A Nissan Qashqai+2 láthatóan nagyobb ötszemélyes testvérénél, hossza 211, magassága pedig 38 milliméterrel haladja meg amazét. A tengelytáv 135 milliméterrel lett bővebb, megteremtve a helyet a két plusz hátsó ülésnek. A hétüléses kivitel kedvéért a Nissan mérnökei áttervezték a tetővonalat és az autó hátulját, továbbá átalakították az első és a hátsó ajtókat is. A kétliteres motorokkal szerelt Qashqai+2 modellek 17 colos könnyűfém felniket viselnek, egyébként mindegyik változatnak sajátja a panoráma üvegtető, az ezüst tetősínek, valamint a sötétített oldalablakok. A Qashqai+2 így mindenképpen mutatósabb az ötajtósnál.
Ügyes megoldások
A 4525 milliméteres karosszériahossz kompakt méretű utasteret feltételez; ez így is van, a lábhely körülbelül akkora, mint a hasonló hosszúságú egyterűkben. A Qashqai bár magas, mégiscsak egy crossover: kabinjának légtere kisebb, mint az egyterűeké. A helykínálat jó, átlagos testmagasságúaknak príma, és az ötülésesnél öblösebb csomagtartónak is örülhetünk (a padlóba süllyesztett harmadik üléssor mellett 450 liter). A számos ügyes megoldásnak köszönhetően szerethető és jól kihasználható a Qashqai, külön-külön dönthetők az ülések, a második sorban csúsztathatók is, s támlájuk dőlésszöge is variálható. A kalaptartó könnyen eltávolítható, és a padló alatti praktikus rekeszbe tehető, a két pluszülést pedig egy mozdulattal, fülek meghúzásával lehet elővarázsolni. Hátra felnőtteknek nem egyszerű bejutni. Az előrebuktatott ülés és az ajtókeret szűk nyílást hagy, mintegy jelzésként, 160 centiméter fölöttiek ne is próbálkozzanak. Ne is. A Nissan kezdettől fogva hangsúlyozta, a hatodik és a hetedik ülést gyerekekre tervezték. Persze ha nagyon muszáj, akkor felnőttek is bepréselhetik magukat a csomagtérbe. Például szombat esti buliba menet vagy jövet. Jól összehozza a társaságot.
A csúcsfelszereltségű Qashqai+2 járt nálunk, ezért a bőrkárpit, az automata váltó és a navigáció mind megtalálható volt a kocsiban. A panoráma üvegtető nem feláras tétel, az árnyékolót elhúzva és egy kis napfényt beengedve engem is bármikor képes volt jobb kedvre deríteni. A berendezés egyébként a Nissannál szokásos, kör alakú légbefúvókkal és kapcsolókkal, függőlegesen álló vékony középkonzollal. Körös-körül közepesen jó minőségű anyagokkal és korrekt összeszereléssel találkozunk. Jellegzetesek a kormányra helyezett funkciógombok, melyekkel a tempomat is pofonegyszerűen kezelhető, valamint a kis tekerentyű a váltó mögött, ami csak az összkerékhajtású modellekben található meg. A DVD alapú 3D-s navigációs rendszerhez kapjuk a 7 hüvelykes színes LCD kijelzőt, melyen minden fontos információ és az extraként megrendelhető tolatókamera képe is megjelenik. Örömmel konstatáltam, hogy a Bluetooth vezeték nélküli kihangosító mindegyik Qashqai+2 modellben alapfelszereltség, ráadásul kiválóan is működik. Az infoközpont elsőre picit elrettentőnek tűnik a sok gombbal, ám rövid idő alatt kiismerhető, és utána egyszerűen vezérelhető. Ami a vezetési pozíciót illeti, nem lehet kifogásunk. Gusztusosak, kényelmesek és remek szabásúak a bőrülések, és tág határok között állíthatóak.
Nem fogunk csalódni
A hétüléses Nissan Qashqai első- és összkerékhajtással, továbbá négyféle erőforrással rendelhető Magyarországon, a kétliteres 140 lovas benzines és a kétliteres 150 lóerős turbódízel mellett az 1,6-os 115 lovas benzin- és a másfél literes, 105 lovas dCi dízelmotor szerepel a kínálatban. Utóbbiak gyengék a Qashqai+2 jelentős tömegéhez, főleg, mert ez egy mázsával nehezebb az ötüléses változatnál. Javallott valamelyik kétliteres egység mellett voksolni. Amúgy a 150 lóerős, 320 newtonméter nyomatékú 2,0 dCi motorral sem kimondottan fürge a jármű, különösen, ha automataváltót is kértünk az autóba. Az összkerekes, teljes felszereltségű, automata Qashqai+2 ugyanis csaknem 1,8 tonnát nyom, így 12,4 másodperc kell neki a 100 kilométer/óra eléréséhez. Kézi váltóval és elsőkerék-hajtással másfél másodperccel javul az érték. A 180 kilométer/óra fölötti végsebesség azonban több mint elegendő.
A japán mérnökök a megnövekedett önsúly miatt megerősítették a felfüggesztést és a fékrendszert is, egyikben sem fogunk csalódni. Rendkívül jól eltalálták a kormányzást is; magas építésű járműtől szokatlanul pontos és direkt az áttételezés. Mindig tudjuk, mi zajlik a kerék és az útfelület között. A rugózás alapvetően kényelmes, ugyanakkor a futómű stabil, nem libegős. Remekül kivasalja az úthibákat, csak a keresztbordák fognak ki rajta, mint minden autón. Összességében kifejezetten jó a Qashqait vezetni, kiforrott konstrukció. A 4WD változatokba egy kapcsolható összkerékhajtási rendszert építenek; választhatunk az automatikus vagy a zárt, 50/50 százalékos tengelyenkénti nyomatékelosztás között. Utóbbi laza talajon, homokon, sárban különösen jól jöhet.
A tavaszi kampány keretén belül most 300 ezer forint kedvezményt ad a Nissan minden Qashqai+2 modellből, ezért az elsőkerekes Visia modell már 5 millió forintért elvihető. Egy közepes felszereltségű 2 literes változat 5,8 milliónál kezdődik. Jelenleg talán a Nissan Qashqai+2 az egyetlen hétüléses crossover modell a piacon, ezért mindenképpen vonzó ajánlat.
Megjelent a Piac és Profit magazinban. További (Nissan) teszteket az autoblog.hu-n talál.