók változatos világát.

Volkswagen Tiguan: Praktikumból jeles 

Sokáig úgy tűnt, hogy a Volkswagen nem száll be a kompakt szabadidő-autók piacára, de végül, tizenhárom évvel a Toyota RAV-4 színre lépése után útjára küldte a Tiguant. Megérte várni rá, különösen a 2 literes common rail befecskendezéses dízelmotor miatt.

BMW 123d: Sokkhatás 

A BMW 123d Coupe igazi különlegesség. Kompakt kupékarosszériája van, a legerősebb szériagyártású négyhengeres dízel erőforrás dohog benne, emellett Start-Stop funkcióval és fékenergia-visszavezetéssel is ellátták. Kíméli a környezetet, miközben valódi élményautó.

Kizöldült az autóipar 

A klímaváltozás felgyorsulásával világszerte megszaporodtak a környezet védelmét szolgáló állami intézkedéscsomagok. Az autóiparban is, mint a leginkább érintett szegmensben, egymás után jelennek meg az üvegházhatásért felelős gázok kibocsátását mérséklő vagy teljesen megszüntető megoldások. Az autógyártók különböző alternatív hajtásmódozatok mellett tették le voksukat, de felelősségük tudatában nemritkán erejüket egyesítve fejlesztenek ki új megoldásokat.

Audi A4: Szinteltolás! 

Az Audi az utóbbi időben nagyon ráérzett valamire, autói már nemcsak műszaki tartalmukkal villantanak, hanem merész, sportos formavilágukkal is elkápráztatnak. Az A4 markáns, karakteres autó lett, nagyobb veszélyt jelent a BMW és a Mercedes prémium modelljeire. Tessék komolyan venni!

Nagyautós babérok 

A 207-es modellcsalád egyik legvonzóbb tagja a 207 SW kombi, s belül nagyobb, mint amilyennek kívülről látszik. Kisautó, mégis rengeteg minden belefér, a babakocsitól kezdve a szörfdeszkáig. Dízelmotorral és felextrázva viszont mi, magyarok nem tudjuk megfizetni.

Mérete a lényege... 

Térségünkben nagy keletje van az alsó-középkategóriás autóknak, hazánkban pedig különösen kedveltek a klasszikus lépcsős hátú kompaktok. A Nissan Tiida is ilyen: bár mérete alapján a C szegmensbe tartozik, belül akkora, mint egyes középkategóriás limuzinok.

Jön! Jön? Harmadik mobilgeneráció: nagy befektetés, kétséges megtérülés 

Az európai telekommunikációs ipar eddig több mint 230 milliárd dollárt költött a harmadik mobiltelefon-generációra (3G) való felkészülésre. A legfélelmetesebb ebben az összegben az, hogy belátható időn belüli megtérülésére nincs garancia. Hiszen a 3G, a nagyobb sávszélességen és új hálózaton, az UMTS-en (Universal Mobile Telecommunications System) folyó gyorsabb adatátvitel Európában csak 2003–2005-ben indulhat hódító útjára. De addig?

A Microsoft Business Solutions – üzleti tanácsadással 

Nagyon lényeges, hogy a vállalati rendszer adottságaiban és lehetőségeiben optimálisan illeszkedjen a cég méretéhez, üzletmenetéhez, stratégiájához, illetve az, hogy a kapcsolódó üzleti tanácsadási szolgáltatások garantálják a sikeres bevezetést. Ládonyi János a Microsoft Üzleti megoldások konferenciáján az első szekcióban elhangzott előadásában ennek tükrében tekintette át a Microsoft Business Solutions által kínált integrált vállalatirányítási rendszereket és az azok eredményes implementációját biztosító szolgáltatások körét.

Házimozi - A minőség és az ár nincs mindig összhangban 

A hifi-, a mozi- és a házimozi-technika sokáig egymást serkentve fejlődött, de most a hifi megtorpanni látszik, és a házimozizás ad egyre finomabb képi és hangi élvezeteket. Négy dolog szükséges hozzá: nagy képernyős televízió, Dolby Surround-os hang, megfelelő processzoros többcsatornás erősítő és műsorok. És persze pénz.

Szóval tárcsázhatunk? - Hangvezérelt mobilfonok 

Mindkét kezünket szabadon hagyva tárcsázhatunk, faxolhatunk, kérhetünk információkat a telefonunktól - ez az egyik olyan újdonság a mobiltelefonok gyártóitól, amit korábban csak a sci-fikben láthattunk.

Marokban az iroda - Okos kommunikátorok 

Megnőtt az igény az úgynevezett okos telefonok iránt. Ezek mindent tudnak, amit egy általános mobilkészülék, ráadásként segítségükkel menet közben megszervezhetjük az életünket. Szóval, már nem is telefonok, hanem kommunikátorok, személyi titkári (PDA – Personal Digital Assistant) tulajdonságokkal.

Sok az eszkimó - Tartalomszolgáltatók itthon 

Egymás után alakultak meg Magyarországon is az új internetes tartalomszolgáltatók. Többségük elsősorban arra az előrejelzésre alapozta a vállalkozást, hogy a hazai internetezők száma rövid időn belül robbanásszerűen megnő, következésképpen egyre többen tartanak majd igényt magyar nyelven elérhető információkra a hálón, s emiatt a reklámozók fizetni is hajlandók lesznek. A növekedés azonban egyelőre elmaradt, a piac telítetté vált.

Hódítanak a kéziszámítógépek - Biztos, hogy a legújabb a legjobb? 

Mobileszközökből rendkívül széles a kínálat: találni palmtopokat, handheld PC-ket, Amerikában PDA-knak keresztelt személyi titkárokat és így tovább. Notesz méretű, általában mégis teljes billentyűzetű, könnyű kis kéziszámítógépek ezek, s csupán funkcióik alapján és formájukban különböznek. Nem könnyű választani közülük.

Kábelmentesítés - A világot meghódító Bluetooth 

Ha estek már hasra az irodájukban vagy otthon a különböző elektronikus eszközöket összekötő kábelekben, bizonyára könnyen el tudják képzelni egy kisméretű, kábelek nélküli hálózati rendszer előnyeit. Ennek az igénynek a kielégítésére hívta életre az Ericsson a Bluetooth névre keresztelt technológiát.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Pontosság, következetesség és együttműködés: milyen egy minőségi audit?

Pontosság, következetesség és együttműködés: milyen egy minőségi audit? 

A Smart Insurance Broker kiváló minőségű auditokat biztosít.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo