Volkswagen passat: Ami jó, az jó

A Volkswagen Passat a hetedik generációnál és több mint 15 millió eladott példánynál jár, népszerűsége pedig töretlen. Titka az, hogy „tökéletes". A közkedvelt kétliteres dízelmotorral és dupla kuplungos váltóval teszteltük. 

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár méreteiben gyakorlatilag nem változott, a fizimiskáját alaposan átszabták, hogy belesimuljon az aktuális márkaarculatba. Markánsabbá tették, miközben kínosan figyeltek rá, hogy a célközönség véletlenül se ábránduljon ki az időtlen formából. Tagadhatatlanul jót tett a Passatnak egy kis szögletesség és merészség, karaktert ad neki. Krómdíszítést is találunk bőven a karosszérián, ám az összkép ízléses.

 

Minden stimmel

Az új Passat az előző modell padlólemezén nyugszik, és méreteit tekintve is megegyezik a hatodik generációs modellel. Csomagtartójának űrmérete is változatlan, 565 liter. Elöl-hátul bőséges a helykínálat, a második sorban pedig egy picit még kényelmesebb ülni. Az első háttámlákból ugyanis lenyestek egy kicsit, és döntöttek valamennyit a hátsó sori üléstámlákon. Láb- és fejtér tehát van bőven, továbbra is ez a kategória egyik legtágasabb autója.

A műszerfal és a középkonzol szinte pontosan ugyanolyan, mint az elődmodellben, csak az egyébként príma helyre telepített vészvillogó kapcsolója került lejjebb, átadta a helyét egy analóg órának. Dolgoztak picit a volánon és a kezelőszerveken is. Minden stimmel a környezetünkben, egyszerűen, logikusan működtethetők a berendezések, és a prémiumautókra jellemző érzetünk is megvan. Azonnal otthon érezzük magunkat, ami a kiváló állíthatóságnak és nem utolsósorban a remek, nagy és kényelmes új üléseknek köszönhető.

Ezzel az autóval eseménytelen az utazás. Zajszigetelése sokkal jobb az elődénél, a külvilág és a motor hangjai alig jutnak el az utasokig. A futómű felől sem érkeznek zörejek a kabinba, hatékonyan vasalja ki az úthibákat. A mérnököket dicséret illeti, már csak azért is, mert a kétliteres dízelmotort ennyire megszelídítették. Csendes és finoman jár, hírből sem ismeri a PD TDI-k „legendás" nyersességét. A 140 lovas common rail rendszerű turbódízel aggregátból kapható 30 lóerővel erősebb kivitel is a modellhez, azonban előbbi bőven elegendő a karosszéria mozgatásához. 10 másodperc alatti nulla-százas sprintet és 211 kilométer/órás végsebességet kapunk. Nálunk ráadásul 6 litert fogyasztott átlagban, ami kiváló érték. Szinte túl szép, hogy igaz legyen.

Ha önök Passat vásárlása mellett döntenek, kérem, mindenképpen vigyenek el próbaútra egy DSG váltós példányt! A Volkswagen konszern dupla kuplungos szerkezeténél ugyanis egyszerűen nincs jobb a piacon. Megéri kifizetni érte a borsos, 630 ezer forintos felárat. Ugyan létezik kézi programja is, én végig automata módban hagytam ténykedni. Rezzenéstelenül, rántás nélkül váltja a fokozatokat, és az álló helyzetből való elindulást is finoman hajtja végre. Takarékoskodásra lett beállítva, ezért mindig a lehető legkorábban ugrik a következő sebességbe. Ha teheti, 1500-as fordulatszám körül tartja a motort, kímélve a pénztárcánkat. Ha odalépünk az autónak, azonnal reagál, és akár a piros tartományig kihúzatja a motort. Persze erre ritkán van szükség, az 1750-es fordulaton ébredő 320 newtonméteres nyomatékból szépen el lehet autózni.

A 2 literes CR TDI motorhoz alapáron jár start/stop elektronika is, amely némiképp árnyalja a bennünk kialakult pozitív képet. Automataváltós modellről lévén szó, abban a pillanatban indítja újra a motort, amikor lelépünk a fékpedálról. Ez azt feltételezi, hogy a pirosnál végig nyomjuk a féket. És ha inkább üresbe tenném az autót arra az időre? Nem ez az azonban, ami miatt néha haragudtam a berendezésre, hanem az, hogy például parkolóházba való behajtáskor minden alkalommal leállította a motort néhány másodpercre. Okosan válasszuk tehát meg, mikor hagyjuk bekapcsolva a start/stop rendszert, máskülönben az állandó leállítás-újraindítás az őrületbe fog kergetni. Fogyasztásban amúgy sem jelent többet 1-2 deciliternél.

Kuriózum a középkategóriában

A Passat számtalan modern erőforrással és váltóművel, valamint összkerékhajtással is kapható, ami még mindig kuriózum a középkategóriában. A magasabban árazott modellek közé tartozik, a Trendline alapmodell közel 7 millió forintba kerül. A közkedvelt 140 lovas dízelmotorral minimum 7,8 millió forintot kérnek érte, de egy jól felszerelt Highline-ért már 8,7 millió forintot számítanak fel. A 4Motion hajtás 477 ezerbe, míg a DSG váltó 630 ezer forintba kerül, így könnyen 9-10 millió fölé tornászható a végösszeg. De a fő konkurenseket sem adják olcsóbban.

A Volkswagen Passat továbbra is remek választás, mert univerzális: utazásra, üzleti tárgyalásra és kikapcsolódásra egyaránt megfelel. Kényelmes, tágas, praktikus és takarékos autó. Nem igazán lehet vele melléfogni.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo